امـروز : پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 8 اسفند 1399
کد 23254

هرچه بکارید همان را درو می کنید

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شر قی و امام جمعه تبریز گفت: شرکت در انتخابات و انتخاب درست علاج مشکلات کشور است و مردم باید بدانند آنچه بکارند همان را درو خواهند کرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به فرازی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم آذربایجان شرقی در ۲۹بهمن افزود: شاید برخی‌ها در انتخابات شرکت نکنند و بعد‌ها بگویند چرا فلان کار نشد و یا شد در حالی که اگر شرکت می‌کردند و یک فرد درست انتخاب می‌شد، قطعاً آن کاری که می‌خواستند انجام می‌شد پس جای گله نمی‌ماند. وی اظهار کرد: انتخابات پرشور و انتخاب درست یکی از تاکیدات رهبر عزیز در این دیدار بود چرا که انتخابات اهمیت و جایگاه بسیار بالایی در نظام اسلامی دارد.

خطیب نماز جمعه تبریز متذکر شد: اگر فرد شایسته را انتخاب کنیم حتماً نتیجه شایسته هم می‌گیریم چرا که انتخابات مظهر جمهوریت برآمده از اسلام است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه انتخابات مظهر خداباوری، مردم‌باوری و خودباوری است، توضیح داد: انتخابات مظهر آزادی مردم در انتخاب سرنوشت خودشان است و باید با دقت فراوان در انتخابات ریاست جمهوری شرکت و به وظیفه دینی خود عمل کنیم. وی در بخش دیگری از خطبه ها به درماندگی جریان غرب در موضوع سعد حریری و تشکیل کابینه در لبنان پس از تشکیل دولت بایدن اشاره کرد و گفت: بن سلمان در جستجوی راه‌های جدیدی برای برون‌رفت از مخمصه ایجاد شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان اینکه سعد حریری شاید به طور سنتی به عربستان وابستگی شدید دارد، اما برخورد‌های تحقیرآمیز بن سلمان با او و جلب او به ریاض موجب تنفر شدید سعد حریری از شخص بن سلمان شده است، افزود: البته با وجود این تنفر او جرأت فاصله گرفتن از آل‌سعود را ندارد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: شرایط بد بن سلمان در یمن و عزم او برای پایان جنگ نمایشی در این کشور نشانگر این است که بن سلمان باید هر چه زودتر از قدرت خداحافظی کند و آل سعود جای خود را به رقبا بدهد. وی گفت: این شرایط باعث شد سعد حریری درمانده‌تر از همیشه سمت و سوی خود را به سمت امارات و قطر سوق دهد و فاصله اش را از آل سعود بیشتر کند تا در آینده بتواند به پشتوانه این کشور‌ها جایگاه خود در لبنان را بهبود بخشد.

خطیب نماز جمعه تبریز اضافه کرد: با وجود این جریان مقاومت با هوشمندی و کیاست و تدوین سناریو‌های مواجهه متناسب با این جریان، همچنان محبوب تمام اقشار مردم است.

امام جمعه تبریز یادآور شد: بنده در نماز جمعه هفته قبل اعلام کردم که هر کسی در خصوص بیانات رهبری آثار فاخر داشته باشد، قدردانی خواهد شد که در این زمینه آقای شهودی و کریمی مراغه‌ای اشعار بسیار زیبایی سروده‌اند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به فرارسیدن سالروز تأسیس کمیته امداد و آغاز هفته احسان و نیکوکاری گفت: همه باید موظف به اجرای مواسات و کمک به مستضعفان باشیم تا هیچ کدام از هموطنان با مشکلات خود تنها نمانند بلکه باید سراغ آن‌ها برویم و کمک‌رسانی کنیم.

امام جمعه تبریز افزود: گرفتن دست مستضعف علاوه بر وظیفه انسانی یک وظیفه دینی است و به عبارت دیگر انسان مالک حقیقی نیست بلکه نماینده یک اموال و مالک حقیقی است از این‌رو انفاق یکی از علائم مؤمنین راستین عنوان شده است.

وی خاطرنشان کرد: انفاق کار مردمان باهوش است که خلاء‌ها را دیده و در تلاش کشف صحیح خلاء‌ها و رفع آنها هستند و امید است در هفته احسان و نیکوکاری از طریق مجموعه‌های امدادی و مؤسسات خیریه به فکر نیازمندان باشیم، زیرا فصل عید را پیش‌رو داریم و خانواده‌های زیادی چشم به راه هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم همچنین از نظم و شکوه و رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط نمازگزاران تجلیل کرد./*

  • نوشته شده
  • در جمعه 8 اسفند 1399
  • ساعت 10
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh