امـروز : جمعه 31 فروردين 1403
تاریخ : جمعه 28 آبان 1400
کد 24391

خطیب جمعه تبریز؛

مردم از مازوت سوزی نیروگاه حرارتی و آلودگی تبریز گلایه دارند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : بی توجهی به شرایط بحرانی آلودگی هوای تبریز ناشی از سوخت نیروگاه حرارتی مردم را به شدت ناراحت کرده است و باید وزارت نیرو در این زمینه اقدام فوری داشته باشد.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با سوال از وزارت نیرو که چرا استفاده از مازوت در نیروگاه تبریز به اوج خود رسیده است؟ گفت : مردم تبریز از عملکرد وزارت نیرو در بی توجهی به سوخت مازوت نیروگاه حرارتی تبریز به شدت گله دارند و انتظارشان از این وزارتخانه اقدامات اساسی در این زمینه است.
امام جمعه تبریز افزود : در این راستا نمایندگان تبریز در مجلس شورای اسلامی باید پیگیر باشند که چرا در دیگر نیروگاه‌های کشور اجازه استفاده از مازوت داده نمی‌شود، اما در تبریز این اجازه داده می‌شود.
خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به پیگیری استاندار آذربایجان شرقی در این خصوص، ابراز امیدواری کرد این پیگیری ها در سریع ترین زمان ممکن به نتیجه منجر شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با تاکید بر اینکه رعایت حق و حقوق کارگران از جمله مصادیق آشکار تحقق عدالت در جامعه است، گفت : لازمه تحقق عدالت در سطح جامعه مبارزه با فقر، فساد و تبعیض است و این مبارزه وظیفه همگانی است.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه باید حقوق طبیعی کارگران رعایت شود، ادامه داد : پرداخت به موقع حقوق، امنیت شغلی و بیمه کارگران جزو حقوق طبیعی آنهاست و وظیفه کارفرماها این است که آنها را تامین کند.
خطیب نماز جمعه تبریز در بخش دیگری از خطبه ها گرانی انواع کالا در کشور را مورد اشاره قرار داد و افزود : مردم با این شرایط سخت و زجرآور سوالشان این است که چرا با تغییر دولت مسائل اقتصادی حل نشده است؟
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه دولت سیزدهم در شرایط بغرنج قرار دارد، گفت : برخی جریانات مغرض عملکرد سه ماهه دولت آقای رئیسی را با دوره ۴ ساله و ۸ ساله دولت های قبل مقایسه می‌کنند که این موضوع به هیچ عنوان منصفانه و منطقی نیست.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم مشکلات کنونی را ناشی از عملکرد دولت قبل دانست و گفت : باید توجه داشت که شرایط کنونی صبر انقلابی می‌طلبد، صبری که آرامش و پشتوانه مردمی را دارد و این چیزی است که دشمنان می‌خواهند از دولت سلب کنند.
وی با اشاره به سفرهای استانی رئیس جمهور و حضور وی در میان مردم گفت : دولت مردان باید تدابیری اتخاذ کنند که شرایط اقتصادی درست بشود و گرانی کالاها و عدم ثبات قیمت حل شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تسلیت رحلت آیت الله مجتهد شبستری به مردم آذربایجان، روحانیت، مراجع تقلید و مقام معظم رهبری، گفت : ایشان نقش بسیار کلیدی در مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبری داشت.
امام جمعه تبریز ادامه داد: این عالم مبارز 4 دوره نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بود و در ادوار مختلف نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری بودند که نقش اساسی در مقابله با توطئه‌های دشمنان به خصوص در فتنه ۸۸ داشت.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در بخش دیگری از خطبه ها با تبریک هفته بسیج گفت : بسیج یک تفکر است، بسیج به کمک ما نیاز ندارد بلکه ما مردم به بسیج نیازمندیم چرا که در برهه‌های مختلف تاریخی نقش مهم خود را نشان داده است./*
  • نوشته شده
  • در جمعه 28 آبان 1400
  • ساعت 03
  • توسط abdolah asadi
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh