امـروز : پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 1 مرداد 1400
کد 24166

انتقام‌ از مردم با جنگ رسانه اى در آستانه انتقال دولت‌

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: دشمن با تمركز بر جنگ رسانه‌اى میخواهد كشور را در آستانه‌ى جابجایى و انتقال دولت دچار التهابات ساختگى كند و دولت جدید در شرایط التهاب و آشوب قدرت را دست بگیرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه تبریز با تبیین چرایی التهاب فضاى رسانه‌اى و مجازى گفت: دشمنان انقلاب اسلامی با سوء استفاده از غفلت‌ها و بى‌توجهى‌هاى طولانى یا مقطعى مسئولان؛ جنگ رسانه ای به راه انداخته اند تا دولت جدید از همین اول کار به‌جاى رسیدگى به‌مشکلات مردم هم و غمش، مصروف رفع اعتراضات و التهابات شود.

خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه دشمنان انقلاب همچون مگس‌ بر روى زخم‌هایى مى‌نشینند، افزود: گرانى‌هاى جامعه و بازار رها شده و قصه پرغصه آب که این روزها در خوزستان نجیب و صبور جریان دارد بخشی از غفلت‌ها و بى‌توجهى‌هاى مسئولان است که دشمنان بر آن موج سواری میکنند.

وی عصبانیت از مشارکت پرشور مردم در انتخابات را یکی از دلایل جنگ رسانه‌اى دشمنان عنوان کرد و ادامه داد: دشمن از شنبه پس از انتخابات که شنبه برادرى و مهربانى شد ناراحت است و چون مراحل تغییر و تحول دولت در فضایى اخلاقى و آرام در حال انجام است، عصبانی شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه آرزوهاى استکبار در چیدن میوه و ثمره مطلوب از نشست وین بر باد رفته است، گفت: اکنون آمریکا و اروپا نگران‌تر از همیشه باید به‌انتظار سیاست‌ها و اقدامات دولت انقلابى بنشیند، انتظارتی که از سوی دشمن دیگر هرگز برآورد نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در بیان دیگر دلایل جنگ رسانه دشمن گفت: کابینه خدمت با روحیه جهادى از روز اول بناى خود را بر کار و ابتکار و پرداختن به‌اولویت‌ها و توجه به‌حواشى و مسائل فرعى گذاشته است.

خطیب نماز جمعه تبریز گفت: شکل‌گیرى یک هماهنگى مطلوب و هم افزایى انقلابى در بین قواى سه گانه و نیروها و دستگاه‌هاى دیگر ایران عزیز، امید به‌کاهش مشکلات را در یک بازه‌ى زمانى معقول بیشتر کرده است و این است که مردم امیدوار به دولت سیزدهم کرده و دشمن به شدت از این امر عصبانی است.

امام جمعه تبریز در ادامه با ابراز تأسف از شرایط سخت اقتصادی کشور، گفت: گاهی سیاست‌گذاری‌های غلط داخلی جوانان کشور به ویژه جوانان مبتکر و خلاق را ناامید می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان اینکه بخش تولید داخلی و صنایع کشور با مشکلات عدیده مواجه شده و به تدریج در حال ورشکستگی است، افزود: چشم امید مردم به دولت سیزدهم است تا بلکه مسائل اصلی مردم شامل بیکاری و معیشت طبقه ضعیف جامعه و مافیای وارداتی را حل و فصل کند.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون شرایط حاکم کمر تولید داخلی را می‌شکند و سیاست‌های داخلی کشور غلط است و به هیچ عنوان جوابگوی انتظارات نیست.

نماینده ولی فقیه در استان تشکیل دولت جوان حزب‌اللهی را یک ضرورت غیرقابل انکار در شرایط سخت کنونی دانست و یادآور شد: راهکار ایجاد تحول در کشور تشکیل دولت جوان مؤمن انقلابی است و جوانان نخبه و مؤمن و انقلابی باید وارد عرصه کار و اداره کشور شوند.

خطیب نماز جمعه تبریز در بخش دیگری از خطبه ها به سالروز سفر رهبر انقلاب به تبریز در مرداد ۷۲ اشاره کرد و افزود: پنجم مرداد روزی است که مقام معظم رهبری به تبریز تشریف آوردند و تبریز و آذربایجان استقبال با شکوهی از ایشان انجام دادند. به ایشان می‌گوئیم ۲۸ سال از سفر شما به آذربایجان و تبریز می‌گذرد؛ مردم آذربایجان باز هم منتظر تشریف فرمایی شما هستند.

وی در ادامه با گرامی داشت‌ سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از انقلاب به امامت مرحوم آیت الله طالقانی گفت: نماز جمعه حج عاشقان و جلا دهنده روح و روان است. ساختار نماز جمعه سلسله وار بوده و نمایش قدرت سیاسی و اجتماعی اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: نماز جمعه سنگر وحدت و عزت در نظام اسلامی است و ائمه جمعه در موضع گیری های خود باید تمام جوانب را در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه امام جمعه باید امام جمعه همه مردم و همه احزاب باشد، افزود: امام جمعه باید به تمام گروه‌های سیاسی داخلی توجه داشته باشد تا در جامعه بین آحاد مردم صفا و صمیمیت برقرار شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به فرا رسیدن عید سعید غدیر خم، گفت: نباید طرح موضوع غدیر بر جدایی مسلمانان منجر شود بلکه باید موجب وحدت بیشتر مسلمانان در نقاط مختلف جهان شود.

امام جمعه تبریز فرهنگ غدیر را محور امنیت جهانی دانست و ادامه داد: باید توجه داشت که تا امنیت در جامعه‌ای حاکم نشود؛ فراهم کردن اقتصاد سالم نیز ممکن نخواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم افزود: پیامبر(ص) می‌فرماید غدیر برترین عید امت من و روزی است که خداوند علی(ع) را به عنوان پرچمدار نصب و نعمت را بر امت من تمام کرده است که بر همین مبنا زنده نگه داشتن غدیر در حقیقت زنده نگه داشتن اسلام است.

وی اظهار داشت: از روز غدیر تا روز مباهله باید همه جا جشن و سرور باشد و البته جشن‌های غدیر تا روز مباهله با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به صورت باشکوه باید برگزار شود.

خطیب نماز جمعه تبریز به سالروز عملیات پر افتخار مرصاد اشاره کرد و گفت: یاد رزمندگان ارتش و سپاه در عملیات مرصاد در مرداد سال ۶۷ در منطقه اسلام آباد مخصوصاً شهید علی صیاد شیرازی را گرامی می‌داریم./*

  • نوشته شده
  • در جمعه 1 مرداد 1400
  • ساعت 16
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh