امـروز : جمعه 31 فروردين 1403
تاریخ : شنبه 10 ارديبهشت 1401
کد 24517

امام جمعه تبریز :

مسئولان مشکلات معیشتی مردم را حل کنند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: مردم به وظیفه خود عمل کردند، حالا نوبت مسئولان است که مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم را حل کنند.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز در مصلای امام خمینی(ره) افزود: مردم با حضور باشکوه و بانشاط در راهپیمایی روز جهانی قدس و در مقابل دشمنان به وظیفه خود عمل کردند و اکنون نوبت مسئولان است که به وظیفه خود در قبال مردم عمل کنند.
وی ادامه داد: تاکنون اقدامات مختلفی برای رفع تحریم‌ها از سوی ایران پیش گرفته شده است و اولین رویکردی که سال‌ها مورد آزمایش قرار گرفته است؛ مذاکرات حقوقی و سیاسی در قالب‌های مختلف بود که متأسفانه هنوز به سرانجام مشخصی نرسیده است، اما تا آنجایی که امکان برای توافق عزتمندانه باشد این مذاکرات ادامه خواهد یافت.
خطیب جمعه تبریز اضافه کرد: دومین رویکرد توانمندسازی درونی با عنوان خنثی سازی تحریم‌ها بوده است که مورد آزمون قرار گرفته و کارآمدی خود را به اثبات رسانده است. از جمله مدیریت دفاع مقدس، دستیابی به فناوری‌های بزرگ و پیشرفته هسته‌ای، نانو، هسته‌ای و هزاران رویکرد خرد و کلان که تاکنون جمهوری اسلامی ایران با اتکا به آن سرافرازانه تداوم داشته است.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم تصریح کرد: خنثی سازی حداکثری و مقابله با تحریم‌ها منوط به اتخاذ رویکرد فعالانه، ابتکاری و تحولی با بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود مانند تقویت تولید ملی، بهبود معیشت، اصلاحات کلان اقتصادی و فعال سازی حداکثری ظرفیت‌های فعلی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های منطقه‌ای و بین المللی است.
امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به نامگذاری ۱۰ اردیبهشت به نام روز خلیج فارس گفت: دشمن در راهبرد خودش استقلال ملی ملت ایران را هدف قرار داده و تحریف نام خلیج فارس را در دستور کار خودش گذاشته است و به همین علت برای تقابل با این توطئه شیطانی همه باید مقابله کنیم.
وی تاکید کرد: ملت ایران ستیزه‌گر نیست، اما اهل حفظ هویت و استقلال خود است و هرکسی که بخواهد عزت ملت ایران را پایمال کند یا ملت ایران را تحقیر و دست سلطه‌گری خود را به ملت ایران دراز کند، ملت ایران با غیرت و ایمان خود این دست را قطع خواهد کرد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از خطبه ها با گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله مطهری و روز معلم و با بازخوانی اصلی‌ترین ویژگی‌های شهید مطهری اظهار کرد: شهید مطهری قهرمان مبارزه با التقاط، روحانی متناسب با زمان، مصداق بارز مجاهد فی‌سبیل الله، نابغه زمان، معلم بزرگ دیروز، امروز و فردای کشور و متفکر دین شناس مؤمن با اخلاص بود.
وی ادامه داد: آیت الله شهید مطهری وظیفه پاسخ دادن به نیاز‌های جامعه زمان خود براساس طرح کلی اندیشه‌های اسلامی، تقابل با نسخه‌های التقاطی با اسلام یا افکار وارداتی غربی و شرح و بسط تفکر صحیح اسلامی را در جامعه را برعهده داشت و آنچه باعث می‌شود وی در عرصه جهاد تبیین به خوبی میدانداری کند اسلام شناسی، زمان شناسی و جریان شناسی و دشمن شناسی این شهید بود.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه مبادا معلمان فراموش شوند، افزود: دست‌اندرکاران آموزش و پرورش باید بر مسأله معیشت معلمانان توجه جدی داشته و خواسته‌های قانونی و معیشتی مردم توجه ویژه داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم تصریح کرد: معلم در آموزش و پرورش رکن اصلی در توسعه اجتماعی و فرهنگی است و به منزله قدرتمندترین ابزار شکل‌گیری و شکل‌دهی آینده جامعه محسوب می‌شود.
امام جمعه تبریز، هدف از ورود خود به مسأله تسریع در معرفی مدیرکل جدید آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی را نجات از بلاتکلیفی دستگاه تعلیم و تربیت استان اعلام کرد و گفت: قرار بود امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز مطالبی را در این ارتباط بیان کنم، خوشبختانه امروز صبح استاندار آذربایجان‌شرقی در تماسی اعلام کردند که قرار شده یکشنبه یازدهم اردیبهشت مدیرکل جدید آموزش و  پرورش معرفی شود.
خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه هیچ وقت نمی‌خواهم در عزل و نصب‌ها دخالت داشته باشم، بیان داشت: خوشبختانه بعد از سخنانم در خطبه‌ هفته گذشته برخی نمایندگان تبریز نیز در مصاحبه‌های خود اعلام کردند فقط گزینه پیشنهاد می‌دهیم، تصمیم‌گیری اصلی در این ارتباط با وزارت آموزش و پرورش است.
وی اضافه کرد: هرکسی که می‌خواهد مدیرکل آموزش و پرورش معرفی شود، توصیه می‌کنم از تمام نیروهای انقلاب در مدیریت خود استفاده کند./*
  • نوشته شده
  • در شنبه 10 ارديبهشت 1401
  • ساعت 12
  • توسط abdolah asadi
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh