امـروز : سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 30 مهر 1400
کد 24370

خطیب نماز جمعه تبریز :

رزمایش دیپلماتیک ایران هشدارهای روشنی به دشمنان دارد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: مناسبات نظامی ایران با کشورهای منطقه؛ رزمایشی دیپلماتیک با طعم امنیتی و نظامی است که هشدارهای روشنی به دشمنان دارد.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به سفرهای اخیر سرلشکر باقری به تعدادی از کشورهای منطقه گفت: سفرهای رئیس ستاد کل نیروی‌های مسلح به چهار کشور مختلف نشان‌ دهنده دیپلماسی دفاعی با طعم امنیتی و نظامی و تلاشی برای همگرایی منطقه ای در حوزه دیپلماسی نظامی است.
امام جمعه تبریز افزود: این سفرها، مانوری برای همگرایی منطقه‌ای محسوب میشود که موجب بالا رفتن ضریب امنیت کشور و دور ساختن تهدیدهای مختلف از ایران عزیز خواهد شد.
خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به برگزاری رزمایش‌های مشترک داخلی و خارجی نیروهای مسلح کشورمان گفت: تحرک و تلاش های ارتش قهرمان و سپاه نشانگر قدرت نظامی ایران و هشداری به دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
نماینده ولی فقیه در استان انجام رزمایش های مختلف نظامی و دفاعی و توجه به دیپلماسی فعال نظامی برای مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر را بسیار حائز اهمیت دانست و برگزاری رزمایش مشترک با روسیه و در آینده با پاکستان را در این مسیر موثر توصیف کرد.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، رزمایش های ترکیبی را نشانگر قدرت دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران در دفاع از کیان میهن اسلامی دانست و ادامه داد: از نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که دیروز با رزمایش عظیم فدائیان حریم ولایت لرزه به دل دشمنان انداخت، تشکر و قردانی می‌کنم.
امام جمعه تبریز در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به انتخاب استاندار جدید آذربایجان‌شرقی در هیات دولت گفت: آقای خرم استاندار جدید به سبب مسئولیت‌های که در چهار سال گذشته داشتند اطلاع کافی در خصوص مشکلات اقتصادی، فرهنگی، اداری و نهادها دارند که من از فرهیختگان تقاضا دارم با کمک به استاندار جدید در راستای حل؛ از جمله مسائل اقتصادی و آموزشی قدم بردارند.
خطیب نماز جمعه تبریز تجربه‌های خوب در حوزه‌های مختلف و شناخت خوبی از مناطق مرزی را از دیگر ویژگی های استاندار جدید برشمرد و ادامه داد: از استاندار جدید نیز تقاضا دارم با توجه مضاعف به جوانان حزب اللهی و نخبه توجه برای تحقق منویات مقام رهبری در قالب بیانیه گام دوم انقلاب، قدم‌ بردارند.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر همدلی و همراهی تمام مردم، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مسئولین استانی گفت: مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم و اشتغال جوانان، احیای دریاچه ارومیه، مشکلات صنعتی و معدنی، بازار، کارخانجات و سرمایه‌گذاران و مسائل فرهنگی‌ جزء اولویت های استاندار جدید باشد و در راه مبارزه با فساد و گرانی از هیچ تلاشی کوتاهی نکنند.
وی افزود: استاندار جدید آذربایجان‌شرقی به مسائل فرهنگی و ناهنجارهای اجتماعی توجه ویژه داشته باشند و در مسائل آموزشی در دستگاه تعلیم و تربیت و در دانشگاه‌ها اهتمام ویژه داشته باشند و تقویت دستگاه های فرهنگی تلاش کنند.
خطیب جمعه تبریز از تمام مسئولان، تشکل های انقلابی و دینی خواست اگر تا دیروز قبل از انتخاب استاندار جدید دنبال گزینه های خودشان بودند همه دست در دست استاندار منتخب دولت کمک کنند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با قدردانی از تلاش های استاندار سابق آذربایجان شرقی آقای دکتر پورمحمدی، از او به عنوان یک چهره دانشگاهی و اخلاق مدار یاد کرد و گفت: ویژگی های شخصیتی دکتر پورمحمدی زبانزد عام و خاص بوده و هیچ موقع در تصمیم گیری ها جناحی نگاه نکرد و ساده زیستی او نیز زبانزد است.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ابراز امیدواری کرد استان از خدمات دکتر محمدرضا پورمحمدی در دانشگاه تبریز بیش از پیش بهره مند شود.
امام‌جمعه تبریز با اشاره به ۱۶ربیع‌الاول سالروز اولین اقامه نماز جمعه توسط پیامبر اکرم(ص) در مدینه گفت: دشمنان اسلام به سبب حضور مردم در نماز‌های جمعه مأیوس می‌شوند و این اهمیت نماز عبادی سیاسی جمعه را نمایان می‌کند.
وی همچنین به روز آمار و برنامه ریزی که ستون فقرات پیشرفت محسوب می‌شود نیز اشاره کرد و افزود: اگر مسئولی بخواهد تصمیم صحیحی اتخاذ کند باید آمار و اطلاعات صحیح در دست داشته باشند./*
  • نوشته شده
  • در جمعه 30 مهر 1400
  • ساعت 01
  • توسط abdolah asadi
  • ویرایش شده
  • در سه شنبه 11 آبان 1400
  • ساعت 12
  • توسط abdolah asadi
نظرات شما
captcha refresh