امـروز : پنجشنبه 9 فروردين 1403
تاریخ : جمعه 15 بهمن 1400
کد 24445

خطیب جمعه تبریز:

مشکلات کشور زائده تصمیم گیری‌های غلط و کم کاری‌ها است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با بیان اینکه نباید همه مشکلات را به تحریم‌ها ربط داد گفت: بخش مهمی از مشکلات موجود، ناشی از برخی تصمیم گیری‌های غلط و کم کاری‌ها است.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت‌ الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به مشکلات اقتصادی دهه ۹۰ و هشدارهای رهبری راجع به این موضوع گفت: همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند، آمار اقتصادی کشور در این دهه خرسند کننده نبود.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه بارقه های امید در روحیه جهادی دولت دیده می‌شود، افزود: سخنان رهبری در نارضایتی از وضعیت معیشتی، باید برای دولتمردان کنونی و مجلس و قوه قضاییه نیز مورد توجه باشد و روحیه جهادی باید به بدنه میانی دولت نیز سرایت کرده و نهادینه شود و تمام عرصه ها را در بر بگیرد.
خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: این انذار رهبری باید برای آن کسانی که مسئولیت داشتند ولی به وظیفه خود عمل نکردند مایه خجالت و برای مدیران فعلی الزام‌آور باشد. وی با بیان اینکه عامل مشکلات کشور صرفاً تحریم نیست، تاکید کرد: قوای سه گانه و دولت باید به دغدغه رهبری توجه کنند و برنامه‌ریزی صحیحی برای آن داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به بیانات رهبری در دیدار با مردم قم و اشتباهات محاسباتی آمریکا در برابر انقلاب، گفت: طبق بیانات رهبری، آمریکایی‌ها گمان می‌کردند با رحلت امام و خلاء رهبری، جنگ قدرت ایجاد می‌شود و دوره جدید دیگر انقلابی نخواهد بود ولی رهبری هوشمندانه امام خامنه‌ای و حرکت در مسیر امام و انقلاب، غلط بودن این محاسبات را اثبات کرد.
امام جمعه تبریز به راهپیمایی ۲۲بهمن امسال اشاره کرد و افزود: امسال به خاطر کرونا راهپیمایی همیشگی نخواهد بود ولی تجمع مردمی در قبل از نماز جمعه برگزار و سخنرانی و قطعنامه بیان خواهد شد.
خطیب نماز جمعه تبریز با اعلام مناسبت‌های این هفته، به ۱۹بهمن، روز نیروی هوایی، اشاره کرد و گفت: نیروی هوایی در دل مردم هستند زیرا نیروی هوایی ارتش از لحظه ورود امام خمینی(ره)، دست ایشان را گرفتند.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: نیروی هوایی در ۱۹بهمن کاری کرد که کمر دشمن را شکست چرا که طاغوت بر این باور بود که نیروی هوایی همیشه با آنهاست ولی نیروی هوایی به حضرت امام ادای احترام کرد و در هشت سال دفاع مقدس هم نیروی هوایی با جان جنگید و در روز اول جنگ با ۱۴۰ فروند هواپیما به قلب بعثی‌ها حمله کرد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه یکی از الزامات تحقق عدالت را مبارزه با فساد دانست و گفت: یکی از مصادیق فساد اقتصادی وجود آدم فاسد در جامعه است که برای رسیدن به هدف خود به بهانه شیرینی رشوه می دهد و مسئولین و مدیران و ماموران را فاسد می کند.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم عنوان کرد: هر کس هم نمی تواند برابر رشوه مقاوت کند و بعضی افراد خواسته یا ناخواسته تسلیم می شوند./*
  • نوشته شده
  • در جمعه 15 بهمن 1400
  • ساعت 19
  • توسط abdolah asadi
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh