امـروز : پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
تاریخ : شنبه 11 بهمن 1399
کد 22629

لزوم اقدام عملی مسئولان برای حل مشکلات اقتصادی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: مسئولان باید با اقدامات عملی به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم توجه کنند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، افزود: مسئولان کشور به خصوص دولتمردان باید به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بیش از پیش توجه و حساسیت داشته باشند و در شرایط امروز کشور تقویت حس غرور ملی باید توسط مسئولان با جدیت دنبال شود.

وی از تلاش نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بودجه مصوب در کمیسیون تلفیق قدردانی کرد و گفت: افزایش درآمد با حذف رانت گروه‌های خاص و افزایش مالیات بدون ایجاد فشار به مردم، کاهش وابستگی بودجه به درآمد نفتی و افزایش شفافیت بودجه از جمله مصوبات خوب است.

امام جمعه تبریز احیای روحیه انقلابی گری را در جامعه جزو مهمترین اقدامات برای تداوم راه پرصلابت انقلاب اسلامی بیان کرد و گفت: در اجرای برنامه های مختلف ایام الله دهه فجر باید محتوا محور حرکت کرد و در جهت غنی سازی این برنامه ها گام برداشت، هرچند برنامه هایی همچون تجلیل، چراغانی و جشن و سرور نیز باید جزو برنامه های این دهه قرار بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه مردم و مسئولان در شرایط حاضر نباید فریب فضاسازی های غیر واقعی دشمنان را بخورند، یادآور شد: دشمن هم اکنون تلاش های بسیار زیادی میکند تا با انواع ترفندها بین مردم و مسئولان جمهوری اسلامی ایران تفرقه و اختلاف ایجاد کند که در این وضعیت باید به شدت مراقب بود تا دشمنی که توسط ملت قهرمان ایران از در به بیرون رانده شده است، از پنجره وارد کشور نشود.

خطیب نماز جمعه تبریز همدلی، یکپارچگی و انسجام مردمی با محوریت ولایت را از مهمترین مؤلفه های غلبه بر دشمنان دانست و افزود: در این راستا باید تمامی سلایق، گروه ها، جناح ها و آحاد مردم در برابر دشمنان تا بن دندان مسلح متحد شوند و حرف واحدی داشته باشند. وی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به حملات پهپادی و موشکی به ریاض از عراق تصریح کرد: این خبر برای بیشتر مردم و صاحب‌نظران موجب تعجب و شگفتی بود چرا که حمله موشکی به کاخ یمامه در ۴ بهمن ماه شوک جدیدی در منطقه ملتهب غرب آسیا پدید آورد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: شلیک این موشک در روز یک اقدام بی‌سابقه بود، زیرا حملات انصارالله همیشه در شب و همراه با حملات پهپادی انجام می‌گرفت، ولی این حمله نه تنها در روز صورت گرفت بلکه از حملات پهپادی هم خبری نبود.

امام جمعه تبریز با اشاره بر اینکه ۲ نظر متفاوت در خصوص حمله موشکی به ریاض وجود دارد، توضیح داد: با توجه به ناشناخته بودن گروه تازه تأسیس عراقی، تردید‌هایی به وجود می‌آورد که آمریکا در حال بررسی و تجدید نظر در رابطه با خارج کردن انصارالله از فهرست گروه تروریستی است و حمله مذبور یک عملیات فریب از سوی آل‌سعود است تا دولت آمریکا در تثبیت نام انصارالله در گروه تروریستی بماند. وی اضافه کرد: البته گروه دیگر نظر متفاوتی دارند مبنی بر اینکه این حمله پاسخ گروه های مقاومت به عربستان برای جلوگیری از پروژه ناامن‌ سازی عراق است.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: برای نخستین بار یک گروه عراقی این توان را پیدا کرده است که پایتخت عربستان را مورد حمله موشکی قرار دهد، زیرا حداقل مرز عراق با شهر‌های عربستان حداقل ۵۰۰ کیلومتر است از این‌ رو برد عملیات پهپادی اخیر بالای ۷۰۰ کیلومتر بود که نشانگر این است که آن‌ها می‌توانند شهر‌های رژیم جعلی اسرائیل را هم مورد هدف قرار دهند.

امام جمعه تبریز با تبریک روز ملی فناوری فضایی گفت: واکنش همراه با عصبانیت آمریکا در برابر این دستاورد‌ها نشانه پیروزی ایران در این عرصه است چرا که با وجود چهار دهه تحریم و فشارهای سخت، برای دشمنان بسیار دشوار و نگران‌کننده است و آن‌ها اصلا باورشان نمی‌شود که جمهوری اسلامی ایران به این دستاورد‌های مهم دست یافته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم با تبریک فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی تاکید کرد: بر همگان وظیفه است تا این انقلابی را که توسط مردم رقم خورده است و هنوز هم نقش مردم در آن ادامه دارد و توسط رهبر آگاه دینی اداره می‌شود حفظ کنند و در کنار هوشیاری کامل برای بهبود وضع اقتصاد و افزایش تولید داخلی تلاش کنند. وی در ادامه با اشاره به نقش فضای مجازی اضافه کرد: بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی در پاسخ به شبهات و فراهم‌سازی بستر‌های مناسب رشدی بسیار حائز اهمیت است، زیرا طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب، فضای مجازی ابزاری برای زدن به دهان دشمن است./*

 

  • نوشته شده
  • در شنبه 11 بهمن 1399
  • ساعت 12
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh