امـروز : چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 29 بهمن 1400
کد 24458

خطیب جمعه تبریز :

شوک وارد کردن به مذاکرات بازی نخ نمای آمریکایی ها

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: آمریکا و سه کشور اروپایی بدانند که اجرای نمایش‌های مختلف با تعویض مهره‌ها و تغییر سناریو در مذاکرات سودی نخواهد داشت.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آ‌ل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، افزود: حضور یک هیئت صهیونیستی در وین حکایت از یک سناریو جدید دارد.
امام جمعه تبریز افزود: این روز‌ها صهیونیست‌ها در وین چه می‌خواهند؟ مذاکرات وین با فراز و فرود و خلاء‌هایی که داشت در نهایت همه به یک نکته ختم می‌شود که ایران یک بسته محتوایی و مشخص آورده است و زمانی پای توافق می‌آید که تضمین محور بوده باشد و القای گذاره قطعی توافق از سوی سیاست‌گذاران برای امتیاز گرفتن بیشتر است.
خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه مقامات آمریکایی سابقه چنین حرکاتی را در توافقات اولیه داشتند و شوک وارد کردن به مذاکرات بازی نخ نمایی است که بار‌ها ایران تجربه کرده است، تاکید کرد: ایران انقلابی دست آمریکایی ها و اروپایی ها را خوانده و هرگز شرایط به سال ۹۲ بر نخواهد گشت.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه خطبه ها با گرامی داشت سالگرد قیام مردم تبریز در ۲۹بهمن سال ۱۳۵۶ گفت: ۲۹بهمن را هیچگاه نمی‌توان فراموش کرد، زیرا این روز، روز بیداری مردم آذربایجان است و چقدر این حرکت زیبا بود چرا که استمرار حرکت ۱۹دی قم بود و بی‌شک آذربایجان نقطه وحدت ملت ایران است.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تصریح کرد: اگر قیام ۲۹بهمن نبود حرکت مردم قم در ۱۹دی ماه فراموش شده بود و همان استمرار باعث شد تا در تبریز با حمایت شهید آیت‌الله قاضی طباطبایی مردم بیدار شوند و این حرکت را آغاز کنند.
خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به اینکه نقش بازار، روحانیت و دانشگاه در حرکات ۲۹بهمن فراموش نشدنی نیست، خاطرنشان کرد: از عمق دل از رهبر معظم انقلاب که دیروز در بیانات ارزشمند خود فرمودند که درخشش تبریز در تاریخ انقلاب فراموش نشدنی است، تشکر می‌کنیم که همچنین فرمودند که ۲۹بهمن روز شکرگزاری است و موجب ثمردهی انقلاب شده است.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در بیانات خود گفتند که تبریز و حرکت ۲۹بهمن یک نکته در وحدت ملی است و یکی از امتیازات تبریزی‌ها ارادت بیشتر به اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) است.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به ضرورت مبارزه با انحرافات، تاکید کرد: مبارزه با فساد جهاد همه جانبه است.
خطیب نماز جمعه تبریز همچنین با گرامیداشت روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی از افرادی که در تولید داخلی، مصرف تولید داخلی، رونق تولید، سرمایه گذاری و اشتغال تلاش می کنند قدردانی کرد و گفت: این افراد در رونق اقتصادی کشور نقش اصلی را دارند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه تقوا هدیه ویژه الهی به بندگان است که با تمام وجود خود را وقف خدا کرده‌اند، گفت: انسان بی‌تقوا نمی‌تواند عاقبت بخیر شود، زیرا بدون تعهد به تقوای الهی هیچ پدر و مادری نمی‌تواند فرزند خوبی تربیت کند.
امام جمعه تبریز ادامه داد: اساسی‌ترین نقش در شکل‌گیری تقوا در فرزندان، تقوای پدر و مادر است؛ دعوت به نماز، صبر در برابر سختیها، امر به معروف و نهی از منکر با زبان عمل جزو تقوای عملی پدر و مادران است.
وی همچنین با تسلیت درگذشت دکتر جبارزاده استاندار اسبق آذربایجان شرقی از خدمات وی تجلیل و یاد و خاطره اش را گرامی داشت.
خطیب نماز جمعه تبریز با تجلیل از یاردگاران و مبارزان قیام 29بهمن تبریز از دکتر ساریخانی سخنران پیش از خطبه های امروز هم تقدیر کرد و خاطرنشان کرد: اخوان ساریخانی از چهره های انقلابی و مذهبی شهر تبریز هستند و در زمان تصدی گری مسئولیت های مختلف در استان منشاء اثرات خیر بوده اند و از جمله کسانی هستند که در نمازهای جمعه حضوری پر رنگ و مستمر دارند./*
  • نوشته شده
  • در جمعه 29 بهمن 1400
  • ساعت 17
  • توسط abdolah asadi
  • ویرایش شده
  • در جمعه 29 بهمن 1400
  • ساعت 17
  • توسط abdolah asadi
نظرات شما
captcha refresh