امـروز : جمعه 7 ارديبهشت 1403
تاریخ : شنبه 22 خرداد 1400
کد 23895

رعایت اخلاق انتخاباتی فواید زیادی برای جامعه دارد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: از شاخصه های مهم اخلاق سیاسی در جامعه، رعایت اخلاق انتخاباتی است و بکارگیری آن در ایام انتخابات فواید زیادی برای جامعه دارد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، در خطبه های این هفته نمازجمعه تبریز با بیان اینکه نهادهای فرهنگی در انتخابات منادیان اخلاق سیاسی در جامعه باشند، گفت: نهادها و تشکل‌های فرهنگی، حوزویان و دانشگاهیان در عرصه انتخابات منادیان اخلاق سیاسی در جامعه باشند.

امام جمعه تبریز افزود: از فواید آن در انتخابات، فراهم شدن زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و راهنمایی جامعه به سوی انتخاب اصلح است؛ چرا که فضایی که اخلاق در آن رعایت شود فضای سالم و عاری از دروغ، خصومت، توهین، بدگمانی، پرده دری، حرمت شکنی و تخریب شخصیت نخواهد بود و عقلانیت جای هیجانات کاذب را می گیرد.

خطیب نماز جمعه تبریز، آرامش و امنیت که مهمترین تجلی رکن انقلاب اسلامی است را از دیگر فواید اخلاق انتخاباتی اعلام کرد و گفت: از فواید رعایت اخلاق سیاسی و انتخاباتی، دشمن شکن بودن آن است چرا که مشارکت حداقلی راهبرد دشمن در انتخابات است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: رصد و بررسی رسانه های خارجی و رسانه های داخلی وابسته به دشمن حاکی از تلاش حداکثری آنان برای کاهش مشارکت در انتخابات است و هر چقدر به ۲۸خرداد نزدیک می شویم تلاش های آنان گسترده تر خواهد شد.

وی با بیان اینکه داوطلبان انتخاباتی باید در مواجهه با فرافکنی دشمنان با اخلاق و متانت پاسخ آنان را دهند، یادآوری کرد: داوطلبان انقلابی برای مقابله با ترفندهای دشمنان نباید وارد پاسخ گویی های فرصت سوز شوند بلکه با اخلاق پاسخ آنها را بدهند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باید نقاط حاشیه شهرها، روستاهای پرجمعیت و حاشیه های مستضعف نشین شناسایی و ساکنان آنها به حضور در پای صندوق های رای ترغیب شوند، گفت: کاهش مشارکت در انتخابات حاکی از ناامیدی مردم از نظام نیست بلکه نتیجه عملکرد ما و مسئولان است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، با اشاره به تجربه کاهش مشارکت کمتر از ۵۰ درصدی در انتخابات سال ۷۲، ادامه داد: این موضوع ناشی از قهر مردم از انتخابات نبوده بلکه به علت تورم حدود ۴۳ درصد و مشکلات اقتصادی مردم بود.

وی با تاکید بر اینکه مردم نباید از صندوق های رای قهر کنند، اظهار داشت: مردم باید با انتخاب اصلح تلاش کنند تا مشکلات جامعه مانند تورم و گرانی برطرف شود و نباید مشکلات جامعه را به قهر با صندوق های رای گره بزنند.

خطیب نماز جمعه تبریز، با اشاره به معیارهای انتخاب اصلح، گفت: مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی به کسانی رای دهند که تدین و تعهد، عزم و اراده داشته و نفوذ ناپذیر در مقابل دشمن باشند، دارای برنامه و کفایت لازم برای اداره کشور و مدیریت شهرها باشند، در مقابل دشمنان مغلوب نشوند، ساده زیست و به دور از اشراف گری باشند، مردمی و خدمتگزار مردم باشند و اعتقاد واقعی به راه، روش و خط امام راحل داشته باشند و در مسیر ولایت حرکت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، با اظهار امیدواری برای روزهای پرشور در هفته آینده، افزود: مردم آذربایجان و تبریز به عنوان شهر و استان اولین ها با حضور در پای صندوق های رای و مشارکت حداکثری دوباره اولین بودن خود را ثابت خواهند کرد.

وی همچنین با تاکید بر حفظ تقوای انتخابات، یادآوری کرد: تقوای انتخاباتی یعنی معرفی خود و نه نفی دیگران و داوطلبان انتخابات باید خودشان را معرفی و برنامه های خود را بیان کنند و دیگران را زیر سوال نبرند.
امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به اینکه شکل‌گیری شخصیت هر انسانی در بستر فرهنگی که در آن به دنیا آمده و زندگی می کند، اظهار داشت: تحولات فرهنگی زیربنای تحول در عرصه های سیاسی و اجتماعی است و حضرت امام(ره) در ارتباط با فرهنگ می فرمایند فرهنگ یک کارخانه آدم سازی است و با فرهنگ فاسد نمی توان انسان سالم تربیت کرد.
وی تصریح کرد: اگر ملت‌ها بخواهند از دام کشورهای سلطه گر نجات یابند باید فرهنگ آن جامعه را اصلاح کنند و فرهنگ اساس استقلال یک جامعه است و مقام معظم رهبری می فرمایند حاضرم جانم را در راه اصلاح فرهنگ جامعه بدهم.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم پیشنهاد کرد که گروه‌های جهادی در کنار پخش بسته‌های معیشتی، بسته‌های فرهنگی هم در اختیار مردم قرار دهند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: هر مسئولی که در جایگاه فرهنگی باشد و نتواند مسئولیت خود را به درستی انجام دهد بدترین ضربه را به فرهنگ خواهد زد.
وی افزود: تا زمانی که نتوانیم واقعیت‌های فرهنگی جامعه را کنترل کنیم نخواهیم توانست به آرمان‌هایمان در عرصه فرهنگی دست یابیم و بدون شناخت اولویت‌های فرهنگی و تمرکز به آن اولویت‌ها، نمی توان به نتیجه مطلوب رسید.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر را تبریک گفت و اظهار داشت: حضرت فاطمه معصومه(س) کریمه اهل بیت(ع)، الگوی عفت و نماد ولایت مداری است و به این دلیل سالروز ولادت ایشان آغاز دهه کرامت نام گذاری شده است./*

  • نوشته شده
  • در شنبه 22 خرداد 1400
  • ساعت 11
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh