امـروز : جمعه 10 فروردين 1403
تاریخ : شنبه 5 شهريور 1401
کد 24585

امام جمعه تبریز :

وقت کشی آمریکا در مذاکرات نشانه استیصال آنها در برابر ایران است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: آمریکا با وقت‌کشی و تعلل در مذاکرات می‌خواهد ایران را دچار ضعف فرسایشی و کوتاه آمدن از مواضع خود کند.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه تبریز با بیان اینکه آمریکا تلاش میکند با فضاسازی توسط مرعوبان و‌ دلدادگان داخلی غرب، دولت جمهوری اسلامی ایران را به کوتاه آمدن در برابر زیاده خواهی های استکبار وادار کند، گفت: پس از رد و بدل شدن طرح‌ها و برگه‌های توافق ایران و مذاکره‌کنندگان غربی و پیشنهادات نهایی ایران به اروپا و آمریکا، اکنون و تا زمان تحریر نهایی آمریکا در طول ۱۰ روز با تعلل برخورد کرده است در حالی که شخص نماینده اتحادیه اروپا تاکید کرده که ایران پیشنهاد‌های خوبی داده است.
امام جمعه تبریز با اشاره به تاکید مکرر مبنی بر  اینکه هرگز از منافع و حق مسلم کشورمان کوتاه نخواهیم آمد، افزود: وقت کشی آمریکا در مذاکرات نشانه استیصال آنها در برابر ایران است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین با تبریک هفته دولت گفت: این هفته، بهانه‌ای است برای اعلام خدمات دولت خدمتگزار، دولت سیزدهم و مردمی تلاش‌های زیادی کرده‌ است.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با خوشامدگویی به وزیر بهداشت که امروز سخنران پیش از خطبه ها بود، اظهار کرد: آقای وزیر بهداشت شما در عین حالی که به عنوان نماینده دولت خدمتگزار در تبریز حضور پیدا کردید به عنوان یکی از افتخارات آذربایجان در هیات دولت حضور دارید.
وی همچنین با اشاره به برخی عملکردها و خدمات دولت در یکسال گذشته گفت: از آقای رئیسی تشکر می‌کنیم که در ۱۲ ماه، ۳۱ سفر استانی داشته و چهار هزار و ۵۰۰ طرح تصویب شده است، حدود ۱۰۰ مورد بازدید سرزده داشته، ۳۷۶ سفر توسط وزرا و معاونان رییس جمهور و بازدید از ۲۷۳ شهرستان نیز از اقدامات موثر این دولت مردمی است.
امام جمعه تبریز اضافه کرد: البته ما منکر مشکلات معیشتی و اقتصادی نیستیم و از دولتمردان درخواست رسیدگی داریم ولی فقط به یک‌حوزه مثل بهداشت و درمان نگاه کنید و ببینید که آغاز واکسیناسیون عمومی، واردات ۱۶۰میلیون دُز واکسن کرونا، تولید بیش از ۶۰ میلیون‌ دُز واکسن داخلی و آماده‌سازی زمینه صادرات واکسن ایرانی، تزریق ۶۷ میلیون نفر از دُز اول‌ واکسن ۵۶ میلیون دُز دوم و ۲۸ میلیون نفر از خدمات این دولت در این ۱۲ ماه است.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به واکسیناسیون ۲.۵ میلیون نفر اتباع خارجی، افزایش داروخانه بیماران کرونا از ۱۰۰ داروخانه به ۳۰۰ داروخانه، ادامه داد: اجرای بیمه همگانی، پوشش بیمه ناباروری، تکمیل اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی به ۹۸درصد، اصلاح تعرفه خدمات پرستاری به عنوان مطالبه رهبر معظم انقلاب و خواست ۱۴ ساله پرستاران، تصویب افزایش ظرفیت دانشجوی پزشکی، اصلاح نظام یارانه دارو در طرح دارویار، پوشش حمایت بیمه‌ای ۱۱۹ قلم داروی بدون نسخه از جمله بخشی از اقدامات وزارت‌خانه بهداشت و درمان دولت سیزدهم است.
وی در ادامه خطبه ها اظهار کرد: فرهنگ عمومی جامعه باید اصلاح شود و راهکار رسیدن به عدالت، ترویج افکار مبارزه با اشرافی‌گری در ذهن مردم است و نمی‌توان آن را با دادگاه و امثال آن علاج کرد، باید تلاش کرد تا فرهنگ جامعه را در مبارزه با اشرافی‌گری در ذهن مردم اصلاح کرد.
نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: با یک حرکت کوچک و فضاسازی دشمن نگوییم که دینداران کم شده اند، حضور سالانه ۲۵میلیون مسافر در مشهد مقدس، ۱۵میلیون در جمکران و یا سفر عاشقانه میلیونی مردم به کربلا و نجف و اربعین حکایت از دینداری مردم است؛ انسان باید نسل جدید را خوب تربیت کند و پرچم اسلام را در دست بگیرد.
وی با تاکید بر اینکه بزرگترین شاخصه ملت ایران بالا نگه داشتن پرچم اسلام و جمهوری اسلامی است، افزود: در دوره لیبرال دموکراسی جهان، مردم ایران به نظام ولایت فقیه رای داد و پای پرچم اسلام استقامت کرد و این علامت رشد دینداری در جامعه است./*
  • نوشته شده
  • در شنبه 5 شهريور 1401
  • ساعت 09
  • توسط abdolah asadi
  • ویرایش شده
  • در شنبه 5 شهريور 1401
  • ساعت 09
  • توسط abdolah asadi
نظرات شما
captcha refresh