امـروز : سه شنبه 4 ارديبهشت 1403
تاریخ : شنبه 4 دي 1400
کد 24421

خطیب نمازجمعه تبریز :

مجلس بودجه را به نفع قشر آسیب پذیر جامعه چکش کاری کند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی بودجه سال آینده را با دقت بررسی و به نفع مردم، نظام و قشر آسیب پذیر جامعه چکش کاری کنند.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به تقدیم لایحه بودجه به مجلس گفت: در لایحه‌ بودجه‌ با اعداد و ارقام مهمی مواجه هستیم که عبارت است از منابع بودجه و همچنین مصارف آن؛ از این رو از نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم با چکش‌کاری دقیق، لایحه‌ بودجه را آن‌ طور که به نفع مردم، نظام و قشر آسیب‌پذیر جامعه است، پیش ببرند.
خطیب نماز جمعه تبریز در ادامه با اشاره به مذاکرات وین و ارایه پیشنهادات جدید ایران برای طرف های مذاکره کننده، اظهار کرد: به نتیجه نرسیدن تمام مذاکرات قبلی از بدعهدی طرف‌های مذاکره است که امیدواریم با انتخاب مسیر درست مذاکرات، طرف‌های غربی به تعهدات خود بعد از تصویب نهایی عمل کنند.
امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: اگرچه زمان بازگشت مذاکره کنندگان به وین اعلام نشده است ولی با توجه به موارد مذکور، دور جدید مذاکرات با جدیت شروع خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر زنده نگه داشتن حماسه ۹ دی گفت: در آستانه روز ۹ دی قرار داریم؛ که روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است، نباید اجازه دهیم این حماسه بزرگ به فراموشی سپرده شود که نمایش معجزه الهی و قدرت فکری امت است.
امام جمعه تبریز ادامه داد: جریان ۹ دی امکان هر نوع تحرکی را از دشمنان و جریان های ضد انقلاب و آشوبگران سلب کرد.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در خصوص وقایع سال ۸۸ نیز گفت: فتنه ۸۸ در امتداد انقلاب‌های رنگین و کودتاهای مخملی بود که به شکل زنجیره‌ای در صربستان، گرجستان، اوکراین و قرقیزستان اتفاق افتاده بود.
وی افزود: انقلاب رنگی و کودتای مخملی یک شیوه‌ای است که در بستر انتخابات و جنگ نرم برای ساقط کردن دولت‌های مستقل و روی کار آوردن دولت‌های غرب گرا انجام می شود.
امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به فرا رسیدن سالگرد شهادت سردار سلیمانی اظهار کرد: در آستانه سالگرد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی قرار گرفته ایم و امیدواریم فضای شهرمان یاد آن شهید بزرگوار را زنده کند.
وی همچنین با اشاره به رزمایش مشترک پیامبر اعظم ۱۷ سپاه خاطرنشان کرد: رزمایش پیامبر اعظم توسط نیروی دریایی و زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار میشود که این رزمایش عظیم هشداری برای رژیم صهیونیستی بود و به عالی‌ترین وجه انجام گرفت.
امام جمعه تبریز سپس با اشاره به هفته ثبت احوال گفت: از خانواده‌ها می‌خواهم اسامی خوبی برای فرزندان خود انتخاب کنند. 
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به حادثه تلخ ریزش ساختمان در منطقه‌ عباسی تبریز ضمن تسلیت درگذشت مادر شهید جبرئیل فرج‌پور و سایر جان‌باختگان که زیر آوار مانده بودند، گفت: از تمامی دست‌اندرکارانی که مسئول احداث ساختمان هستند، می‌خواهم تدابیری بیندیشند تا دیگر شاهد اینگونه حوادث تلخ نباشیم.
وی همچنین ضمن تبریک فرارسیدن میلاد حضرت مسیح و آغاز سال جدید میلادی خاطرنشان کرد: هیچ کشوری مانند جمهوری اسلامی ایران سراغ نداریم که در آن اقلیت‌های دینی به‌ صورت مسالمت‌آمیز زندگی کنند و ما به این‌موضوع افتخار می‌کنیم.
خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به ایام فاطمیه اظهار کرد: سر منشا تمام برکات دنیوی و کمالات معنوی حضرت زهرا (سلام الله علیها) به طاهره بودنشان بر می‌گردد و حضرت حجت بن الحسن مهدی موعود (عج) مادرشان فاطمه زهرا (س) را الگوی نیکویی برای خود معرفی می کنند./*
  • نوشته شده
  • در شنبه 4 دي 1400
  • ساعت 01
  • توسط abdolah asadi
  • ویرایش شده
  • در شنبه 4 دي 1400
  • ساعت 02
  • توسط abdolah asadi
نظرات شما
captcha refresh