امـروز : جمعه 7 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 26 آذر 1400
کد 24414

خطیب جمعه تبریز :

آمریکا و اروپا در مذاکرات بازی گذشته را تکرار میکند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: بازگشت ایران به پشت میز مذاکره با هدف رفع تحریم ها است، اما آمریکا و اروپا در مذاکرات بازی گذشته را تکرار میکند.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز با تاکید بر اینکه اسیر بازی های غرب در مذاکرات برجام نمی شویم، گفت: ایران در شرایطی بار دیگر به پشت میز مذاکره بازگشته که در دور اول آن ۲ سند از طرف وزارت امور خارجه کشورمان برای قرار گرفتن به عنوان پایه توافق‌های آینده در اختیار دیگر کشورها قرار گرفت.
امام جمعه تبریز با اشاره به عدم استقبال کشورهای اروپا از این ۲ طرح افزود: طرف مقابل مذاکرات مدعی است که ایران به دنبال زیاده‌خواهی و درخواست‌های غیرواقعی است.
خطیب نماز جمعه تبریز تاکید کرد: آمریکا نمی‌تواند بپذیرد که باید تبعات سیاست‌های متحدانش در نوع رفتارشان را بر عهده گیرد و هماهنگی لازم با آنها را داشته باشد.
وی با بیان اینکه آمریکا اعلام‌ کرده که شاید نتواند شرایط سیاسی صهیونیست‌ها در بازگشت به برجام را هماهنگ کند، ادامه داد: جلسات و مذاکراتی که بین ۲ طرف برگزار می‌شود، همواره رژیم صهیونیستی با ایجاد خرابکاری در سایت‌های هسته‌ای ایران و مقصر قلمداد کردن ایران در عدم موفقیت مذاکرات احیای برجام به دنبال مقصر شناساندن ایران به افکار عمومی است.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تصریح کرد: مردم ایران برای عزت ایران و حراست و حفاظت از خاک پاک این کشور منتظرند تا دستگاه دیپلماسی این مذاکرات را با عزت و قدرت ادامه دهد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخشی از خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به مخمصه آمریکا در عراق و حیله‌گری‌اش برای ماندن در این کشور گفت: خروج تروریست‌های آمریکایی در عراق مطالبه عمومی مردم این کشور است.
امام جمعه تبریز گفت: پس از اقدام جنایتکارانه ارتش آمریکا در ترور شبانه و بزدلانه سرداران مقاومت به خصوص سردار سلیمانی، خروج نیروهای آمریکایی تبدیل به مصوبه قانونی عراق شد و نیروهای تروریستی آمریکا چاره‌ای جز خروج از این کشور ندارند و باید تا قبل از ۱۱دی ماه 2022 از آن خارج شوند.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر خروج بدون قید و شرط آمریکا از عراق گفت: عدم خروج کامل نیروهای آمریکایی مسئله‌ای است که با مخالفت‌های گروه‌های مقاومت مواجه شده است زیرا آن را مغایر مصوبه پارلمان عراق می‌دانند، از این‌رو در صورتی که این خواسته محقق نشود، گزینه‌ای جز مقاومت نظامی تا اخراج نیروها نخواهند داشت.
خطیب نماز جمعه تبریز گفت: آمریکا بر اساس توافق با «الکاظمی» تعدادی از نیروها را خارج کرده و بقیه نیروها را می‌خواهد با تغییر ماموریت از ماموریت جنگی به ماموریت آموزشی در عراق نگه دارد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به روز وحدت بین حوزه و دانشگاه و فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه آیت‌الله مفتح فردی کم تظاهر ولی پرظهور بود، گفت: وحدت یک وحدت مبنایی و همزیستی مسالت‌آمیز و راهبردی برای جلوگیری از نفوذ دشمن است.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، افزود: وحدت بین حوزه و دانشگاه می‌تواند دستاوردهای زیادی داشته باشد که از جمله آنها تقویت جنبش نرم‌افزاری و تولید علم بومی، تحقق تمدن اسلامی، ارائه الگوی سبک زندگی اسلامی ایرانی، دستیابی به علوم اسلامی و اسلامی شدن دانشگاه و وحدت نخبگان است.
خطیب نماز جمعه تبریز با تاکید بر چکش کاری کارشناسی از طرف نمایندگان مجلس در خصوص بودجه سال 1401 اظهار داشت: اولین بودجه کشور که محصول تدابیر دولت سیزدهم است در ۲۸۳ صفحه با منابع و مصارف همچنین سه هزار و ۶۲۱ میلیارد تومان بسته شده است.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، با بیان اینکه در محتوا و ارایه بودجه تغییراتی دیده می شود، افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید با کار کارشناسی سنگین به شکل منطقی این بودجه را چکش‌کاری کنند تا با توجه به وضعیت اقتصادی کشور بودجه سال آینده در مجلس بسته شود.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی در ادامه توجه به موضوع مواسات و کمک های مومنانه را از مصادیق تقوا عنوان کرد و گفت: با توجه به فرارسیدن شب یلدا و رسم دیرین و زیبای دورهمی های خانوادگی با چاشنی هندوانه، آجیل و انار؛ افراد نیازمند شهرمان را فراموش نکنیم و با کمک های مومنانه خود کانون خانواده آنها را نیز گرم کنیم.
خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به ایام سوگواری حضرت فاطمه(س) گفت: نسخه عبور از بحران های اجتماعی و فرهنگی جامعه تمسک و توجه به سبک زندگی فاطمی است.
امام جمعه تبریز با تبیین سجایای اخلاقی و ویژگی های شخصیتی حضرت فاطمه(س) گفت: اوج عظمت حضرت زهرا(س) زمانی است که پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند دخترم فاطمه، خداوند متعال با خشم تو خشمگین و با رضایت تو خشنود می‌شود./*
  • نوشته شده
  • در جمعه 26 آذر 1400
  • ساعت 05
  • توسط abdolah asadi
  • ویرایش شده
  • در شنبه 27 آذر 1400
  • ساعت 12
  • توسط abdolah asadi
نظرات شما
captcha refresh