امـروز : جمعه 31 فروردين 1403
تاریخ : جمعه 8 مرداد 1400
کد 24217

خون فرزندان آذربایجان امضای اتحاد با خوزستان است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: جوانان تحت تأثیر جنگ رسانه ای دشمن نباشند؛ آذربایجان اتحاد خود با خوزستان را در هشت سال دفاع مقدس در عمل نشان داده و از مرزهای کشور در برابر هجوم بیگانگان دفاع کرده است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های این هفته نماز جمعه تبریز با تاکید بر اینکه توطئه ناامن سازی ایران با جنگ رسانه ای، راهبرد اصلی دشمنان علیه ملت ایران است، گفت: آذربایجان جان و خون داد تا از مرزهای ایران اسلامی و مردم شجاع و صبور خوزستان حفاظت کند و اهواز الاحوازیه نشود.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه دشمن دلش برای ما نمیسوزد، افزود: هفته گذشته تجمعی با تعداد معدودی در تبریز انجام شد و شعارشان حمایت از خوزستان بود. بنده به جوانانی که تحت تأثیر و القائات رسانه‌های خارجی قرار گرفتند، اعلام می‌کنم عزیزان شما جوانان این کشور هستید مواظب باشید تحت تأثیر دشمن و رسانه‌های خارجی قرار نگیرید.

خطیب نماز جمعه تبریز در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به رژه نیروی دریایی روسیه گفت: ۵۴کشتی جنگی ازجمله ۳ ناوچه از هند و ایران و پاکستان، ۴۸ فروند هواپیمای جنگی و ۴۰۰۰ نیروی نظامی در آن شرکت داشتند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه این حضور مقتدرانه پیام‌های زیادی دارد، ادامه داد: بررسی مسیر طولانی دریانوردی که با پیمودن ۱۳هزار مایل دریایی، معادل ۲۵هزار کیلومتر! که در بدترین فصل سال برای دریانوردی انجام می‌شود یک رکورد بزرگ در نوع خود محسوب می‌شود. این امر نشان از توان بالای ایران در فناوری صنایع دریایی است که می‌تواند شناور بسیار سنگین مکران با تناژ ۱۲۰هزار تُن و ناوشکن محافظ سهند با ۱۴۰۰تُن را راهی این ماموریت بزرگ کند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه اعزام این دو شناور به‌روسیه صرفاً یک حضور نظامی نیست، گفت: این حضور نماد برقراری پیوند راهبردی با کشور قدرتمند روسیه است که چندان به‌مذاق آمریکا و هم‌پیمانان منطقه‌ای و عوامل داخلی‌اش خوش نیامده است.

امام جمعه تبریز با یادآوری اینکه سیاست‌های شیطانی استکبار در طول ۴۲سال گذشته خصوصاً ده سال اخیر مبتنی بر تشدید تحریم همه‌جانبه ایران به‌ویژه در حوزه دفاعی بوده است، گفت: روحیه انقلابی و مدیریت جهادی فرماندهان و دانشمندان و کارگران صنایع دفاعی و دریایی ما نشان داد با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی می‌توان بلندترین گام‌ها را به‌سمت خودکفایی برداشت.

خطیب نماز جمعه تبریز تاکید کرد: دستاوردهای ایران در همه زمینه‌ها و از جمله صنایع دفاعی و دریایی می‌تواند الهام‌بخش گروه‌ها و کشورهای مقاومت در منطقه و جهان باشد. وی در بخش دیگری از خطبه های این هفته با اشاره به مناسبت سالروز امضای فرمان مشروطه و شهادت شیخ فضل‌الله نوری گفت: به بیان رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای عزیز اگر حادثه مشروطیت نبود، انقلاب اسلامی به‌وجود نمی‌آمد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: مشروطیت اولین‌بار این فکر را که مملکت متعلق به‌مردم است، مردم هم در این‌جا حقی دارند و خواست آنها باید تأثیری داشته باشد، مطرح کرد، این اولین حادثه استثنایی بعد از ورود اسلام، حادثه بسیار مهمی است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به سیاست کشور در آن مقطع و حرکت کردن آن به‌سمت سکولاریزه ‌شدن خاطر نشان کرد: تلاش و تحصن و شهادت شیخ فضل‌الله نوری در حرم حضرت عبدالعظیم(ع)، موجب شد تا نظارت استصوابی علما بر مصوبات مجلس در اصل دوم متمم قانون اساسی گنجانده شود. وی ادامه داد: با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی؛ حضرت امام خمینی(ره) با تأسی به‌ این تدبیر اساسی و حیاتی، بر وجود شورای نگهبان تأکید کردند.

خطیب نماز جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از مصاحبه آقای الله‌شکور پاشازاده (رئیس اداره مسلمانان قفقاز) گفت: وی در مصاحبه‌ای از فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی تجلیل کرده و گفته فتوای ایشان نویدبخش در این منطقه و زمینه‌ساز و پیروزی آذربایجان در آزادسازی خاک های اشغالی قره‌باغ شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه خطبه ها با اشاره به مسئله حقوق کودک اظهار کرد: یکی از نشانه های جوامع در حال رشد توجه ویژه به مسئله حقوق کودک است، جامعه‌ای که در عرصه‌های مختلف حیات زندگانی از حقوق کودک غافل شود، توفیق ایجاد تمدن الهی نخواهد داشت.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه یکی از دستورات عینی اسلام و مکتب اهل بیت(ع) توجه ویژه به حقوق بنیادین کودکان است، گفت: هر پدر و مادری که به ادب کودک بی‌توجه باشد، در محضر پرودگار پاسخگو خواهد بود و هم خانواده و هم مسئولان  موظف هستند زمینه تعلیم و تأمین مهارت‌ها را فراهم کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم خاطرنشان کرد: متأسفانه به علت بحران‌های اقتصادی، در بعضی خانواده‌ها فرصت کافی برای تربیت کودک وجود ندارد و یا برخی پدران و مادران هم برای تمام برنامه‌ها وقت می‌گذراند و هزینه می‌کنند، اما به کودکان خود توجه چندان ندارند، فردای قیامت باید پاسخگو باشند.

وی تصریح کرد: منظور از آزادی کودک، رها کردن کودک برای هر کاری نیست بلکه منظور این است که بیشتر از ظرفیت کودک از او چیزی درخواست نشود./*

  • نوشته شده
  • در جمعه 8 مرداد 1400
  • ساعت 16
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh