امـروز : جمعه 31 فروردين 1403
تاریخ : شنبه 16 اسفند 1399
کد 23270

امام جمعه تبریز عنوان کرد: تاریخ مصرف سیاست چماق و هویچ برای پرونده هسته‌ای ایران تمام شده است

خطیب نماز جمعه تبریز تاکید کرد: ایران در پرونده هسته‌ای با ریل‌گذاری لغو تحریم‌ها به میدان آمده است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز با بیان اینکه تاریخ مصرف سیاست برای پرونده هسته‌ای ایران تمام شده است، گفت: پویش فشار حداکثری ته نشین و آثار آن کمرنگ شده و حنای جنگ هراسی رنگ باخته است.

خطیب نماز جمعه تبریز تاکید کرد: ایران در پرونده هسته‌ای با ریل‌گذاری لغو تحریم‌ها به میدان آمده است.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به هدف گیری کشتی تجاری صهیونیست‌ها در خلیج عمان اظهار داشت: این کشتی که مورد هدف یک عامل ناشناخته قرار گرفته بود، امکان حمل چندصد خودرو را داشت و در پوشش کشتی یک شرکت انگلیسی به مقصد سنگاپور حرکت میکرد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به واکنش انگلیس چند ساعت پس از این حادثه گفت: بعد از اینکه انفجار شدید حفره‌های عمیقی را در این کشتی مجهز به تجهیزات نظامی بر جای گذاشت، مرکز عملیاتی تجارت دریایی انگلیس مدعی شد که کشتی آن‌ها در خلیج عمان مورد حمله قرار گرفته اما بعدا فاش شد که کشتی متعلق به رژیم صهیونیستی بوده است.

امام جمعه تبریز در تحلیل این حادثه گفت: گروهی بر این باورند که این حادثه به دست نیروهای مقاومت و در مقابله و انتقام از تجاوزها و گستاخی‌ های رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر انجام شده که با این تحلیل دشمنان باید بدانند که دست گروه‌های مقاومت در تمامی نقاط منطقه باز است‌ و امکان این امر وجود دارد.

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: گروهی نیز می گویند که این اقدام نوعی خودزنی رژیم صهیونیستی است که با الگوگیری از سناریوی آمریکایی جریان ۱۱ سپتامبر و حمله به برج‌های دوقلو انجام شده است و با این امر می‌خواهند تا با یک تیر چند نشان را مورد هدف قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: با این اقدام در گام اول می‌خواهند که ایران را به اقدام خرابکارانه در جوامع بین المللی متهم و از سوی دیگر محفلی برای تشدید و تداوم اقدامات خود در منطقه پیدا کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: اگر این کشتی هدف تیر جبهه مقاومت بوده که یک رسوایی بزرگ برای صهیونیست‌ها است و اگر خودزنی بوده حکایت از درماندگی این رژیم دارد، یعنی نشان می‌دهد که این رژیم در شرایطی قرار دارد که برای برون رفت از آن حاضر است تا خط‌ قرمز خود را بعد از ۷۰ سال زیرپا بگذارد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه «اثری از رژیم صهیونیستی بعد از ۲۵سال نخواهد ماند» اظهار داشت: هم اکنون می‌توان گفت که رژیم صهیونیستی در حال اضمحلال است.

امام جمعه تبریز با اشاره به حملات هوایی اخیر به خاک عراق و سوریه، گفت: شاید این دومین بار است که با دستور مستقیم و علنی آمریکا حمله به مناطقی از عراق و سوریه انجام می شود و باید مشخص شود که «بایدن» از دستور مستقیم حمله به مقر منصوب به ایرانیان چه اهدافی را دنبال می‌کند و وی و حامیان منطقه‌ای باید بدانند که این گونه حملات کور و نقطه‌ای چندان تاثیر راهبردی در معادلات غرب آسیا و محور مقاومت به خصوص ایران ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: منطقه پس از شهادت سرداران مقاومت، دستخوش تغییرات جدی بوده و اکنون موضوع انتقام سخت در سطح اخراج آمریکا از منطقه نه فقط در عراق؛ بلکه در مناطق دیگر مورد مطالبه است.

وی یادآوری کرد: برخلاف تصور آمریکا، حشدالشعبی قدرتمندترین نیروی مردمی در عراق است و حمله به این‌ مقر نتیجه‌ای جز تسریع در پایان صبر مقاومت عراق و شعله ورشدن خشم جوانان انقلابی عراق ندارد.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در ۲۹ بهمن، گفت: موضوع انتخابات پرشور و انتخاب فرد اصلح از جمله موارد مهمی بود که ایشان به آن اشاره کردند و در این خصوص توجه جدی به برنامه گفتمانی ۱۴۰۰ و تبیین شاخص‌ها و معیارهای دولت اسلامی و کارآمد حزب اللهی، اخلاق در انتخابات و انتخابات شوراها لازم است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه برنامه‌های راهبردی ۱۴۰۰ موجب تقویت روحیه انقلابی جامعه و جوانان می‌شود، افزود: هدف اصلی از پرشور شدن انتخابات باید تقویت روحیه انقلابی جامعه باشد و این امر تنها با امیدآفرینی در جامعه، تبیین عملکرد نظام اسلامی، ترویج اعتماد به نفس ملی، مبارزه با روحیه بی تفاوتی، تبیین مشارکت حداکثری در سایه تقویت همدلی اجتماعی، ترویج لزوم انتخاب اصلح و باورمندی جوانان مومن و انقلابی محقق می شود.

خطیب نماز جمعه تبریز در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز عید مبعث را بزرگترین روز در تاریخ بشریت و عید تاریخ انسانیت دانست و گفت: مهم‌ترین حادثه در تاریخ بشریت روز بعثت پیامبر اکرم(ص) است.

وی افزود: تزکیه نفوس و تعالی اخلاقی و معنوی انسان هدف مهم بعثت پیامبر اکرم(ص) است و هدف بعثت، تکمیل اخلاق بشر، تذکر و یادآوری دهنده نعمت های الهی، رهایی و آزادسازی انسان است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم به روز درختکاری هم اشاره کرد و گفت: درختکاری بسیار مهم است اما مواظبت از این درخت‌ها هم بسیار مهم است و باید در رابطه با هرس کردن درختان دقت خرج داد و با قطع درخت‌های خشک و بی ثمر، آب اسراف نشود.

وی افزود: پیامبر(ص) می‌فرمایند هر مسلمانی بذری یا درختی بکارد و از میوه این بذر و درخت، یک انسان و پرنده‌ای استفاده کند، برایش صدقه حساب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه در قانون اساسی آلوده کردن محیط زیست منع شده است، تصریح کرد: یک مسلمان نمی‌تواند به محیط زیست بی‌تفاوت باشد و فعالیت‌های اقتصادی و  اجتماعی همراه با‌ آلودگی محیط زیست باشد طبق اصل ۵۰ قانون اساسی ممنوع است.

حجت الاسلام والمسلمین در بخش دیگری از خطبه ها با تسلیت ۲۵رجب ایام سوگواری شهادت امام کاظم(ع) با تبیین شرایط سخت سیاسی دروان امامت ایشان به بیان ویژگی های اخلاقی، نقش ایشان در قیام های مردمی علوی، مناظره با فرقه های مخالف و خلفای عباسی و سیره فرهنگی امام کاظم(ع) پرداخت و تاکید کرد: باید سیره امام هفتم شیعیان برای ترویج معارف دینی از طریق فعالیت های علمی و تربیت شاگردان در راستای حفظ ارتباط شیعیان بررسی شود./*

  • نوشته شده
  • در شنبه 16 اسفند 1399
  • ساعت 09
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh