امـروز : جمعه 31 فروردين 1403
تاریخ : جمعه 24 دي 1400
کد 24429

خطیب جمعه تبریز :

ایران عجله‌ای برای توافق به هر قیمت ندارد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: ایران عجله‌ای برای توافق به هر قیمت ندارد و تن به مذاکرات فرسایشی نمی‌دهد.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به روایت سازی معکوس غربی ها درباره مذاکرات هسته‌ای افزود: این فضا سازی ها برای منفعل کردن تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات هسته‌ای برای رفع تحریم‌ها است.
امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه ایران برای توافق به هر قیمتی عجله‌ ندارد و تن به مذاکرات فرسایشی نمی‌دهد، افزود: طرفهای غربی‌ اینگونه تبلیغات می‌کنند که ایران به شدت به مذاکره نیازمند است، این در حالی است که حرکت معقول تیم مذاکره کننده کشورمان این فضا سازی را در جامعه کم رنگ کرده است.
خطیب نماز جمعه تبریز جنگ هراسی و برجسته‌ سازی گزینه نظامی در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات وین را از دیگر راهبرد غربی‌ها اعلام کرد و ادامه داد: پاسخ‌های متناسب ایران و انجام رزمایش‌های کم نظیر و به هنگام و هوشمندانه سپاه و ارتش توطئه‌های غرب را نقش برآب کرده است.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم خاطر نشان کرد: ایران مذاکرات را دنبال و مرتب در آن شرکت می‌کند و خواهان به نتیجه رسیدن مذاکرات هست، اما مذاکرات با عزت.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌ شرقی در بخش دیگری از خطبه ها به سه محور در فرمایش رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای در دیدار با مردم قم اشاره کرد و گفت: عامل نجات کشور در بزنگاه‌های مختلف، غیرت دینی ملت ایران بوده است؛ این غیرت دینی است که تهدید‌ها را به فرصت تبدیل می‌کند.
امام جمعه تبریز افزود: غیرت دینی می‌تواند مردم را مقابل بدخواهان و دشمنان بسیج کند؛ دشمن با اسلام سیاسی مشکل دارد نه اسلام سکولار.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم به جنگ نرم دشمن اشاره کرد و گفت: دشمنان کشورمان، افراد بی‌ارزشی را که تلاش می کنند اصول انقلاب را از بین ببرند، برجسته می‌کند اما ما باید در مقابل فساد و اشرافی‌گری ایستادگی کنیم و به آینده و جوانان آینده نظام امیدوار باشیم.
وی تصریح کرد: در مقابل کسانی که مقابل انقلاب ایستاده‌اند انقلاب اسلامی چاره‌ای جز ایستادن در مقابل آن‌ها ندارد و برای این ایستادگی باید وحدت داشته باشیم.
خطیب نماز جمعه تبریز در ادامه خطبه ها به سالروز شهادت نواب صفوی و اعضای گروه فدائیان اسلام اشاره کرد و گفت: شهید نواب صفوی تشکیل حکومت اسلامی را مطرح کرد و  آن نظریه در انقلاب بزرگ امام خمینی به منصه ظهور رسید.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب گفته اند کسی که در دوره جوانی بر من اثر گذاشت شهید نواب بود و ایجاد تشکیلات اسلامی، تدوین پیش‌نویس قانون اساسی اسلامی از کار‌های ارزشمند شهید نواب بود.
نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از خطبه ها یادآوری کرد: تقوا تنها راه دوری از شیاطین و دشمن قسم خورده انسان است و فرصت ارزشمند است برای واکسینه کردن قلب انسان در مقابل نفسانیت در زندگی فردی و اجتماعی و سعادت دنیوی و اخروی انسان در گرو رعایت تقوای الهی است.
وی با بیان اینکه اگر تقوا نباشد انسان نمی‌تواند در راه عدالت گام بردارد، گفت: ترویج و فرهنگ سازی سنت‌هایی مانند انفاق باید در جامعه گسترش یابد و همه باید از اموال خود حقی برای محرومان قرار داده و وظیفه خود بدانند.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم همچنین با بیان اینکه هر پدر و مادری موظف است تا زمینه پس‌انداز سرمایه معنوی در فرزندان خود را فراهم کنند، افزود: فقط مسئولیت پدر و مادر در مسایل مالی و دنیوی نیست بلکه در مسائل معنوی فرزندان نیز مسئولیت دارند.
وی با بیان اینکه مادران صبور شهدا، ام‌البنین های عصر حاضر در ایران اسلامی هستند، گفت: سیره و روش حضرت ام البنین(علیها السلام) به عنوان الگویی برای مادران، صبر و فداکاری است./*
  • نوشته شده
  • در جمعه 24 دي 1400
  • ساعت 17
  • توسط abdolah asadi
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh