امـروز : پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 27 خرداد 1401
کد 24547

خطیب جمعه تبریز :

آمریکای لاتین عرصه قدرت‌نمایی ایران

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: منطقه آمریکای لاتین از حیاط خلوتیِ آمریکا و صهیونیست‌ها به عرصه قدرت‌نمایی ایران تبدیل شده است.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به سفر مادرو به ایران مواضع اتخاذ شده از سوی سران دو کشور ایران و ونزوئلا گفت: غربی‌ها خیلی تلاش کردند تا با تمامی ابزارها از جمله ایجاد جنگ داخلی، کودتا، روی کار آوردن عناصر وابسته به خود و بسیاری حربه‌های دیگر منابع عظیم این منطقه را غارت نمایند، اما امروز می‌توان به جرأت گفت که منطقه آمریکای لاتین از حیاط خلوتیِ آمریکا و صهیونیست‌ها به عرصه قدرت‌نمایی ایران تبدیل شده است.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه آمریکای لاتین از جمله مناطقی است که با ایجاد ساختارهای جدید سیاسی و اقتصادی در حال تبدیل شدن به یکی از قدرت‌های جهانی است، اضافه کرد: مواضع اتخاذ شده از سوی سران دو کشور ایران و ونزوئلا به وضوح نشان می دهد که هر دو ملت به زوال و اضمحلال نظام مبتنی بر سلطه غرب بر جهان باور عمیقی داشته و مقابله با قدرت‌های بزرگ سلطه‌گر را همچون رسالتی برای تداوم همکاری و حفظ جایگاه خود در نظام جهانی می‌بینند.
خطیب نماز جمعه تبریز تاکید کرد: تقویت روابط با کشورهای مختلف و سفر مقامات ایران به کشورهای همسایه و یا مقامات کشورهای دیگر به ایران نشان داده است توطئه‌های غرب برای منزوی کردن ایران را خنثی و کمپین فشار حداکثری علیه ایران انقلابی را شکست خورده است.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه بدون آب نمی توان به ثبات اقتصادی و سیاسی رسید، گفت: هیچ کشوری بدون اطمینان از داشتن آب نمی تواند به ثبات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی برسد.
نماینده ولی فقیه در استان آب را یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین عناصر زیستی عنوان کرد و گفت: برخورداری از آب سالم برای نیازهای انسان از عوامل اساسی و به منزله عامل تمدن‌ساز شناخته می‌شود.
امام جمعه تبریز افزود: گنجاندن مباحث مصرف بهینه در منابع آموزشی، آموزش و ایجاد آگاهی عمومی و اجتماعی، آموزش اصول مصرف بهینه، توجه به مبانی دینی و رسانه‌های جمعی در تغییر الگوی مصرف بسیار تاثیرگذار است.
وی همچنین با بیان اهمیت وجود استقلال و اتخاذ دیپلماسی غذایی گفت: در دنیا اولین فرمانده مربوط به فرماندهی نظامیان و دومین فرماندهی، کنترل غذایی است.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم اضافه کرد: در مسئله کشاورزی نقش آمار و اطلاعات خیلی مهم است و موضوع اطلاعات و داده ها یکی از ضعف های ما در حوزه کشاورزی است، بر این اساس خودکفایی غذایی و کاهش وابستگی بسیار راهبردی است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به کمبود سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی در کشور افزود: ۷۰۰ میلیارد دلار در طول سال‌های گذشته در صنعت کشور ارز هزینه شده است، اما بیشترین سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی تنها چهار درصد بوده است.
خطیب نماز جمعه تبریز همچنین با اشاره به روز بیابان زدایی، گفت: ایران کشوری با ۱۶۴ میلیون هکتار مساحت است که محدوده بیابان ۳۲میلیون هکتار از مساحت کل آن محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: بر اساس گزارش ها، هر سال حدود ۱۰۰ هزار هکتار به بیابان‌های کشور افزوده می‌شود که در این ارتباط می‌توان با ایجاد گلخانه و تغییر الگوی مصرف آب، جلوی بیابان زایی را گرفت.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم خاطرنشان کرد: اگر با این روند نسبت به تغییر کاربری اراضی کشاورزی پیش برویم در سال‌های آینده زمینی برای کشاورزی نخواهیم داشت.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین با محکومیت اهانت به مقدسات در جمهوری آذربایجان، از دولت این کشور خواست با توهین کنندگان به مقدسات مسلمانان قاطعانه برخورد کند.
امام جمعه تبریز از دولت جمهوری آذربایجان خواست به‌عنوان کشوری که دومین کشور شیعه‌نشین دنیاست، اجازه ندهد که در این کشور به مقدسات اسلام جسارت و توهین شود.
وی ابراز امیدواری کرد دولت جمهوری آذربایجان هر چه سریع‌تر با واکنش مناسب، با کسانی که به مقدسات اسلام جسارت کردند، قاطعانه برخورد کند.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم یادآور شد: اخیرا عده ای در این کشور به مقدسات اسلام و حتی به درگاه خداوند متعال و ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) جسارت و توهین کرده اند.
وی افزود: از دولت جمهوری آذربایجان می پرسم آیا برای کشوری که دومین کشور شیعه‌نشین دنیا می باشد، زیبنده است در آن کشور به مقدسات اسلام جسارت و توهین شود؟
نماینده ولی فقیه در استان در ادامه خطبه ها گفت: یکی از راه‌های رسیدن به تقوا رعایت عدالت و یکی از الزامات عدالت مبارزه با فقر، تبعیض و مبارزه با فساد مخصوصاً فساد اقتصادی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم با بیان اینکه نباید هیچ‌کس، نهاد و دستگاهی در مبارزه با فساد استثنا شود، افزود: فساد در هر کجا، فرد و مسندی باشد باید با آن برخورد یکسان صورت گیرد./*
  • نوشته شده
  • در جمعه 27 خرداد 1401
  • ساعت 18
  • توسط abdolah asadi
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh