امـروز : سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 20 اسفند 1400
کد 24481

خطیب جمعه تبریز :

رژیم مافیایی آمریکا عامل آغازگر جنگ های جهان

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: آمریکا سالانه میلیاردها دلار سلاح به متحدان خود می‌فروشد و با این فروش ۸۱ درصد جنگ‌های دنیا را آغاز کرده است.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به توسعه نفوذ استکباری آمریکا در سطح بین‌المللی با فروش سلاح گفت: از سال ۱۹۴۵ تا سال ۲۰۰۱ میلادی از مجموع ۲۴۸ جنگ نظامی رخ داده در دنیا در ۱۵۳ نقطه جهان، رژیم آمریکا آغازگر ۲۰۱ جنگ یعنی ۸۱ درصد این جنگ‌ها بود که به طور متوسط در هر سال ۴ جنگ می‌شود.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم بدون وقفه حضور نظامی در دنیا داشته است، ادامه داد: آمریکا به عنوان سردسته جهان سرمایه‌داری بخش زیادی از درآمد خود را از طریق فروش تجهیزات نظامی و جلوگیری از ورشکستگی کارخانه‌های تولید اسلحه کسب می کند به طوری که سیاست آمریکا در کل بر ایجاد کانون‌های بحران در دنیا است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در ادامه خطبه ها به اعتراض گسترده مردم ترکیه در اعتراض به سفر رئیس رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: این اعتراض به این خاطر بود که دولتمردان ترکیه، اسرائیل را با عنوان برادر خطاب کردند و موجبات اعتراضات شد و مردم شعار‌های زنده باد جبهه مقاومت و ما همه قاسم سلیمانی هستیم سر دادند.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تصریح کرد: به حق باید به دولتمردان ترکیه گفت که برادر ما اسرائیل نیست بلکه آن فلسطینی است که تحت ظلم و ستم رژیم کودک کش و اشغالگر غاصب است.
امام جمعه تبریز خطاب به دولتمردان ترکیه گفت: شما که تا دیروز رژیم اسرائیل را کودک کش خطاب می‌کردید الان چه شده است که به فلسطین خیانت کرده و آن رژیم جلاد و غاصب را برادر خطاب می‌کنید؟!
نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از خطبه ها به اقتدار علمی و نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: ماهواره نور ۲ که به تازگی به همت هوافضای سپاه رونمایی و به فضا ارسال شد در مقیاس بزرگ و دید بسیار وسیع حوادث طبیعی، سیل و زلزله را رصد میکند؛ آفرین بر غیور مردان سپاه.
خطیب نماز جمعه تبریز خطرات چهارشنبه آخر سال را مورد اشاره قرار داد و گفت: مادران و پدران این حوادث اخیر را نمی‌بینید که با ترقه بازی چه انفجار‌های شدیدی که چندین خانه مسکونی را در تبریز تخریب کامل کرد و چندین جوان کشته شد، رخ داد؟ از فرزندان خود مراقبت کنید و آن‌ها را دور نگه دارید و اگر این موضوعات برایتان اهمیت ندارد، از اورژانس و بیمارستان بپرسید که چه بلایای جبران ناپذیری اتفاق می‌افتد.
خطیب نماز جمعه تبریز با تبریک ایام ولادت امام زمان(عج) و روز سربازان گمنام ادامه داد: این عزیزان بیش از ۴۰سال است که در تأمین امنیت سیاسی، اقتصادی و امنیتی نقش برجسته‌ای دارند.
وی افزود: نقش وزارت اطلاعات در ایجاد فضای همدلی و مبارزه با فساد و قاچاق کالا و زمین خواری و شرکت‌های سوری ستودنی است.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: وزارت اطلاعات برای مبارزه با سرویس‌های جاسوسی و کالا‌های قاچاق و نقره‌جات نقش زیادی ایفا کرده است و بنده از همه نیرو‌های اطلاعاتی تشکر و قدردانی می‌کنم.
نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: کشف و دستگیری شبکه قاچاق زیورآلات چینی در تبریز و دستگیری دلالان صنعت پتروشیمی یکی از خدمات گسترده اداره کل اطلاعات آذربایجان‌شرقی است.
امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: باید با احترام به فرهنگ و زبان هر قومی همگی زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران از خاک و خون این کشور محافظت کنیم.
خطیب نماز جمعه تبریز در ادامه با شهردار تبریز و اعضای شورای شهر هم بی پرده سخن گفت و با تأکید بر اینکه شهردار به سهم خواهی تن ندهد، ادامه داد: شهردار جدید با مشورت و هم‌دلی با اعضای شورای شهر اعم از آنانی که به او‌ رأی داده و نداده‌اند در مسیر عمران و آبادی شهر تلاش کند و ارباب رجوع را تکریم و از بین بردن تبعیض بین کارکنان و مبارزه با فساد مالی و اداری با شفافیت اداری در اولویت کاری خود قرار دهد.
تلاش برای معماری اسلامی و سبک زندگی ایرانی و اسلامی و توجه جدی به مشکلات حاشیه‌نشینی و اجتناب از قانون فروشی از سوی شهردار منتخب از دیگر موضوعاتی بود که امام جمعه تبریز با تأکید بر آنها ادامه داد: شهردار از قانون عدول نکند و باید با همدلی و تعامل با شورای شهر برای حل مشکلات تبریز تلاش کنند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در اعلام مناسبت‌ها با اشاره به روز بزرگداشت شهدا گفت: فرهنگ شهادت که همان فرهنگ صبر، استقامت و ایثار است نیاز ضروری آینده کشور است./*
  • نوشته شده
  • در جمعه 20 اسفند 1400
  • ساعت 16
  • توسط abdolah asadi
  • ویرایش شده
  • در جمعه 20 اسفند 1400
  • ساعت 17
  • توسط abdolah asadi
نظرات شما
captcha refresh