امـروز : شنبه 8 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 22 بهمن 1400
کد 24451

امام جمعه تبریز :

پروژه فشار حداکثری بر ایران شکست خورده است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: دشمن با تمام امکانات و قابلیت‌ها در تمام عرصه‌ها با هدف کنترل و مهار انقلاب و تبدیل کردن مانایی انقلاب به براندازی حرکت کرده اما این فشار حداکثری شکست خورده است.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه تبریز با تبیین دستاوردهای انقلاب در یک سال اخیر و شکست‌های سیاست‌های ترامپ و روی کار آمدن دموکرات‌ها در ایالات متحده گفت: دولت واشنگتن در تلاش برای توسعه جنگ مذهبی در افغانستان بود تا ایران را وارد یک جنگ تمام عیار کند.
خطیب نماز جمعه تبریز برنامه ریزی در غرب کشور بر روی گروهک کومله و سپس در جنگ جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای به چالش کشیدن ایران و شعله ور کردن آتش جنگ قومیتی را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: دشمنان می خواستند ایران و آذربایجان را رو در رو کنند که با درایت های رهبری در هر زمینه با شکست مواجه شدند.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه حملات بزرگ و پی در پی سایبری به تأسیسات ایران در برنامه یک سال اخیر آمریکا بوده است، اظهار داشت: التهاب آفرینی در بازار ارز و طلا و برهم زدن امنیت داخلی ایران توسط صهیونیست‌ها از دیگر توطئه‌های یک سال اخیر بود که به حول و قوه الهی همان گونه که از اول انقلاب خدا با این مردم همراه بوده، بعد از این هم پیروز خواهیم شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در ادامه با بیان اینکه عامل بقای انقلاب اسلامی رعایت عدالت اجتماعی است، گفت: برای حفظ انقلاب راه‌های مختلفی وجود دارد که مهمترین آنها عبارت از اطاعت و تبعیت محض از رهبر انقلاب، پافشاری روی اصول و ارزش‌های انقلاب، حفظ و تقویت ارتباط با خدا، حفظ وحدت و انسجام ملی، تقویت دشمن شناسی، استکبارستیزی و افزایش آمادگی دفاعی است که آحاد ملت باید این عوامل را به درستی و با دقت کامل رعایت نمایند.
وی توجه به رعایت عدالت اجتماعی و مقابله با فرهنگ منحط غربی را از دیگر عوامل حفظ و بقای انقلاب اسلامی برشمرد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی یکی از راه‌های عدالت را مبارزه با فساد دانست و ادامه داد: اگر با فساد اقتصادی مقابله نشود، هر سرمایه داری ممکن است به جای ورود به تولید به سراغ راه‌های دیگر برود.
خطیب نماز جمعه تبریز ضمن قدردانی از مبارزان راه انقلاب، اظهار داشت: در جشن انقلاب معمولاً از دستاوردها گفته می‌شود، اما باید بگویم که دستاوردها فقط در ابعاد مادی نیست و نباید دستاوردهای معنوی را از قلم انداخت و در این راستا باید با عمل به رهنمودهای رهبری به خصوص در حوزه مخاطرات جنگ شناختی، در مسیر جهاد تبیین بیشتر تلاش شود.
خطیب جمعه تبریز به سالروز ولادت امیرالمومنین(ع) اشاره کرد و گفت: یکی از صفات بارز و مهم ایشان نباء العظیم است و باید در سالروز ولادت این امام همام از پدرانمان قدردانی کنیم اگرچه باید در طول سال هم این کار را انجام دهیم.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر اینکه پدران و مادران نباید نسبت به شکل گیری تقوا در فرزندان خود بی تفاوت باشند، افزود: والدین موظفند ورودی و خروجی عقل را در دوره سرنوشت ساز کودکی کنترل کنند و باید توجه داشت که ذهنی که با افکار مسموم سمی شود از نعمت ارتباط با خدا محروم می‌شود./*
  • نوشته شده
  • در جمعه 22 بهمن 1400
  • ساعت 19
  • توسط abdolah asadi
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh