امـروز : شنبه 1 ارديبهشت 1403
تاریخ : شنبه 2 اسفند 1399
کد 23177

عقب نشینی آمریکا پس از هشدارهای رهبر انقلاب

امام جمعه تبریز گفت: هشدارها و مواضع قاطعانه رهبر انقلاب در دیدار با مردم تبریز موجب عقب‌نشینی آمریکا شده است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز افزود: ما همچنان طبق فرمایش رهبر فرزانه انقلاب منتظر هستیم که آیا آمریکا در عمل؛ تحریم ها را بر می دارد یا فقط حرف است.

وی گفت: حرفهای سران دولت آمریکا را در خصوص برجام دیگر قبول نمی‌کنیم چرا که از این به بعد اقدام در برابر اقدام خواهیم کرد، زیرا اگر تحریم‌ها را بردارند ما هم اقداماتی خواهیم کرد و فقط عمل برای ما مهم است.

خطیب نماز جمعه تبریز تصریح کرد: اگر توجه کنید، بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم قهرمان آذربایجان در ۲۹ بهمن نتیجه داده است، زیرا دیشب دولت بایدن، تصمیمات دولت قبلی آمریکا را برای فعال کردن مکانیزم ماشه و بازگشت تحریم، در نامه ای به سازمان ملل متحد نقض کرده است و موضع دولت ترامپ برای احیای تحریم را پس گرفته است.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به سالروز کودتای سیاه انگلیسی سوم اسفند در به قدرت رساندن رضاخان گفت: این کودتا سرآغاز سیاهی تاریخ معاصر است چرا که با ورود قزاق‌ها، احمدشاه از ترس مجبور شد رضاخان را به عنوان فرمانده کل قوا منصوب کند. این کودتا بعد‌ها به کودتای سوم اسفند معروف شد که از جمله رویداد تاریخی کشورمان است.

وی با اشاره به اینکه دو تحریف بزرگ در این کودتا وجود دارد، توضیح داد: مهمترین آن، انکار نقش انگلستان در کودتای سوم اسفند است به طوری که رضاخان گفته بود که مرا انگلیسی‌ها آورده‌اند و البته اساساً در ایران چنین حرکت بزرگی نمی‌توانست صورت بگیرد و تائید انگلیس را نداشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم ادامه داد: القای مفید انگاری کودتای سوم اسفند از جمله دیگر تحریفات است که برخی‌ها به آن معتقدند در حالی که سیاست انگلیس، نابودی ایران بود و امروز نیز این سیاست محدود کردن، نابود کردن و کوچک کردن ایران را در دستور کار دارد چرا که دولتهای سلطه گر نمی‌توانند ایران قدرتمند در منطقه را تحمل کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، بیانات تلویزیونی رهبر انقلاب را در دیدار با مردم آذربایجان شرقی در ۲۹ بهمن مورد اشاره قرار داد و گفت: طبق تاکیدات ایشان، نسخه علاج مشکلات مشارکت پرشور و حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب درست و اصلح است و این نگاه رهبر عزیز به مشارکت حداکثری ابزاری نیست بلکه متکی به مردم‌سالاری و جمهوریت است که جز لاینکف اسلام است.

وی از دستگاه‌های فرهنگی، جوانان و موسسات فرهنگی خواست تا به تک به تک فراز‌های سخنان مقام معظم رهبری در این دیدار گوش داده و تأمل کنند و درباره آن‌ها مستند بسازند، کتاب منتشر کنند و شعر بگویند.

خطیب نماز جمعه تبریز اظهار کرد: هر کسی برنامه و ایده‌ای درباره این فراز‌ها داشته باشد می‌تواند به دفتر ما ارسال کند و ما نیز حمایت می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم به فرارسیدن روز امضای منشور جامع روحانیت از سوی امام راحل(ره) اشاره کرد و یادآور شد: چهارم اسفند روز روحانیت است از این‌رو بازخوانی مکرر وظایف روحانیان، امری مسلم است و این پیام امام راحل از ماندگارترین و مهمترین اسناد تاریخی است.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به فرارسیدن روز‌های اعتکاف گفت: هر سال مراسم اعتکاف که یکی از بزرگترین مراسم معنوی و مورد توجه پروردگار است، برگزار می‌شد اما با توجه به شرایط کشور و وجود ویروس منحوس کرونا، امسال مراسم بزرگ اعتکاف برگزار نخواهد شد. وی گفت: برخی‌ها با من تماس گرفته و از تعطیلی آرامستان‌ها در لیله الرغائب گلایه داشتند؛ به عقیده من می‌توانستیم جوری برنامه‌ریزی کنیم که زیارت اهل قبور انجام گیرد، زیرا جا‌های زیادی هستند که هم باز است و هم شلوغ و هم هیچ کنترل و نظارتی روی آن‌ها نیست، ولی در مقابل در یک روز مهم آرامستان‌ها را می‌بندیم در حالی که با یک برنامه‌ریزی می‌توانستیم با مردم همراه شویم.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به نزدیک بودن روز پدر گفت: نباید صرفاً به اهدای یک گل و هدیه به پدرانمان اکتفا کنیم. چرا با یک مریضی و ناتوانی بلافاصله والدین خود را به خانه سالمندان می‌فرستیم؟ نباید اجازه دهیم که خم به ابروی آن‌ها بیاید، همین که حرف آن‌ها را زمین نگذاریم، بزرگترین هدیه خواهد بود./*

  • نوشته شده
  • در شنبه 2 اسفند 1399
  • ساعت 09
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh