امـروز : سه شنبه 4 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 13 اسفند 1400
کد 24471

تحریم ها لغو نمیشود؛

آمریکا فعال‌سازی مکانیسم ماشه را در برنامه دارد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به عقب نشینی طرف های غربی از زیاده خواهی ها در پیش نویس توافق اولیه برجام گفت: باید هوشیار باشیم ابهام در راست‌آزمایی ایران از غرب بیانگر عدم لغو تحریم ها است و آمریکا برنامه فعال‌سازی مکانیسم ماشه را در برنامه دارد.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه تبریز با بیان اینکه قصد طرف غربی طولانی کردن روند مذاکرات است، گفت: هر چند غربی ها از زیاده خواهی هایشان در پیش نویس توافق اولیه برجام عقب نشینی کرده اند اما حفظ هوشیاری و راستی آزمایی وعده های آنان امری ضروری است.
خطیب نماز جمعه تبریز افزود: گرچه این تنزل از مواضع قبلی یک گام به جلو تلقی و پیشرفت چشمگیری در مذاکرات محسوب می‌شود، اما ابهام در راست‌آزمایی ایران از غرب بخصوص توقع اینکه ایران تعهد بدهد که اقدام به استفاده غیر صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای نکند، نوعی شیطنت و فرار رو به جلو بوده و این تحرکات برای باز نگه داشتن پرونده انرژی هسته‌ای غیرصلح آمیز است.
خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به نبرد تبلیغی و رسانه‌ای غرب با ایران انقلابی در مذاکرات وین گفت: خبرهای رسیده حاکی از آن است طرف غربی پس از فضاسازی‌های زیاد یک پیش نویس اولیه توافق را آماده و تقدیم ایران کرده است.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تاکید کرد: این تحرکات غربی‌ها حکایت از آن دارد که اروپا با بازی گردانی پشت صحنه آمریکا درصدد است پرونده هسته‌ای ایران را نبندد تا در فرصت دیگری با بهانه‌سازی جدید، کشورمان را به استفاده غیرمجاز از انرژی هسته‌ای متهم کند.
وی با بیان اینکه غربی‌ها به ویژه آمریکا می‌خواهند با ابزار مکانیسم ماشه دوباره تحریم‌ها را برگرداند خاطرنشان کرد: مواضع اتخاذ شده از سوی سخنگوی وزارت آمریکا و فضاسازی‌هایی که در این چارچوب در قالب مقصرنمایی از سوی رسانه‌های غربی آغاز شده، نشان می‌دهد کشورهای غربی به ویژه آمریکا قصد دارند به رویه غیرسازنده خودشان که موجب طولانی شدن مذاکرات است، برگردند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت با سعادت سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) گفت: نامگذاری ولادت سومین امام شیعیان به عنوان روز پاسدار رسالت و مسئولیت پاسداران انقلاب اسلامی را سنگین‌تر و بیشتر می‌کند.
خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه باید حافظ راه و روش حسینی باشیم، ادامه داد: با تبعیت صادقانه از حسین زهرا(س) همه باید پاسدار قرآن، اسلام و انقلاب باشیم و با بصیرت، بیداری و استقامت در مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی و عمل به نسخه راه‌حل‌هایی که طبیب جامعه دینی ارائه می‌کند، در مسیر آرمان‌های نظام اسلامی حرکت کنیم.
امام جمعه تبریز تاکید کرد: سپاه و بسیج به عنوان حافظان و مدافعان انقلاب و نظام اسلامی به دلیل وظایفی که به آنها محول شده است، باید از بصیرت، قدرت تشخیص و توانمندی روحی و جسمی بالاتری برخوردار باشند.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم ادامه داد: سپاه نقش خود را در حوادث مختلف به خوبی نشان داده و امروز به همین دلیل دشمنان از سپاه و نیروهای مسلح ما می ترسند و از دست سپاه عصبانی هستند.
خطیب جمعه تبریز همچنین با تبریک روز جانباز اظهار کرد: نباید جانبازان را فراموش کنیم و تجلیل از جانبازان فقط منحصر به روز جانباز نشود و در طول سال از رشادت های آنها تقدیر شود.
امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به جنگ روسیه و اکراین و سناریوهای مختلف آن و شیطنت ناتو و غرب به ویژه آمریکا در آغاز جنگ اظهار کرد: به طور مسلم ایران مخالف هر گونه کشتار غیرنظامیان و تخریب زیرساخت های هر کشوری و خواهان توقف جنگ است.
نمانیده ولی فقیه در استان در ادامه با بیان اینکه یکی از راهکارهای رسیدن به تقوا، عدالت و از مصادیق آن مبارزه با فساد است، گفت: قطع دست مفسدان شرط اقتصاد سالم است.
وی افزود: سرمایه‌گذار و جوینده کار باید احساس امنیت و اطمینان داشته باشند و اگر زیاده خواهان انحصار جو، در جامعه طرد نشوند سرمایه‌گذار و تولید کننده و اشتغال طلب احساس ناامنی می‌کنند.
خطیب جمعه تبریز همچنین حفظ منابع طبیعی را بهترین خدمت به بندگان دانست و افزود: از آموزه‌های دینی برای حفاظت از محیط زیست استفاده کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه کسی که از فرصت عظمت ماه شعبان استفاده کند مشمول رحمت خدا می‌شود، گفت: شعبان ماه بسیار شریف و منتسب به پیامبر اکرم(ص) و روزه داری در این ماه سفارش پیامبر(ص) است؛ بهترین ذکر در ماه شعبان طلب رحمت و استغفار است./*
  • نوشته شده
  • در جمعه 13 اسفند 1400
  • ساعت 19
  • توسط abdolah asadi
  • ویرایش شده
  • در يکشنبه 15 اسفند 1400
  • ساعت 08
  • توسط abdolah asadi
نظرات شما
captcha refresh