امـروز : شنبه 1 ارديبهشت 1403
تاریخ : شنبه 5 تير 1400
کد 24001

امام جمعه تبریز عنوان کرد: دشمن ناامید شد، مردم نماز شکر بجا آورند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: این خواست خدا بود که مردم در انتخابات ۲۸خرداد امسال دشمنان را ناامید کردند و لازم است بعد از نماز مغرب و عشاء نماز شکر بجا آوریم.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد با بیان اینکه رقابت‌های انتخاباتی اکنون باید به رفاقت تبدیل شود، گفت: مردم در انتخابات ۲۸خرداد دشمنان را ناامید کردند؛ از این رو لازم است هم بعد از نماز مغرب و عشاء نماز شکر بجا آوریم و هم اینکه نامزد‌هایی که رأی نیاوردند باید به نامزد‌های منتخب کمک کنند تا تقوای انتخاباتی رعایت شود.

امام جمعه تبریز افزود: مشکلاتی از قبیل هجمه تبلیغات دشمن، مشکلات اقتصادی، کرونا و حتی اختلال در ساعات اولیه رأی گیری، نتوانست از خلق حماسه مردمی جلوگیری کند و پیروز نهایی این انتخابات مردم بود.

خطیب نماز جمعه تبریز از زحمات عوامل اجرایی و نظارتی و امنیتی انتخابات تشکر کرد و گفت: از طرف مردم آذربایجان انتخاب آیت الله رئیسی را به عنوان رئیس جمهور تبریک عرض می‌کنم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: انصافاً صداوسیما در سطح کشوری و استانی در زمینه انتخابات سنگ تمام گذاشت و ما از رسانه ملی تشکر ویژه می کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی درباره انتخابات شوراهای اسلامی تبریز اظهار کرد: اعضای منتخب شورای شهر تبریز که اکثراً نیرو‌های انقلابی هستند، بعد از تائید انتخابات، کار‌های مقدماتی خود را انجام دهند تا هنگام استقرار رسمی، برای عمران و آبادانی شهر موثر شوند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود به هفته قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: شهید بهشتی بنیانگذار تشکیلات قضائی در کشور بود که دشمن او را از ما گرفت. وی با بیان اینکه قوه قضائیه باید مظهر عدل و پناهگاه مردم باشد، ادامه داد: اقتدار و اعتماد لازمه عملکرد درست دستگاه قضا است و ساختار‌های منافی عدالت باید در کشور اصلاح شود.

خطیب نماز جمعه تبریز تصریح کرد: تداوم مبارزه جدی با مفسدان و اخلالگران اقتصادی از برنامه سال‌های اخیر قوه قضائیه بود که باید از آیت الله رئیسی تشکر کنیم چرا که بعد از انتصاب وی به ریاست قوه امید در دل مردم ایجاد شده بود و امیدواریم این امید ادامه داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: قوه قضائیه ایستگاه پایانی مبارزه با فساد است در حالی که قوه مجریه خط مقدم جلوگیری از فساد است و رئیس بعدی قوه قضائیه با اجرای سند تحول قضایی، مسیر آیت الله رییسی را ادامه خواهد داد.

امام جمعه تبریز در ادامه سخنان خود به مسئله اهمیت خانواده اشاره و اظهار کرد: اگر هر جوانی در زمان ازدواج، معیاری غیر از دیانت و تقوا داشته باشد، در انتخاب خود پشیمان خواهد شد. وی افزود: اگر انتخاب همسر به خاطر دیانت و تقوا باشد، خدا او را از ثروت و جمال نیز بهره مند می‌کند و دیانت و تقوا باعث می‌شود خانم نقش خود در همسری و تربیت فرزند را بخوبی ایفا کند.

نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: در صورتی که نیاز عاطفی فرزند در خانواده از طرف پدر و مادر به ویژه توسط مادر جدی گرفته نشود، در دوره‌های بعدی زندگی با خسارات روحی و معنوی جبران ناپذیری روبه‌رو می‌شود و در هفت سال اول زندگی، فرزند ارتباط و انس بیشتری با مادر خود دارد و اگر نیاز‌های عاطفی او جدی گرفته نشود، کودک مبتلا به فقر عاطفی می‌شود و در آینده خسارات سنگین روانی و اجتماعی به او تحمیل می‌شود. وی خاطرنشان کرد: اثرات روانی شیر مادر در کودک خیلی مهم است، شیردهی در شکل گیری شخصیت فرزند اثر دارد و صفات اخلاقی مادر شیرده به کودک منتقل می‌شود.

امام جمعه تبریز در ادامه خطبه ها؛ مردم را به صرفه جویی در مصرف آب و برق دعوت کرد و گفت: مصرف سرانه آب در کشور تقریبا ۲ برابر مصرف جهانی است و در مصرف آب و برق باید صرفه جویی شود تا در فصل گرم مشکل پیش نیاید.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم همچنین با بیان اینکه امروز اقتصاد کشور را صنعتگران می‌توانند رونق دهند، گفت: حدود ۷ درصد ذخایر معدنی دنیا در کشور ما است و این مسئله حاکی از آن است که کشور ما امکانات فراوانی در حوزه معادن غیرنفتی داشته و بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری است و باید با نهضت جلوگیری از خام فروشی در برنامه ریزی برای تولیدات معدنی قدم‌های مهمی برداریم./*

  • نوشته شده
  • در شنبه 5 تير 1400
  • ساعت 10
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh