امـروز : جمعه 7 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 10 آذر 1396
کد 2167

توان موشکی و مؤلفه های قدرت ایران قابل معامله نیست/ مبارزه با استکبار و فریاد مرگ بر آمریکا و اسرائیل، دغدغه اصلی نمایندگان مجلس باشد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: موضوع مذاکره توان موشکی ایران، شیطنت استکبار برای مقابله با نظام اسلامی است، اما با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری ایران هیچ گاه و تحت هیچ شرایطی بر سر مؤلفه‌های قدرت ملی خود با هیچ کشوری وارد مذاکره و معامله نخواهد شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه تبریز با بیان اینکه موضوع توان موشکی کشور از سوی دشمنان به کانونی برای شیطنت و بحران آفرینی علیه ملت ایران تبدیل شده است، گفت: بعد از کارشکنی و بدعهدی آمریکا و ابهام آفرینی در خصوص برجام، کشورهای غربی طرح شیطنت آمیز مذاکره موشکی را بواسطه رئیس جمهور جوان فرانسه مطرح کرده اند، اما باید بدانند جمهوری اسلامی ایران هیچگاه بر سر مولفه های اصلی قدرت با هیچ کشوری تحت هیچ شرایطی وارد معامله نخواهد شد.

امام جمعه تبریز افزود: پس از پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت اسلامی بر علیه توطئه‌های رژیم صهیونیستی و شکست گروه تکفیری داعش، استکبار برای مقابله با موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف و جلوگیری از افزایش توان نظامی و دفاعی کشور، بدنبال ایجاد توطئه علیه نظام اسلامی است.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا، توان دفاعی کشور و مولفه های اصلی قدرت را غیر قابل مذاکره و معامله دانست.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به سالروز شهادت آیت الله مدرس که به نام روز مجلس نام گذاری شده است، گفت: شهید مدرس، الگویی تمام عیار برای نمایندگان مجلس است و جمله ماندگار این شهید که در سال ۱۳۰۲ در مجلس شورای ملی فرمودند سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ماست، که همه عامل به این توصیه باشیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تشریح وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی در قبال جامعه گفت: مجلس شورای اسلامی براساس قانون اساسی وظیفه قانونگذاری، تعیین کننده سرنوشت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و ناظری بر عملکرد قوه مجریه است که باید برای حل مشکلات مردم عملکردی انقلابی داشته باشد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه باید مصوبات مجلس در جامعه اثرگذار باشد، افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رفتار خاضعانه در مقابل استکبار باید اجتناب کنند.

خطیب نماز جمعه تبریز گفت: نمایندگان مجلس در مبارزه با آمریکا و رژیم صهیونیستی نباید کوچک ترین تأملی داشته باشند و همانند آحاد ملت شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل دغدغه اصلی آنان باشد، رویکردی که تاکنون چنین بوده و ادامه خواهد داشت.

اهمیت و ضرورت تقویت وحدت جامعه اسلامی موضوع دیگری بود که حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه این هفته به تشریح آن پرداخت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: هدف اصلی از وحدت تکیه بر اشتراکات بین برادران اهل تسنن و تشیع است که این مهم تنها راه شکست استکبار است .

امام جمعه تبریز افزود: استکبار با ایجاد حاشیه امن برای رژیم غاصب اسرائیل، تفرقه و درگیری بین مسلمانان را پیگیری میکند، چرا که سیاست‌مداران استعمارگر می‌دانند اگر هویت یکپارچه‌ جهان اسلام شکل بگیرد، راه بر سیطره‌‌ آنان بسته خواهد شد.

خطیب نماز جمعه تبریز با تبریک سالروز ولادت سرور کائنات پیامبر اکرم(ص) و امام جعفرصادق(ع) خاطر نشان کرد: اتحاد ملی سبب اقتدار ملی در مسائل مختلف است و تنها چیزی که می‌تواند موجب پیروزی ما در برابر دشمنان شود، همان وحدت ملی است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (دامت برکاته)، در کنگره محبان اهل بیت(ع) گفت: عداوت رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی با امت اسلامی درگیری های داخلی میان مسلمانان در پی داشته است اما باید با تقویت اشتراکات بین برادران اهل تسنن و تشیع توطئه‌های دشمنان اسلام را نقش بر آب کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه های اول نماز جمعه تبریز با اشاره به شخصیت والای پیامبر اکرم(ص) گفت: تواضع، عفو و بخشش، محبت و مهربانی از ویژگی های پیامبر اسلام بود.

وی با تأکید بر تمسک هرچه بیشتر به آموزه‌های متعالی پیامبر عظیم شان افزود: یکی از رسالت های پیامبر ریشه کن کردن فخرفروشی بود و مسلمانان باید در تمام امور عمل به سیره رسول خدا را الگوی خود قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم گفت: پیامبر گرامی اسلام شایسته ترین اخلاق و پسندیده ترین فضائل انسانی را دارا بودند و مهم ترین ویژگی ایشان مقابله با فخرفروشی و خودپسندی بود./*

  • نوشته شده
  • در جمعه 10 آذر 1396
  • ساعت 17
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh