امـروز : شنبه 8 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 28 شهريور 1399
کد 21608

وحدت راهکار مقابله با توطئه های دشمن/ مبارزه با فساد یک جهاد همه جانبه است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: دشمن برای یک سال آینده کشور نقشه هایی در سر دارد که راهکار مقابله با این توطئه ها وحدت و اتحاد ملی است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تبریز با بیان اینکه تمرکز تلاش های مذبوهانه دشمن بر ۴ حوزه و کلید واژه اصلی استوار است، گفت: دشمن برای یک سال آینده امنیت، سلامت، معیشت و وحدت ملی را مورد هدف قرار داده است.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: برای مقابله با توطئه های امنیتی دشمنان باید نیروهای مسلح را به بروزترین تجهیزات و امکانات دفاعی مجهز کنیم.

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: دشمن در تلاش است با سیاسی کردن عرصه سلامت، این عرصه را به مردم سخت تر کند، از این رو باید حرکت های جهادی در حمایت از کادر بهداشت و درمان تداوم داشته باشد.

وی افزود: پیشتازی و پرچمداری در رعایت بهداشت توسط مردم مذهبی و انقلابی ترویج داده شود کما اینکه این موضوع را در ماه های رمضان و محرم توسط هیئت های حسینی مشاهده کردیم و بیشترین توجه به رعایت اصول بهداشتی از سوی هیئت ها شاهد بودیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر حرکت در مسیر و منطق رهبر حکیم انقلاب گفت: باید الگوی مصرف نادرست و مصرف های بی رویه و پرهزینه را که در بین برخی خانواده های رواج یافته اصلاح شود‌.

امام جمعه تبریز دوری از گرانی های بی منطق را هم مورد تاکید قرار داد و گفت: دست اندرکاران مسائل اقتصادی مراقب گرانی های افسار گسیخته باشند و قرارگاه های نهضت احسان و کمک های مومنانه را برای دست گیری از نیازمندان و کمک به معیشت مردم سازماندهی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه انتخابات ۱۴۰۰ ریاست جمهوری اولین انتخابات در گام دوم انقلاب است، گفت: چنانچه در انتخابات مجلس شورای اسلامی با کاهش مشارکت مردم مواجه بودیم، دشمن چشم طمع به این موضوع دارد و برنامه ریزی میکند تا مردم در پای صندوق های رأی حاضر نشوند که راهکار مقابله با این توطئه دشمن وحدت و اتحاد ملی است./*

ضرورت مراقبت دقیق و برنامه ریزی صحیح برای استقرار کامل صلح در منطقه

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: برای استقرار صلح در منطقه باید با حفظ هوشیاری و آمادگی خود، ضروری است مراقبت دقیق و برنامه ریزی صحیح داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای ۸ سال جنگ تحمیلی گفت: دشمن به دنبال غافلگیری از پیروزی انقلاب ۱۹ماه با شهادت ها، ترورها و انفجارها درصدد از بین برد انقلاب بر آمده بود اما چون موفق نشد جنگ ۸ ساله را تحمیل کرد.

امام جمعه تبریز تصرف خاک ایران، تجزیه جمهوری اسلامی ایران و تسلط بر نفت منطقه را از اهداف دشمن در این جنگ برشمرد و اضافه کرد: در سایه فداکاری نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و بسیج، دشمن به اهداف خود نرسید و یک وجب از خاک هم به دست آنها نیفتاد.

وی با بیان اینکه پیروز جنگ ما بودیم، گفت: عزت نتیجه دفاع غیرتمندانه است و چون در آن زمان در برابر دشمنان ایستادیم و به نتیجه رسیدیم همان گونه که امروز در برابر استکبار ایستاده ایم.

خطیب نماز جمعه تبریز گفت: دشمن میخواست ایران اسلامی برای قرن ها با حقارت زندگی کند و آنچه امروز هست نباشد اما خون جوانان فداکار دشمن را در رسیدن به اهدافش ناکام گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تاکید کرد: امروز برای استقرار کامل صلح در منطقه باید هوشیار بود و لحظه ای از تمرین، آموزش و رزمایش غافل نشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با یادآوری اینکه رهبر معظم انقلاب از جنگ بعنوان گنجینه و گنج یاد میکنند، تاکید کرد: حفظ آثار جنگ از وظایف نیروهای مسلح و بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس است، از این رو ایجاد موزه های جنگ باید در اولویت باشد.

امام جمعه تبریز در ادامه با تاکید بر قدرشناسی از پیشکسوتان جنگ و دفاع مقدس گفت: نباید این عزیزان و خانواده های آنها را فراموش کرد، باید دستگاه های متولی به مشکلات آنها رسیدگی کنند و به بازماندگان جنگ و خانواده های شهدا و ایثارگران توجه ویژه داشته باشند./*

خطیب نماز جمعه تبریز گفت :

پیام رزمایش ذوالفقار ۹۹ به قلدران دریا؛ امنیت منطقه با حضور نیروهای ایرانی محقق می شود

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز با بیان اینکه رزمایش ذالفقار ۹۹ ارتش از پیچیدگی خاصی برخوردار بود، گفت: این رزمایش غرور انگیز، امید بخش و عزت آفرین نشانه صلابت و اقتدار ارتش انقلابی ایران در دفاع از حدود و ثغور نظام اسلامی است.

امام جمعه تبریز با تقدیر از فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیرو دریایی ارتش گفت: منطقه جغرافیایی این رزمایش در دریای عمان، سواحل مکران، اقیانوس هند، باب المندب و خلیج عدن بود تا دزدان دریایی و قلدران دریا بدانند امنیت آب های این منطقه بدست نیروهای ایرانی محقق خواهد و جایی برای دیگران نیست.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به اهمیت اقتصادی و تجاری سواحل مکران برای کشورمان گفت: شعار این رزمایش امنیت پایدار در سایه اقتدار دفاعی بود که این مهم یعنی، نیروهای مسلح ایران انقلابی اعم از سپاه، ارتش و بسیج در هرجایی که صیانت از امنیت ایران اقتضاء کند وارد عمل خواهند شد./*

مبارزه با فساد یک جهاد همه جانبه است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: مبارزه با فساد یکی از راهکارهای تحقق عدالت در جامعه و یک جهاد همه جانبه است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در خطبه اول نماز جمعه این هفته تبریز در ادامه بحث راهکارهای تحقق عدالت اجتماعی، اجرای عدالت را یکی از اصول انقلاب دانست و گفت: در اندیشه های رهبر معظم انقلاب؛ فساد اقتصادی ۵ ضرر را به جامعه وارد و تحمیل میکند.

امام جمعه تبریز خالی شدن بیت المال را یکی از ضررهای فساد اقتصادی عنوان کرد و گفت: اگر با فساد اقتصادی مبارزه نشود، افراد صاحب سرمایه به جای تقبل کارهای پر زحمت تولید، مشغول بند و بست و کارهای فساد انگیز میشوند.

خطیب نماز جمعه با بیان اینکه ضرر دوم این نوع فساد بازماندن کشور از فعالیت های اقتصادی است، اظهار داشت: افراد مفسد در حوزه اقتصاد برای رسیدن به اهداف خود پرداخت و دریافت رشوه را در جامعه و افراد مسئول، رواج میدهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: وقتی پول و لقمه حرام در بین مردم رایج شد، گناه نیز رایج میشود و در واقع ضرر بعدی فساد مالی، بروز فسادهای اخلاقی و جنسی در جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تاکید کرد: از منظر مقام معظم رهبری وقتی برخی از مدیران و برخی از مردم مبتلا به فساد شدند به پایگاه دشمنان خارجی تبدیل میشوند و دشمن بواسطه این پایگاه ها نقشه ها و توطئه های خود را عملیاتی میکند./*

  • نوشته شده
  • در جمعه 28 شهريور 1399
  • ساعت 18
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh