امـروز : شنبه 1 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 7 آبان 1400
کد 24375

خطیب نماز جمعه تبریز :

مردم از بی عدالتی و تبعیض ناراضی هستند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : پیوست عدالت در برنامه‌ها؛ مطالبه رهبر معظم انقلاب از مسئولان است چرا که بی عدالتی و تبعیض بیش تر از فقر در مردم ایجاد نارضایتی می کند.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز با تاکید بر تلاش مسئولان برای تحقق عدالت در جامعه گفت : رهبر معظم انقلاب در فرازهایی از سخنان اخیر 17 ربیع الاول سه رکن اصلی؛ رعایت صبر، عقل و اخلاق را از سوی مسئولان را مورد تاکید قرار دادند.
امام جمعه تبریز با اشاره به صحبت رئیس جمهور و رئیس مجلس در توسعه عدالت و جلوگیری از تبعیض افزود : پیشگیری از احساس بی عدالتی و تبعیض جز در سایه مبارزه مداوم و مستمر با این پدیده حاصل نمی شود.
خطیب نماز جمعه تبریز، قانون گرایی، پاسخگویی، شفافیت، انضباط مالی و پرهیز از اشراف گرایی در تماد ابعاد شخصی و مدیریتی را از جمله اصول مهم و زیر بنایی برای مدیران و مسئولان برشمرد و ادامه داد : از منظر رهبر معظم انقلاب پیوست عدالت باید ۲ شاخصه داشته باشد، یکی به کاهش فاصله طبقاتی و شکاف بین فقیر و غنی به شکل واقعی بیانجامد و دیگری هر اقدامی در این زمینه در مردم احساس خوب کاهش این فاصله و تبعیض را ایجاد و تقویت کند.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، با تاکید بر صبر به عنوان یکی از ارکان مورد نیاز در عملکرد مدیران و مسئولان گفت : مسئولان نظام اسلامی باید در مقابل میل به گناه، دشمنی ها و مسائل و مصایب گوناگون پایداری داشته باشند.
وی افزود : رعایت عدالت در همه امور و برخورد عادلانه با همه مسائل و لزوم پرهیز از تهمت و دروغ از دیگر شاخصه های مورد نیاز برای مدیران و مسئولان است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با یادآوری اینکه در رعایت اخلاق اسلامی و داشتن تواضع باید از پیامبر(ص) پیروی کنیم و در مسائل عمومی سهل انگار نباشیم، گفت : مسئله عدالت در جامعه باید به روشنی قابل لمس باشد.
امام جمعه تبریز در بیان مناسبت های تقویمی هفته سالروز ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی را مورد اشاره قرار داد و گفت : این روز یادآور سه واقعه مهم در تاریخ پر شکوه انقلاب اسلامی است؛ دستگیری امام راحل و تبعید ایشان به ترکیه در ۱۳ آبان سال ۱۳۴۳؛ کشتار دانشجویان و دانش آموزان توسط رژیم ستمشاهی در چنین روزی در سال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و مرکز فرماندهی فتنه آمیزی و شکسته شدن هیمنه پوشالی استکبار جهانی در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸..
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت : با توجه به وضعیت کرونایی جامعه، امسال راهپیمایی روز ۱۳ آبان در تبریز برگزار نمی شود ولی در سنگ فرش مصلا تجمع دانشجویی و دانش آموزی برگزار خواهد شد.
خطیب نماز جمعه تبریز در بخش دیگری از خطبه ها 10 آبان سالروز شهادت شهید محراب آیت الله قاضی طباطبایی را یادآور شد و گفت : ایشان طلایه دار شهدای محراب بود و در سال ۱۳۵۸ و در روز عید قربان به هنگام برگشتن از نماز مغرب و عشاء مورد هجوم گروه فرقان قرار گرفت و به شهادت رسید.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: حرکت‌های عظیم این شهید بزرگوار در مساجد مقبره و شعبان تبریز و اعلامیه‌هایی که صادر می‌کرد، فراموش نشدنی است؛ به‌ طوری که ساواک به‌ خاطر فعالیت‌های شهید قاضی از او به‌عنوان خمینی آذربایجان یاد می‌کرد.
وی اضافه کرد: منزل آیت‌الله قاضی به مرکز فعالیت نیروهای انقلاب تبدیل شده بود و این شهید همچون دژ مستحکمی در برابر شکل‌گیری خطوط انحرافی بود.
امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به سالروز شهادت شهید فهمیده و نامگذاری این روز به نام نوجوان و بسیج دانش آموزی، ادامه داد : نوجوانان بسیجی امروزی پرچمداران آینده نظام جمهوری اسلامی هستند و باید شهید فهمیده را الگوی خود قرار دهند.
خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه ۳۶ هزار دانش آموز شهید تقدیم انقلاب اسلامی شده است، یادآوری کرد : بسیج تفکری است که در دوران جنگ تحمیلی شکل گرفت و در تحولات آینده انقلاب موثر واقع شد و بسیج دانش آموزی نیز خدمات شایسته ای در کشور انجام داده است.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در بخش دیگری از خطبه ها بر ضرورت به‌کارگیری هوشمندانه، دقیق، علمی و جدی پدافند غیرعامل تاکید کرد و گفت : همانطوری که رهبر معظم انقلاب تاکید کرده‌اند، اگر پدافند غیرعامل در کشور توسعه نیابد، کشور در معرض تهدیدات و خطرات غیر قابل جبرانی قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به حمله‌ سایبری اخیر به سامانه‌ توزیع سوخت کشور خاطرنشان کرد : دشمنان می‌خواستند با این حمله‌ سایبری فتنه بزرگی را به راه بیندازند که اگر پدافند غیرعامل هوشیار باشد تمامی این توطئه‌ها خنثی خواهد شد.
نماینده‌ ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی همچنین با تبریک به سردار عباسقلی زاده که روز گذشته به‌عنوان فرمانده سپاه عاشورا منصوب شد، گفت : از سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بابت این انتصاب تشکر می‌کنم چرا که سردار عباسقلی زاده یکی از چهره‌های ارزشی، خدوم و مقبول در بین رزمندگان اسلام است و این انتصاب را به همه‌ رزمندگان، پاسداران، پیشکسوتان و تمامی نیروهای مسلح استان تبریک می‌گویم./*
  • نوشته شده
  • در جمعه 7 آبان 1400
  • ساعت 06
  • توسط abdolah asadi
  • ویرایش شده
  • در شنبه 8 آبان 1400
  • ساعت 09
  • توسط abdolah asadi
نظرات شما
captcha refresh