امـروز : چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 30 ارديبهشت 1401
کد 24531

امام جمعه تبریز :

وفور کالاهای اساسی کلید موفقیت طرح مردمی‌سازی یارانه ها است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها موجب جلوگیری از قاچاق کالاهای اساسی و کاهش وابستگی معیشت مردم به دلار می‌شود، گفت: کلید موفقیت این طرح وفور کالاهای اساسی در بازار است.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز با قدردانی از صبر و شجاعت انقلابی مردم آذربایجان و هوشمندی آنها در همراهی دولت در شرایط جراحی اقتصادی کشور گفت: دولت باید بداند که اگر می‌خواهند این طرح موفق باشد، باید کالاهای اساسی در جامعه و بازار به وفور باشد وگرنه کنترل قیمت‌ها از دست خارج میشود.
خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه تب و تاب‌های روز‌های اول در برخی از کالا‌ها برطرف شده است، ادامه داد: همچنان مشکلاتی در رابطه با نانوایی‌ها دیده می‌شود که به توجه بیشتر دولت نیاز دارد. مخصوصاً این نانوایی‌هایی که آزادپز هستند باید آرد بیشتر بگیرند تا صف‌های نانوایی ها کاهش یابد.
امام جمعه تبریز با اشاره به مشکلات متعددی که در قیمت گوشت و بعضی از مواد غذایی است؛ تاکید کرد: لازم است دولتمردان هرچه سریعتر این مشکلات را حل کنند تا معیشت مردم دچار آسیب نشود.
وی در تشریح دلیل اجرای مردمی سازی یارانه ها گفت: علت اصلاح یارانه ها این بود که افراد فرصت طلب نتوانند پول یارانه را برای کار دیگری صرف کنند و  قاچاقچیان سودجو دیگر نتوانند از حق مردم برای خود کاخ درست کنند.
نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر درستی و ضرورت اجرای این طرح، گفت: در صورت اجرای صحیح این طرح نیاز‌های اساسی کشور با کمترین وابستگی به دلار تأمین خواهد شد و پایان اختلال در افزایش پایه پولی و سودسازی در بازار سرمایه رقم می‌خورد و تولید داخلی به صرفه میشود، البته دولت هم باید حال و هوای مردم غیور و کم توقع را داشته باشد.
امام جمعه تبریز در بخش دیگری به پروژه ایران هراسی دشمن برای افزایش فشارها در میز مذاکرات اشاره کرد و گفت: دولت انگلیس به همه اتباع خود توصیه کرده است تا از هرگونه سفر به ایران خودداری کنند و حتی در اطلاعیه‌ای گفته است که امکان دارد اتباع بریتانیایی (بریتانیایی- ایرانی) دستگیر و بازجویی شوند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین در بازگشت از تهران مدتی در فرانکفورت بازداشت شد؛ پلیس آلمان علت این بازداشت را علناً سفر به ایران دانست.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تصریح کرد: همچنین سه شهروند ایرانی نیز به اتهام مشارکت در برنامه‌ریزی در حمله به بلژیک دستگیر شده‌اند که این هم قطعه‌ای دیگر از پازل دشمنان است به طوری که دادگاه این سه شهروند را با بهانه مشارکت با اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی در اتریش که یکسال پیش به اتهام واهی به ۲۰ سال حبس متهم شده، دستگیر کرده است.
خطیب نماز جمعه تبریز بیان کرد: این اقدام برخی کشور‌های غربی کاری برای ایجاد موج ایران هراسی است که به حول و قوه الهی نخواهند توانست به اهداف خود برسند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه خطبه ها با اشاره به سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر گفت: این روز را هیچ وقت نمی‌توان فراموش کرد؛ از این رو جوانان باید تاریخ انقلاب و دفاع مقدس را با عزت حفط کنند و به قول رهبر انقلاب ما خرمشهر‌ها پیش رو داریم که سخت‌تر از جنگ نظامی است.
امام جمعه تبریز افزود: امروز هم در شرایط مشابه سوم خرداد هستیم و با وحدت و همدلی می‌توانیم در مقابل دشمن ایستادگی کنیم ولی لازمه آن وحدت، همدلی و اطاعت از فرامین رهبر معظم انقلاب است.
وی ارتحال استاد آیت‌الله فاطمی‌نیا را تسلیت گفت و افزود: این عالم عزیز در تبریز متولد شده و فرزند این دیار بود و به حق یک انسان اثرگذار در اجتماع محسوب می شد.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: او در بحث خانواده نیز یک نمونه بود به طوری که طبق گفته فرزندش او هیچ وقت بدون پسوند محبت‌آمیز با همسرش صحبت نمی‌کرد و در خانه با احترام برخورد می‌کرد.
خطیب نماز جمعه تبریز همچنین با اشاره به روز ارتباطات و روابط عمومی ها خاطرنشان کرد: روابط عمومی چشم و چراغ یک اداره است و امیدواریم مسئولان به روابط عمومی خود بیشتر توجه کنند زیرا روابط عمومی جدای از سایر تشکیلات است و می‌تواند در بطن جامعه حضور داشته و مشکلات را به گوش مدیران برساند.
امام جمعه تبریز با تاکید بر جدی شمردن تذکر رهبر معظم انقلاب مبنی بر جوان سازی و ازدیاد جمعیت با بیان اینکه صدای پیر شدن جمعیت ایران به گوش می‌رسد، افزود: مسئولان ادارات، نهادها یک‌ برنامه تشویقی بگذارند و برای کارمندهایی که فرزندآوری می‌کنند، تشویقی دهند.
نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر افزایش جمعیت کشور، گفت: جمعیت جوان کشور در حال کاهش است و می‌ترسم به جایی برسیم که علاجی نداشته باشد.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان اینکه در سال ۹۹ میزان موالید کشور به کمترین میزان در ۱۰۰ سال اخیر رسیده است، افزود: این یک خطر بزرگ است./*
  • نوشته شده
  • در جمعه 30 ارديبهشت 1401
  • ساعت 18
  • توسط abdolah asadi
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh