امـروز : جمعه 7 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 3 تير 1401
کد 24552

امام جمعه تبریز :

مقابله با نفوذ ایران دلیل چرخش آمریکا به سمت عربستان است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به برنامه سفر جو بایدن به عربستان و دیدار با بن سلمان قاتل گفت: مقابله با نفوذ ایران در منطقه دلیل چرخش آمریکا به سمت عربستان است.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه تبریز با بیان اینکه توطئه‌های استکبار جهانی، صهیونیست و مثلث شوم واشنگتن، تلاویو و ریاض ریشه کن خواهد شد، گفت: آمریکا به این نتیجه رسیده است که مثلث بین واشنگتن، ریاض و تل‌آویو ایجاد کند و بایدن نیز بر خلاف تمام شعارهای انتخاباتی که داده بود چشم بر قاتل بودن بن سلمان بسته و در حال سفر به عربستان است.
امام جمعه تبریز جنگ اوکراین را یکی دیگر از دلایل چرخش امریکا به سمت عربستان عنوان کرد و افزود: یکی از دلایل سفر بایدن به عربستان تلاش برای قانع کردن ریاض برای جبران کمبود نفت روسیه در بازار جهانی و تداوم توافق در رابطه با معامله قرن است.
خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه یکی دیگر از محورهای سفر بایدن، اعلام عادی سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی یا مقدمه این عادی‌سازی است، گفت: به نظر می‌رسد صهیونیست‌ها علاقه زیادی دارند تا در چارچوب سفر بایدن این عادی سازی را انجام دهند. وی خاطرنشان کرد: البته روند رو به رشد همکاری عربستان و چین به هیچ وجه برای آمریکا خشنود نیست.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به مناسبت‌های مهم هفته، به سالروز  ترور مقام معظم رهبری اشاره کرد و  اظهار داشت: در ششم تیرماه ۱۳۶۰ حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در مسجد ابوذر تهران مورد سوء قصد قرار گرفتند اما به لطف خداوند متعال ایشان ماندند و امروز بعد از امام خمینی(ره) با همان صلابت و اقتدار نظام اسلامی را رهبری می‌ کنند.
امام جمعه تبریز در ادامه سالروز شهادت شهید بهشتی را مورد اشاره قرار داد و گفت: شهید بهشتی در مسیر حق بود و اثر فوری شهادت ایشان در هفتم تیر این بود که نظام اسلامی در آن زمان نه تنها خلوص بیشتری پیدا کرد بلکه حقانیت نظام و شهید بهشتی اثبات شد و هم واقعیت او در جامعه استمرار یافت.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: شهادت بهشتی منجر شد تا نقاب‌ها از چهره‌ها برافتد و منطق مستحکم جمهوری اسلامی و امام راحل تثبیت شد و نظام نوپای جمهوری اسلامی استحکام بیشتری پیدا کرد.
وی با تبریک هفته قوه قضاییه گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، دستگاه قضایی کشور در پیاده کردن موارد مورد نظر نظام اسلامی و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی مسیر خود را تعیین کرد و در چارچوب حرکت خود به خوبی ادامه داده است.
خطیب نماز جمعه تبریز عملکرد مثبت دستگاه قضائی کشور در تشخیص حق از باطل در مقاطع حساس کشور، شناسایی مفسدان اقتصادی، برخورد با فساد، مقابله با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر، برخورد با برخی چهره‌های مطرح بدون مماشات، برخورد با مفسدان و دانه درشت‌های اقتصادی را از جمله اقدامات مهم این نهاد انقلابی برشمرد.
وی در بخش دیگری از خطبه ها با انتقاد از وضعیت نامناسب جاده ورزقان_خاروانا، از پیگیری استاندار آذربایجان شرقی تقدیر کرد و ادامه‌ داد: آقای عابدین خرّم در این هفته، جلسه شورای تأمین استان را در ورزقان تشکیل داد و از نزدیک از وضعیت منطقه بازدید کرد و از طرفی مدیرکل راهداری استان نیز طی تماسی اعلام کرد که اقداماتی در ارتباط با مسیر خارونا انجام داده‌اند.
نماینده ولی فقیه در استان در ادامه با اشاره به فرا رسیدن عید سعید غدیر گفت: موضوع غدیر یک مسئله قرآنی، بینشی و اعتقادی است و در ظاهر یک مکان اما در حقیقت بیانگر یک مسئله والا است.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه غدیر از دو جنبه نصب جانشین و توجه به مسئله امامت اهمیت دارد، افزود: امیدواریم امسال نیز عید غدیر با حضور مسلمانان و شیعیان با شکوه تر از سال‌های قبل برگزار شود.
خطیب نمازجمعه تبریز خاطرنشان کرد: باید تا روز مباهله به هیچ وجه عزاداری برای استقبال از محرم انجام نگیرد و جشن‌های عید غدیر را با شکوه برگزار کنیم و عزاداری را هم در جای خود انجام دهیم.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به روز تبلیغات اسلامی اظهار کرد: روش تبلیغی پیامبر اکرم(ص) برترین، والاترین و موفق ترین روش تبلیغات دینی است چرا که رسالت ایشان در مدت کوتاه، مناطق مختلف را طی کرد. امیدواریم مبلغان ما با روش‌های صحیح و بکار گیری از روش‌های نوین فرهنگی و هنری در رسالت تبلیغ موفق شوند.
خطیب نماز جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود یکی از اصلی ترین عوامل استحکام بنیان خانواده را انتخاب صحیح همسر دانست، گفت: یکی از اصلی ترین عوامل طلاق نیز انتخاب نادرست همسر است.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به آمار طلاق بر اساس طول مدت زندگی، افزود: بر اساس آمار سال ۹۴، بالغ بر ۱۳.۱ درصد طلاق‌ها در سال نخست زندگی، ۲۴.۴ درصد زیر دو سال زندگی، ۳۳.۳ درصد زیر سه سال زندگی، ۴۰.۹ درصد زیر چهار سال و ۴۷‌.۳ درصد طلاق‌ها در پنج سال نخست زندگی اتفاق می‌افتد.
امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: طلاق‌های زود و زیر پنج سال نخست زندگی نشأت گرفته از انتخاب نادرست است. در نتیجه باید در انتخاب همسر مسأله مهم پرهیز از انتخاب‌های احساسی به صورت جدی مورد توجه قرار دهیم.
وی در ادامه با اشاره به وضعیت پیری جمعیت اضافه کرد: سن متوسط ازدواج دختران ایرانی به ۲۵ سال و متوسط سن اولین فرزند آوری زنان ایرانی به بالای ۲۹ سال رسیده است، این شرایط باعث شده تا فرصت زیادی برای فرزند دوم و تربیت فرزند برای زنان ایرانی باقی نماند./*
  • نوشته شده
  • در جمعه 3 تير 1401
  • ساعت 16
  • توسط abdolah asadi
  • ویرایش شده
  • در جمعه 3 تير 1401
  • ساعت 16
  • توسط abdolah asadi
نظرات شما
captcha refresh