امـروز : سه شنبه 28 فروردين 1403
تاریخ : سه شنبه 13 ارديبهشت 1401
کد 24521

خطیب نماز عید فطر :

خنثی سازی تحریم ها راهبرد ایران در مذاکرات وین

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: ضریب دادن کاذب به مذاکرات از شگردهای تبلیغاتی دشمنان است، اما نظام اسلامی و دولت انقلابی همه تلاش خود را معطوف به مذاکرات رفع تحریم ها نکرده و خنثی سازی تحریم ها راهبرد اصلی نظام است.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های عید فطر تبریز با بیان اینکه دولت بایدن به دنبال کشیدن ایران به پای مذاکره موشکی و منطقه ای است، گفت: دولت بایدن با مقصر سازی ایران به خاطر عدم موافقت با پیشنهاد آمریکا مبنی بر باقی ماندن نام سپاه قدس در فهرست گروه های تروریستی درصدد است ایران را پای میز مذاکره منطقه ای و موشکی بکشاند و از این طریق به زعم باطل خود برجام‌های دیگری را رقم بزند.
امام جمعه تبریز با اشاره به توقف مذاکرات وین اضافه کرد: آنچه که مقام های سیاست خارجی ایران گفته اند مباحث فنی به طور کامل مطرح شده و نکته ابهامی برای اعضای دیگر باقی نمانده و آنچه هست بهانه جویی های آمریکایی است که به عنوان مهمترین مانع بر سر دستیابی به توافق است.
وی اظهار داشت: تلاش برای برجسته سازی بیش از اندازه مذاکرات و شرطی کردن بازار به خصوص بازار ارز و طلا به نشست های وین و ضریب دادن کاذب به این مذاکرات از جمله شگردهای تبلیغاتی دشمن است و این در حالی است که نظام اسلامی و دولت انقلابی همه تلاش خود را معطوف به مذاکرات رفع تحریم ها نکرده و خنثی سازی تحریم ها را راهبرد اصلی و وجه همت خود قرار داده است.
خطیب نماز عید فطر تبریز گفت: به طور قطع نمایندگان انقلابی ایران اسلامی در مذاکرات که از فرزندان شجاع و انقلابی مردم ایران هستند در مقابل این زیاده خواهی های شیطانی خواهند ایستاد و به چیزی کمتر از رفع تحریم ها رضایت نخواهند داد.
وی با تبریک هفته کارگر و بیان اینکه کار و کارگر ستون اصلی تولید کشور است، گفت: جامعه کارگری جامعه متدین و جزو وفاداران به انقلاب و نظام است و کارگران ایرانی از بهترین کارگران جهان هستند و حل مشکلات اقتصادی کشور وابسته به ملاحظه ویژه به جامعه کارگری و حمایت واقعی از کارگران است.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم همچنین با تبریک هفته معلم اظهار داشت: معلم در آموزش و پرورش رکن اصلی در توسعه اجتماعی و فرهنگی قلمداد و به منزله قدرتمندترین ابزار شکل دهی آینده محسوب می شود.
وی ادامه داد: غربی ها تلاش می کنند تا دانش آموزان ما را سرباز خود قرار دهند از این رو باید از بچه ها و دانش آموزان خود مراقبت کنیم.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: مسئولان وزارت آموزش و پرورش باید در ارتباط با مسأله معیشت معلمان و حق و حقوق قانونی و مشروع آنان دقت کافی کنند و به خواسته های قانونی توجه خاصی داشته باشند.
وی همچنین با اشاره به اینکه روز عید فطر در اسلام روز مقدسی بوده و از اعیاد بزرگ اسلامی است، گفت: عید فطر روز بیداری و آگاهی انسان ها و روز بازگشت به فطرت نخستین و توجه به خدا و یوم حساب است.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه روز عید فطر روز دریافت جایزه الهی بوده و برای مسلمانان روز مهمی است و جشن تبعیت و اطاعت از فرمان حق و شادی مسلمانان است، ادامه داد: زکات فطره به عنوان حمایت از فقرا است و نمازگزاران باید قبل از نماز عید فطر و یا تا نماز ظهر پرداخت کنند./*
  • نوشته شده
  • در سه شنبه 13 ارديبهشت 1401
  • ساعت 18
  • توسط abdolah asadi
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh