امـروز : جمعه 10 فروردين 1403
تاریخ : شنبه 29 مرداد 1401
کد 24580

امام جمعه تبریز :

لزوم تضمین کتبی غربی ها برای اجرای توافق هسته ای

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به مذاکرات رفع تحریم ها، گفت: جمهوری اسلامی ایران نظر شفاهی آمریکا را برای اجرایی شدن برجام قبول ندارد و باید کتباً تضمین دهد.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به مذاکرات رفع تحریم ها در وین که در کانون جنگ روایتی نظام سلطه قرار گرفته است، گفت: برآیند اظهارات ضلع غربی میز مذاکرات وین این بود که با پایان یافتن گفت و گوها متن نهایی آماده شده و طرفین مذاکرات باید با کلمه بله یا خیر نظر خود را در مورد متن نهایی اعلام کنند.
امام جمعه تبریز افزود: ایران با فهم این بازی و شناخت ذات فریبکار آمریکا صرحتاً اعلام کرد که هیچ متن یا پیشنهادی را به عنوان متن نهایی به رسمیت نمی شناسد و ضمن دریافت ایده‌های معاون هماهنگ کننده اتحادیه اروپا مواردی که در آن جا ارایه شده را در تهران مورد بررسی قرار خواهد داد و نظرات خودش را در این رابطه اعلام خواهد کرد.
خطیب نماز جمعه تبریز گفت: آنچه که مسلم است و وزیر خارجه جمهوری اسلامی کشور نیز دوشنبه شب اعلام کرد؛ این است که منتظر نظر غرب درباره سه نقطه ابهام هستیم و ایران به هیچ وجه نظر شفاهی آمریکا را کافی نمی داند.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه با اشاره به دستاوردهای جنگ سه روزه اخیر غزه، ادامه داد: دبیر جنبش جهاد اسلامی فلسطین نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب نوشته بود و در آن گزارشی از جنگ سه روزه‌ای از غزه داد و از هماهنگی و هم افزایی جبهه مقاومت فلسطین خبر داده و از نقش سید مقاومت و حمایت امام خامنه‌ای تشکر کرده است.
وی یادآوری کرد: رهبر معظم انقلاب نیز در پاسخ نامه او از افتخارات مضاعف جنبش جبهه اسلامی و ارتقای جایگاه این جنبش در مقاومت فلسطین سخن گفتند و بر پیوند مقاومت غزه و کرانه غربی تاکید کردند و بشارت قوت مقاومت و افول صهیونیست ها را دادند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: تجربه این جنگ و نبردهای قبلی گویای این واقعیت است که گنبد آهنین توان مقابله با موشک‌های نقطه‌زن حزب الله و مقاومت فلسطین را ندارد.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: یکی از پیامدهای مهم جنگ سه روزه اخیر نشان داد که جنبش جهاد اسلامی به تنهایی توانسته مواضع رژیم صهیونیستی را مورد حمله قرار داده و جنگ سه روزه اخیر ثابت کرد که دشمن صهیونیستی با وجود تبلیغات گسترده توان ورود به جنگ های طولانی را ندارد.
امام جمعه تبریز با اشاره به ۳۱ مرداد و روز صنعت دفاعی، یادآوری کرد: این روز نشانگر توان بازدارندگی و قدرت دفاعی امروز نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و از یک سو موجبات هراس و وحشت دشمنان انقلاب و قدرت‌های زورگو و سلطه جهانی را فراهم آورده است.
وی گفت: از سوی دیگر نیز اطمینان و اعتماد ملل و دولت های منطقه برای نقش‌آفرینی توان در تامین امنیت پایدار منطقه را به خود معطوف کرده است و بیش از هر مقوله ای حاوی این پیام است که ملت انقلاب اسلامی با کسب شایستگی عملی خود و شکستن مرزهای دانش بنیان در حوزه های مختلف و دستیابی به فناوری نوین و نوظهور دفاعی می رود تا در آینده نزدیک قله‌های رفیع و اقتدار را فتح کند.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: این دستاوردها در سایه هدایت‌های فرماندهی معظم کل قواه حاصل شده است.
خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به سالروز ورود آزادگان به کشور اظهار داشت: آزادگان با مشکلات متعددی در زمینه های خدمات درمانی، معیشت، و ازدواج فرزندان خود دست به گریبان هستند و حل مشکلات آنان نباید در پیچ و خم اداری متوقف شود و خدمات آن ها مورد غفلت قرار گیرد بلکه مدیران و مسئولان در قابل ایثارگری های آنان باید برای حل مشکلات آن ها تلاش دوچندان داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در استان همچنین با اشاره به روز جهانی مسجد، بر ضرورت حذف موانع حضور خانواده‌ها در مساجد تاکید کرد و گفت: گاهی دیده شده است که وقتی کودکان و نوجوانان به مسجد می‌روند، با ممانعت مسئولان مساجد روبه‌رو می‌شوند و ما از دست اندرکاران مساجدی که فضای خوبی برای فعالیت و شادابی کودکان و نوجوانان در مساجد ایجاد کرده‌اند تشکر می‌کنیم.
وی تاکید کرد: توجه جدی به بهداشت و نظافت مساجد، توجه به بخش حضور بانوان، توجه به قشر نونهالان با برگزاری برنامه‌های متنوع، خوش فکری و مردمداری امام جماعت، فعال و بروز بودن هیئت امنای مساجد و ارائه‌ خدمات اجتماعی از جمله راهکار‌ها برای جذب مردم به مساجد محسوب می‌شود و مسجد متعلق به عموم مردم است که همه باید آزادانه از آن استفاده کنند./*
  • نوشته شده
  • در شنبه 29 مرداد 1401
  • ساعت 10
  • توسط abdolah asadi
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh