امـروز : شنبه 1 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 23 مهر 1400
کد 24364

مردم ایران و جمهوری آذربایجان از هم جدا نمی شوند

امام جمعه تبریز گفت: تفرقه افکنان باید بدانند ارتباط قلبی مسلمانان ایران و جمهوری آذربایجان به قدری نزدیک است که از یکدیگر گسستنی نیست.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با تاکید بر اینکه مردم ایران و جمهوری آذربایجان از هم جدا نمی شوند، گفت: تلاش بدخواهان در روزهای اخیر این بوده است که بین جمهوری آذربایجان و ایران تفرقه ایجاد کنند.

امام جمعه تبریز با اشاره به پیش‌رو بودن هفته وحدت، این هفته را یکی از اقدامات ماندگار امام خمینی(ره) برای اتحاد مسلمانان دانست و خاطرنشان کرد: مسلمانان در بسیاری از موارد از جمله خدای واحد، پیامبر، قرآن، قبله، مناسک حج و برخی احادیث اشتراکات زیادی دارند و همچنین دشمن مشترکی نیز دارند که عبارت است از آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی، پس چرا با وجود این اشتراکات، به دنبال اختلافات هستند؟

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به آخرین تحولات افغانستان خاطرنشان کرد: برخی ها در افغانستان با دنباله روی از سیاست‌های شکست خورده آمریکا تمام توان خود را در حمایت از داعش گذاشته اند و با ایجاد زمینه اقدامات نظامی محدود ایجاد ناامنی می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: این تهدیدات همچون تهدیدات داعش که زمینه ناامنی افغانستان را فراهم کرده است باید در نطفه خفه شود تا ناامنی از بین برود و راهبرد ایران در این زمینه است که نیرو‌های بیگانه و فرامنطقه‌ای در افغانستان حضور نداشته باشند چرا که خود افغانی‌ها می‌توانند امنیت و آسایش کشورشان را فراهم کنند.

خطیب نماز جمعه تبریز تاکید کرد: راهبرد ایران در این موضوع جلوگیری از تکرار فجایعی است که با حضور نیرو‌های خارجی یا نیرو‌های نیابتی موجب ایجاد ناامنی و وقوع حوادث تروریستی می‌شود.

وی یادآور شد: مردم قهرمان آذربایجان مسببان حادثه انفجار نمازجمعه افغانستان را نفرین می‌کنند و از مجامع بین المللی می‌خواهند زمینه امنیت مردم مسلمان افغان را فراهم آورند.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه خطبه ها با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری و بیان ویژگی های ایشان همچون کوتاه بودن مدت زمان امامت، جوان بودن بین ائمه بعد از امام جواد مظلومیت های ویژه و مضاعف امام حسن عسگری علیه السلام؛ آغاز ولایت و امامت حضرت حجت بن الحسن مهدی موعود (عج) را تبریک گفت و ادامه داد: امامت آخرین منجی امامت و ولایت آینه تمام نمای بعثت و دومین و آخرین غدیر امامت است.

وی با اشاره به هفته نیروی انتظامی و تبریک این مناسبت از اقدامات، تلاش‌ها و زحمات شبانه روزی این نیرو تقدیر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم همچنین با اشاره به روز روشندلان گفت: روز عصای سفید تنها بهانه‌ای برای پاسداشت استعداد‌ها و دستاورد‌های نابینایان عزیز است و باید در طول سال مراقبت شوند و مسئولان زمینه اشتغال آنها را فراهم کنند.

بر اساس این گزارش در نماز جمعه این هفته ۲ تن از روشندلان استان مورد تجلیل قرار گرفتند./*

  • نوشته شده
  • در جمعه 23 مهر 1400
  • ساعت 06
  • توسط abdolah asadi
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh