امـروز : جمعه 7 ارديبهشت 1403
تاریخ : شنبه 23 اسفند 1399
کد 23396

کسی غیر از دولتمردان مسئول مشکلات اقتصادی نیست

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با انتقاد از نبود تعامل بین دو وزارتخانه صمت و کشاورزی و نبود نظارت بر بازار کالاهای اساسی گفت: همه مسئولان دولت مدعی هستند باید مشکل گرانی و تورم حل شود، اما کسی غیر از آنها در برابر این مشکلات مسئول نیست.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با تاکید بر اقدام سریع دولت برای حل مشکل گرانی گفت: دولتمردان برای حل مشکل تورم و گرانی شعار ندهند؛ بلکه اقدام عملی انجام دهند و حرکت موثری انجام دهند.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به ابراز نگرانی رهبر انقلاب از وضعیت معیشتی مردم در روز درختکاری افزود: بعد از انتقاد و نگرانی امام خامنه‌ای از گرانی های لجام گسیخته، مسئولان دولت در طول هفته گذشته مدعی شدند که باید مشکل گرانی و تورم حل شود، اما چه کسی غیر از شما باید این مشکل را حل کند؟

امام جمعه تبریز ادامه داد: رهبر معظم انقلاب و مردم کشورمان از تورم و گرانی نگران و ناراحت هستند و بعد از هشدار مقام عظمای ولایت، مسئولان دولت، وزارتخانه‌ها و نمایندگان مجلس همه احساس نگرانی کردند، خوب این چه فایده‌ای دارد؟ مسئولان اجرایی برای رفع نگرانی مردم در آستانه سال جدید باید اقدام عملی و تلاش موثر انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: متاسفانه مشکل اصلی مردم در تهیه کالا‌های اساسی در سایه نبود همکاری و تعامل بین وزارتخانه های صمت و جهادکشاورزی است و گرنه چه بر سر مرغ آمده است که برای مردم مصیبت شده است؟ چه بر سر روغن نباتی آمده است به خاطر یک حلب روغن نباتی دنیا را به هم می‌زنند؟

خطیب نماز جمعه تبریز اضافه کرد: الحمدالله در کشور ما این همه نعمت فراوان است، مگر مشکل کمبود مرغ داریم؟ اصلاً مشکل کمبود نداریم اشکال فقط در نظارت دستگاه‌های نظارتی و سوءمدیریت‌های دولت است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: آقایان ستاد تنظیم بازار، دستگاه‌های نظارتی، وزارت صمت و جهاد کشاورزی کجا هستید؟ مردم در آستانه عید می‌خواهند روغن، مرغ و میوه تهیه کنند این چه وضعی است درست کردید؟

امام جمعه تبریز اظهار کرد: دولتمردان باید به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بیش از پیش توجه و حساسیت داشته باشند و برای حل مشکلات معیشتی به ویژه تورم و گرانی اقدام عملی کنند وگرنه شعار به درد مردم نمی خورد.

وی در ادامه خطبه‌ها مواضع حکیمانه آیت الله سیستانی را در دیدار با پاپ مایه عزت اسلام دانست و گفت: تاکیدات و هوشمندی ایشان در این دیدار واقعاً تحسین برانگیز است.

امام جمعه تبریز افزود: حافظه تاریخی تشیع به ویژه حوزه علمیه نجف همواره شاهد رهبران بصیر و هوشمندی بوده و هست، که در مقاطع مختلف تاریخ به خوبی درخشیده‌اند و رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند که آیت الله سیستانی در نجف می‌درخشند.

خطیب نماز جمعه تبریز در خصوص اقدام اروپا در عقب نشینی از قطعنامه ضدایرانی ادامه داد: در نتیجه موضع محکم مجلس و طرح اقدام راهبردی و وحدت داخلی بر محور مواضع قاطعانه رهبر، این پیروزی سیاسی برای ایران به دست آمد و نشان داد که در جنگ اراده‌ها می‌توان پیروز شد، به شرط آن‌که در گفتمان پیروزی آفرین که همان گفتمان مقاومت است، پافشاری کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به حملات اخیر یمن به رژیم آل سعود گفت: برای نخستین بار است که یگان موشکی یمن تصمیم گرفت تا پایانه نفتی در شمال عربستان و ساحل خلیج فارس را که در نوع خود از بزرگترین پایانه‌های جهان هستند، مورد هدف قرار دهد و امیدواریم که انصار حزب الله و مسلمانان یمن به پیروزی نهایی نایل شوند.

امام جمعه تبریز با اشاره به چاپ تمبر توسط حکومت خودمختار کردستان عراق علیه تمامیت ارضی ایران در حاشیه بازدید اخیر پاپ از اقلیم کردستان عراق اظهار کرد: این تمبر که تمامی استان آذربایجان غربی و بخشی از آذربایجان شرقی را به عنوان منطقه کردستان بزرگ معرفی کرده است، یک تمبر ساده نیست بلکه موجب ایجاد ذهنیتی از یک موجودیت جعلی خواهد شد که به جهانیان اعلام می‌کند، بخشی از کردستان در اشغال ایران است.

وی با بیان اینکه سکوت در مقابل پناه دادن به تروریست‌ها در اقلیم کردستان، این نتیجه را داشته است که اکنون آن‌ها چشم طمع به تمامیت ارضی ایران دوخته اند، خاطرنشان کرد: مردم قهرمان تبریز و آذربایجان از وزارت خارجه و دستگاه دیپلماسی کشور می‌خواهند که جلوی این اهانت آشکار را با جدیت بگیرند و این مسئله را پیگیری کنند.

خطیب نماز جمعه تبریز همچنین با اشاره به شروع ثبت‌نام انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا افزود: مسئولیت نظارت بر انتخابات بر عهده نمایندگان مجلس شورای اسلامی است و از مجلس انقلابی انتظار می‌رود تا در کلیه مراحل، نظارت درست و صحیح و انقلابی را به یادگار بگذارند چرا که نحوه عملکرد هیئت‌های نظارت از اکنون زیر ذره بین نظارت عمومی، نخبگان و رسانه‌ها قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم به روز بزرگداشت شهدا و سالروز تأسیس بنیاد شهید به فرمان امام راحل در سال ۵۸ اشاره کرد و گفت: امیدواریم همیشه قدردان فداکاری‌های شهدای عزیز باشیم، زیرا تنها با اختصاص یک روز در سال به شهیدان نمی‌توان قدر این مجاهدان راه حق را دانست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از خطبه های این هفته با تبریک اعیاد شعبانیه از مردم خواست به صورت خود جوش کوچه های شهرها را آذین بندی کنند./*

  • نوشته شده
  • در شنبه 23 اسفند 1399
  • ساعت 10
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh