امـروز : جمعه 7 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 12 آذر 1400
کد 24402

خطیب جمعه تبریز :

مذاکرات وین برای حذف کامل و تضمین شده تحریم‌ها است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : مذاکرات وین، مذاکره برای رفع تحریم ها است و ایران برای تأمین منافع ملت آماده گفت‌وگو بر اساس اصل ضمانت و راستی‌آزمایی است.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز با بیان اینکه تمام تلاش آمریکا و اروپا این است که مذاکرات وین را مذاکرات هسته‌ای جلوه دهند، اظهار داشت : غرب می خواهد مذاکرات وین را سکویی برای رسیدن به اهداف خود قرار دهد، اما باید بداند که بجای این افکار باید بهای بدقولی‌ هایش را بپردازد و اطمینان دهد که تحریم‌ها لغو می شود.
امام جمعه تبریز افزود : ایران در مقابل عملیات روانی آمریکا محکم ایستاده است و در این مذاکرات باید تحریم‌ها کامل حذف و راست آزمایی انجام شود.
خطیب نماز جمعه تبریز با تاکید بر بهره‌مندی ایران از دانش صلح آمیز هسته ای به ویژه فناوری بسیار مهم غنی سازی برای مقاصد صنعتی طبق معاهده ان. پی. تی گفت : در این مذاکرات باید زمینه برای تسهیل استفاده ایران از انرژی هسته ای فراهم شود و طرف های مقابل باید بدانند ایران به هیچ وجه تسلیم تحریم، فشار و تهدیدهای نظامی نمی شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه؛ آبخیزداری را از مهمترین راهکارهای عبور از بی‌آبی عنوان کرد و گفت : برای جلوگیری از فرسایش حوضه آبخیز به صورت مطلوب و علمی باید عملیات کشاورزی، دامپروری، سدسازی، ساختمان‌سازی، راه‌سازی و شهرسازی متناسب با عوامل طبیعی و زیستی هر منطقه مدیریت شود.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه ایران در کمربند خشک و نیمه خشک دنیا با متوسط بارندگی ۲۵۰ میلیمتر قرار دارد، گفت : با این تفاسیر ایران یک سوم متوسط جهانی بارندگی داشته و شاخص تبخیر آب در آن در مقایسه با متوسط جهانی سه برابر بالاتر است.
خطیب نماز جمعه تبریز با تاکید بر تامین اعتبارات لازم برای انجام عملیات آبخیزداری در حوزه‌های آبخیز کشور افزود : کارشناسان معتقدند بهترین راه برای نجات کشور از تنش آبی، آبخیزداری به عنوان یکی از مهم‌ترین راه‌های مدیریت منابع آب است که در پیشگیری از مخاطرات سیل نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
خطیب نماز جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از کم بودن تعداد پرواز‌های تبریز به نجف و همچنین بالا بودن قیمت بلیط این پرواز ادامه داد : طبق اظهارات مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی تعداد پرواز‌های خارجی از تبریز تنها به کشور ترکیه ۱۸ پرواز در هفته است در حالی‌ که متأسفانه تنها یک پرواز از تبریز به نجف‌ اشرف وجود دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم ادامه داد : مدت‌ زمان پرواز تبریز به استانبول ۲ تا ۲.۵ ساعت اما تبریز به نجف یک ساعت است در حالی‌ که بلیط ترکیه نسبتاً ارزان، اما بلیط نجف‌ اشرف بسیار گران است به‌ طوریکه زائرین نجف و کربلا تقریباً در حدود ۱۰ میلیون تومان باید پول بلیط پرداخت کنند.
وی خطاب به مسئولان مربوطه گفت : آیا انصاف است که با زائران اباعبدالله‌الحسین(ع) این‌گونه رفتار شود؟ من از آقای استاندار، نمایندگان مجلس و مسئولان سازمان حج و زیارت می‌خواهم مشکلات مربوط به زائران کربلا را حل کنند تا این عزیزان بتوانند به‌راحتی به سفر زیارتی خود اعزام شوند.
خطیب نماز جمعه تبریز با گرامیداشت روز جهانی معلولان و با اشاره به مشکلات این قشر در سطح جامعه؛ توجه بیشتر به دور از ترّحم به این قشر را خواستار شد و گفت : مسئولین شهرداری، بانک ها و ادارات برای رفاه حال معلولان اقدام کنند و زمینه حضور آسان آنها را در محل های مختلف شهر و ادارات فراهم کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد : ایجاد زمینه اشتغال از دیگر مسائلی است که در خصوص معلولان، مسئولان باید توجه خاصی به آن داشته باشند.
امام جمعه تبریز در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با تبریک فرارسیدن ۱۶ آذر روز دانشجو گفت : دانشجویان و دانشگاهیان از جمله نیرو‌هایی بودند که همواره در بحث مبارزه با استکبار و پیروزی انقلاب نقش بسیار مهمی داشتند به‌ طوری‌ که مبارزات دانشجویان با آمریکا در بحث ماجرای نفت، انقلاب سفید، کاپیتولاسیون، مخالفت دانشجویان با نفوذ اقتصادی تیم آمریکایی و تسخیر لانه جاسوسی رفتارشناسی دانشجویان را نشان می‌دهد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه این دانشجویان بودند که جنگ را اداره کردند، افزود : شهید باکری‌ها، همت‌ها، متوسلیان‌ها همگی دانشجویان جوانی بودند که راهی جبهه‌ها شدند و جنگ را اداره کردند همچنین در عصر حاضر نیز دانشجویان در قامت مدافعان حرم و مدافعان امنیت، مبارک بودن این شجره طیبه را نشان دادند.
امام جمعه تبریز گفت : دانشجویان مدافع حرم، دانشجویان شهید امنیت و شهدای عرصه سلامت همگی نشان از پویا بودن و هوشیاری قشر دانشجو در مسائل کشور بوده است./*
  • نوشته شده
  • در جمعه 12 آذر 1400
  • ساعت 17
  • توسط abdolah asadi
  • ویرایش شده
  • در شنبه 13 آذر 1400
  • ساعت 09
  • توسط abdolah asadi
نظرات شما
captcha refresh