امـروز : جمعه 31 فروردين 1403
تاریخ : يکشنبه 20 تير 1400
کد 24054

مدیران آب و برق؛ مرد بحران باشند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: همراهی مردم در صرفه جویی لازم است، اما مدیران باید بحران بوجود آمده در قطعی های مکرر آب و برق را مدیریت کنند و مرد بحران باشند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه تبریز با بیان اینکه گرمای بی‌سابقه و تداوم خشکسالی سال‌های قبل یکی از دلایل قطعی برق کلافه‌کننده است، گفت: هر چند مشکلات را میدانیم و همراهی مردم در صرفه جویی منابع برق و آب لازم است اما مدیران این حوزه باید مرد بحران باشند تا مردم تحت فشار قرار نگیرند.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه روزهای سختی در تابستان ۱۴۰۰ تجربه می کنیم، افزود: تداوم خشکسالی ها باعث شده است نیروگاه های برق آبی از مدار تولید خارج شود. وی گفت: صاحب نظران معتقد هستند صنعت برق و انرژی فاصله تولید و مصرف برق خیلی زیاد شده و گرمای هوا هم در نیم قرن اخیر بی سابقه است و مصرف وسایل سرمایشی را افزایش داده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه در مطالبه‌گری از دولت جدید باید اصول خیرخواهی و انصاف رعایت شود، گفت: باید اصول خیرخواهی، رعایت انصاف، شجاعت، صراحت، قاطعیت، موقعیت شناسی و پرهیز از بزرگنمایی و سیاه نمایی در مطالبه گری رعایت شود.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه چهار مطالبه از دولت سیزدهم وجود دارد، گفت: مطالبات آرمانی که عبارت است از اجرای بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب که باید آن را ریل گذاری کند و مطالبات راهبردی که باید در حوزه‌های مختلف عملیاتی و پیگیری کند.

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: مطالبات کوتاه مدت یعنی تلاش برای تدوین برنامه برای پیشرفت کشور و مطالبات فوری یعنی تلاش شبانه روزی برای کاهش مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم و کرونا دو مطالبه دیگر از دولت سیزدهم است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به مناسبت هفته و اهمیت بحث حجاب خاطرنشان کرد: باید با فرهنگ‌سازی در مقوله‌ حجاب، این موضوع به یک باور فکری و گفتمان اجتماعی تبدیل شود.

امام جمعه تبریز مواجهه منطقی را بهترین راه‌حل در بحث حجاب دانست و ادامه داد: حجاب در امنیت اجتماعی نیز اثر دارد و اهالی فرهنگ و تبلیغ باید این موضوع را به صورت مستدل به خانواده‌ها تبیین کنند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: برای حجاب چهار دلیل در قرآن آمده که عبارت است از: حفظ امنیت، شکل گیری فرهنگ عفاف در جامعه، ایجاد طهارت قلبی افراد جامعه و تحقق تزکیه نفس در جامعه؛ و استدلال قرآن برای پوشش گویای این پیام است که باید برای مقوله حجاب و عفاف تبیین گری و فرهنگ سازی شود تا این موضوع به صورت یک باور خلل ناپذیر تبدیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تقوا را بزرگ‌ترین نعمتی دانست که باعث نزول رحمت الهی می‌شود و بی تقوایی انسان و جامعه انسانی را از نعمت‌های مادی و معنوی محروم می‌کند. وی تصریح کرد: تقوا متن زندگی مومنانه انسان است و انسان بی تقوا خودش و خانواده و جامعه را ناامن می‌کند و تقوا مادرزادی نیست بلکه مسئله مربوط به تربیت انسان است و انسان بدون تربیت آبستن هرگونه انحراف است.

امام جمعه تبریز گفت: قرآن کریم درباره احترام به پدر و مادر سفارش کرده است و قابل توجه‌تر اینکه این سفارش در هر چهار آیه بعد از مسئله توحید مطرح شده است و این نشان دهنده عظمت پدر و مادر نزد خداوند است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت و جایگاه تقوا در جامعه انسانی گفت: بنیان زندگی انسان تربیت است و بنیان تربیت باید تقوا باشد که بنیان تقوا در خانواده شکل میگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در بخش دیگری از خطبه ها به بحث ازدواج جوانان اشاره کرد و ادامه داد: امیدواریم که سبک ازدواج مولای متقیان علی علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها برای جامعه الگو باشد و خانواده‌ها ازدواج را آسان بگیرند و پدر و مادر‌ها جوانان را به ازدواج آسان تشویق کنند.

خطیب جمعه تبریز خاطرنشان کرد: باید از همان اول ازدواج، پایه‌های زندگانی محکم شود وگرنه زندگی دچار مشکل خواهد شد و افراد باید دانش و مهارت‌های لازم مدیریت خانواده و همسرداری و تربیت فرزند را یاد بگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت جواد الائمه(ع) گفت: امام جواد علیه السلام معدن علم و وفا و جوان‌ترین امام شیعیان هستند و در زیارتنامه ایشان روی فضیلت وفا تاکید شده است./*

  • نوشته شده
  • در يکشنبه 20 تير 1400
  • ساعت 09
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh