امـروز : چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
تاریخ : شنبه 4 بهمن 1399
کد 22573

رزمایش های موشکی و پهبادی ایران در راستای تأمین معیشت و زندگی آرام برای مردم است

امام جمعه تبریز گفت: با امنیت رونق اقتصادی و تولید و توزیع به بار می نشیند و شكوفایی اقتصادی و علمی به وجود می آید.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه تبریز رزمایش های دو هفته ای و ترکیبی ارتش و سپاه را مبتکرانه و مبتنی بر خلاقیت استعدادهای بومی توصیف کرد و گفت: این رزمایش در راستای تأمین معیشت و زندگی آرام برای مردم است. کسی نیست که نداند معیشت پایدار در گرو امنیت پایدار و بادوام است.

امام جمعه تبریز افزود: با امنیت رونق اقتصادی و تولید و توزیع به بار می نشیند و شکوفایی اقتصادی و علمی به وجود می آید.

خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه انجام این رزمایشها اگرچه مستلزم انجام هزینه است، ادامه داد: این نوع هزینه کردن ها جلوگیری از هزینه بیشتر است، چنانچه دشمن بر اثر انفعال ما فقط یکی از پالایشگاه های ما را هدف قرار دهد برای بازسازی آن باید چندین برابر هزینه کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تاکید کرد: این نمایش قدرت، علاوه بر اینکه ارعاببخش دشمن است، اطمینان بخش دوستان نیز هست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی پیام این رزمایش ها را وحدت ارتش و سپاه و بسیج در معرکه دفاع از دشمن دانست و گفت: آزمایش و تست قدرت دفاعی و رفع موانع احتمالی، پیام تولید دانش بومی و ترویج علم جهتدار و مبتکر پرور از دیگر پیام های این رزمایش ها است.

امام جمعه تبریز ویژگی رزمایش های دو هفته کشورمان را مورد اشاره قرار داد و گفت: موقعیت زمانی رزمایشها و گستره موقعیت مکانی و جغرافیایی این رزمایش ها از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که گستره وسیعی از منطقه را در بر میگرفت، از دریای عمان و سواحل مکران تا عمق اقیانوس هند، از دیگر سو دریای مدیترانه، تنگه بابالمندب و کانال سوئز، مناطقی بود که زیر سیطره این رزمایشها قرار داشت.

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: نوع رزمایش از نظر تمرکز رزمایشها روی دو نقطه موشکی و پهپادی بود، آثار راهبردی بلند مدت در بازدارندگی فعال داشت و همچنین خروج از صبر راهبردی به سمت واکنش راهبردی از دیگر ویژگی های این رزمایش ها بود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تاکید کرد: ایران نشان داد با گذشت سه سال از فشار حداکثری و جنگ جهانی ترکیبی علیه خود، با توجه به تحکیم زیرساختهای دفاعی و فراهم آمدن زمینه مواجهه فعال باید ابتکار عمل را به دست بگیرد تا دشمن در محاسبات غلط خود تجدید نظر کند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به تنوع رزمایش های دو هفته ای کشورمان گفت: بزرگترین رزمایش پهپادی غرب آسیا توسط ارتش، رونمایی از شهر موشکی در حاشیه خلیج فارس، رونمایی از ناوبندر راهبردی مکران، رزمایش دریایی اقتدار ۹۹ توسط ارتش، تولدی دیگر برای بازدارندگی موشکی ایران و رزمایش نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی بخشی از توانمندی های رزمندگان اسلام در ارتش و سپاه در این رزمایش ها بود.

خطیب نماز جمعه تبریز گفت: از طرف مردم آذربایجان ضمن خدا قوت به رزمندگان سپاه و ارتش از مدیریت و رهبری مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا در هدایت نیروهای مسلح تقدیر و قدرانی میکنم.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه تبریز با بیان اینکه ایران انقلابی بزرگترین چالش آمریکا و صهیونیسم است، گفت: ملت ایران پس از سه سال فشار بی سابقه حداکثری همچنان ایستاده و درحال تبدیل شدن به یک ابرقدرت است، حماقت های ترامپ در ترور بزدلانه سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و اوج رسانی جنگ ترکیبی بر علیه ملت ایران، دیوار بلند بی اعتمادی ملی به آمریکا را بلندتر و قطورتر کرده است.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه دوران ۴ ساله ریاست جمهوری بایدن با اَبَر چالشی به نام ایران مواجه است، اضافه کرد: با خروج گستاخانه آمریکا از برجام و بدعهدی اروپایی های مکار، جز کالبد محتضری از برجام باقی نمانده است. بنابر دستور روشن و قاطع رهبر حکیم انقلاب اسلامی نیز هرگونه ادعای بازگشت به برجام بدون رفع فوری تحریم های ادعای دروغین و گزافی بیش نیست.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به روزهای سخت پیش روی بایدن گفت: ناتوانی جسمی جو بایدن، رقابتهای درون حزبی، اختلالات ذاتی در ساختارها و نهادها، جامعه به شدت دو قطبی شده، اوج گیری تجزیه طلبی در آمریکا، همه گیری کرونا و میراث افتضاح مدیریتی، وضعیت رو به افول آمریکا در جهان و تقویت جبهه جهانی مقاومت و سرعت زوال صهیونیسم و ارتجاع منطقه از دیگر چالش های پیش روی بایدن در دوران ریاست جهموری است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه با اشاره به مناسبت های تقویمی و روز هوای پاک گفت: بحران ها و چالش های محیط زیست که نه تنها کشور ما بلکه دنیا را تحت تاثیر قرار داده و در سایه عدم مسئولیت پذیری ساکنان زمین بوجود آمده است.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر فرهنگ سازی و متوجه کردن مردم به اهمیت محیط زیست ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش و رسانه ملی با ایفای نقش موثر کودکان را با ماهیت آب، خاک، دریا، هوا و دیگر عناصر محیط زیست آشنا سازند.

خطیب نماز جمعه تبریز آلودگی هوای تبریز و استفاده نیروگاه حرارتی این شهر از سوخت مازوت را مورد اشاره قرار داد و گفت: طی چند هفته گذشته چالش جدی مشکلات زیست محیطی، قطعی برق و کمبود گاز که به گفته مسئولان موضوعی سراسری است، شهروندان تبریزی را در مضیقه قرار داده که توجه به رفع آن ضروری است.

وی با توصیه به مصرف بهینه انرژی از سوی مشترکان از صدا و سیمای مرکز استان خواست تا زمینه تشکیل یک میزگرد تلویزیونی را فراهم کنند و مسئولان شرکت گاز، برق و سازمان محیط زیست استان برای بیان مشکلات با مردم صادقانه صحبت کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی موضوع تأمین نفت اصناف و کسبه بازار تبریز را هم یادآور شد و گفت: بنا بر دستور میراث فرهنگی و گردشگری امکان لوله کشی گاز شهری برای تأمین گرمایش بازار تبریز ممکن نیست، از این رو باید نفت مورد نیاز مغازه های بازار و مشکلات پیرامونی آن باید با توجه جدی مسئولان ذیربط حل شود.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از خطبه دوم نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به روز گمرک؛ این مجموعه اقتصادی را یکی از با سابقه ترین سازمان های دولتی دانست و گفت: گمرک نقش اساسی در اقتصاد کشور و مناسبات تجاری دارد.

خطیب نماز جمعه تبریز به نقش ارزشمند این سازمان در شتاب دهی به رشد اقتصادی کشور در اسناد بالادستی اشاره کرد و از کارکنان زحمتکش این نهاد خواست در توسعه مناسبات تجاری در بستر گمرک اخلاق مدار و امانت دار باشند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه با اشاره به تحریم ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و آستان قدس رضوی از سوی استکبار گفت: دشمن با عصبانیت از کارهای ارزشمند ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در تولید محصولات سلامت محور و آزمایش واکسن کرونا دست به چنین اقدامی زده است.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: فعالیت های موفقیت آمیز ستاد اجرایی فرمان حضرت امام که توسط دانشمندان جوان ایرانی و با همکاری وزارت بهداشت انجام میگیرد بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است و تحریم دشمنان خللی در تدوام آن ایجاد نخواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در خطبه اول نماز جمعه این هفته تبریز با تبیین ابعاد مختلف تقوا گفت: تقوای به الله؛ تقوای خاص و تقوای عام از وجوه تقوا است که انسان را به خدا نزدیک و باعث میشود مؤمنان از شبهات و گرفتاری در دام کارهای حرام در امان بمانند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه تقوا ره توشه قیامت و سبب رشد و کمال میشود، افزود: با تقوا انسان به درگاه الهی تقرب پیدا میکند چرا که تقوا بهترین دژ در برابر دام های شیطانی است.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به راههای کسب تقوا گفت: متقین نفس خود را از رذایل اخلاقی حفظ میکنند، در ترک گناهان استمرار دارند، از فکر و اندیشه گناه خودداری میکنند، در کارهای خیر و خداپسندانه استقامت و مداومت دارند و از خداوند برای حفظ نفس و دوری از گناه استعانت می طلبند./*

  • نوشته شده
  • در شنبه 4 بهمن 1399
  • ساعت 10
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh