امـروز : جمعه 31 فروردين 1403
تاریخ : شنبه 30 مهر 1401
کد 24601

امام جمعه تبریز :

ایران با جابه‌جایی مرزها قاطعانه مقابله می‌کند

نماینده ولی فقیه در آذربابجان شرقی با اشاره به رزمایش بزرگ اقتدار نیروی زمینی سپاه پاسداران با شعار ایران مقتدر در مرزهای شمالی کشور و منطقه عمومی ارس گفت: همسایگان ما با تحریک و مداخله بیگانگان نباید امنیت ملی ما را به مخاطره بیاندازند چرا که همه ما در این منطقه منافع مشترک داریم؛ از این رو ایران با جابه‌جایی مرزها قاطعانه مقابله می‌کند.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های نمازجمعه تبریز با بیان اینکه رزمایش نیروهای مسلح طبق برنامه سالانه و اهداف مشخص برگزار می‌شود، گفت: رزمایش بزرگ اقتدار نیروی زمینی سپاه پاسداران حامل پیام صلح و دوستی به همسایگان بود.
امام جمعه تبریز افزود: از منظر جمهوری اسلامی ایران و ملت رشید ایران، جمهوری آذربایجان و ارمنستان همسایگان ما هستند و رزمایش هایی که برگزار میشود بر علیه هیچکدام از همسایگان نیست.
وی با اشاره به موضع اصولی ایران در موضوع قره‌باغ تاکید کرد: ما مخالف اشغال و تغییر در ژئوپلتیک مرزی هستیم. همسایگان ما با تحریک و مداخله بیگانگان نباید امنیت ملی ما را به مخاطره بیاندازند زیرا که همه ما در این منطقه منافع مشترک داریم.
خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: جمهوری آذربایجان و ارمنستان با گفت‌وگو و مصالحه اختلاف خود را حل کنند زیرا نسخه رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی برای منطقه قفقاز منجر به تشدید اختلافات است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه دشمنان وحدت و برادری کشورهای همسایه را مورد هدف قرار داده است که البته ما در برابر آن تسلیم نمی‌شویم، گفت: تغییر و جابجایی مرزها ضربه به اقتصاد ملی ماست و جمهوری اسلامی ایران به مانند همه‌ کشورها با تهدیدات قاطعانه مقابله خواهند کرد.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم از مردم مرزنشین جلفا و ارس به خاطر تجلیل و تکریم از نیروهای مسلح تشکر کرد و گفت: آفرین بر مردم غیرتمند آذربایجان تصاویر استقبال مردم مرزنشین منطقه ارس از سپاهیان نشان داد که بین نیروهای مسلح و مردم یک الفت بزرگ وجود دارد.
امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به جریانات و اغتشاشات در کشور، گفت: همواره روشن است که هدف از این اغتشاشات و هدف قرار دادن اقتدار داخلی و‌ کشاندن آشوب به محیط شهرهای ایران یک آرزوی دیرین برای دشمنان ماست که این مساله بارها توسط دشمنان و‌ بدخواهان همچون رئیس جمهور آمریکا اعم از اوباما، ترامپ، بایدن، صهیونیست‌ها و بن سلمان تکرار شده بود.
خطیب نماز جمعه تبریز افزود: دشمنان با جنگ نظامی، فرهنگی، ترور دانشمندان و سرداران و انواع اقسام تحریم‌ها در نهایت دیدند که هیچ کدام از برنامه ناجوانمردانه نتوانست ایران را ضعیف کند، زیرا این مردم ایران بود که با وحدت و یکپارچگی و‌ فرمان رهبری توانستند این فتنه‌ها را برچینند.
وی با تاکید بر اینکه تجمعات کوچک روزهای اخیر عظمت و قدرت مردم و پلیس و بسیج و نیروهای امنیتی را به خوبی نشان داد، متذکر شد: صحنه گردانان این مساله با فراخوان اعتراضات سراسری در داخل و خارج کشور تلاش داشتند تا یک‌ حرکت پرمایه و قدرتمند را ساماندهی دهند.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه فوت سرکار خانم مهسا امینی قلب همه را به درد آورد و البته همه‌مسئولان نیز از خانواده این خانم دلجویی کردند و بر اساس موازین قانونی پیگیر مسأله بودند، یادآور شد: دشمنان و معاندین و در رأس آنها آمریکای جهانخوار و صهیونیست‌ها از فوت غم انگیز دختر جوان هموطن به عنوان یک‌سوژه بسیار مهم بهره‌برداری کردند و سعی کردند تا از طریق راه‌اندازی هدایت یک جنگ ترکیبی به اهداف شوم خود برسند.
وی تصریح کرد: اینها موضوع زن را در ایران را مطرح کردند و سعی داشتند تا به گونه‌ای نشان دهند که انگار به زنان در ایران ظلم می‌شود، اما من یک مقایسه سرانگشتی بگویم؛ زنان ایران رتبه اول دنیا در برابری تحصیلی زن و مرد را دارند، کاهش بی‌سوادی از ۶۰درصد به ۱۹درصد، افزایش سهم پنجاه درصدی دختران در دانشگاه‌ها، افزایش زنان در هیأت علمی از ۱۴درصد به ۳۰درصد، افزایش مربیان ورزشی از ۹نفر به ۳۵هزار نفر، افزایش داور ورزشی از هفت نفر به ۱۶هزار نفر، افزایش فدراسیون دختران از یک به ۴۹ فدراسیون، افزایش مدال‌ها از ۲ به بیش از ۸۰۰ مدال، افزایش امید زندگی از ۵۷سال به ۷۵سال نمونه‌ای از این رشد است.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تاکید کرد: جمهوری اسلامی به دختران حیثیت داده است؛ البته استقلال ایران به نفع نظام سلطه نیست از این رو جهان سلطه همواره ما را در فشار و چالش قرار داده که همیشه هم با شکست روبه‌رو شده است.
امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه پدر و مادران مواظب بچه‌های خود باشند، اینها بچه‌های همه ما هستند، یادآور شد: البته بچه‌های نوجوان و جوان گاهاً از روی احساسات و هیجان دست به کاری زدند که از دستگاه‌‌های نظامی و قضایی می‌خواهیم که صف اعتراض را از اغتشاش جدا کنند.
وی در بخش دیگر صحبت‌های خود با تاکید بر دلسوزی نسبت به امت اشاره کرد و گفت: این یکی از سیره‌های پیامبر اکرم(ص) بود، از این‌رو مسئولان چه در سمت‌های بزرگ و کوچک باید نسبت به مردم دلسوزی داشته باشند.
خطیب جمعه تبریز تزکیه امت اسلامی را دیگر سیره نبی اکرم(ص) برشمرد و گفت: خود پیامبر پاک و منزه بود و می‌خواست تا امت‌اش نیز پاک باشد؛ نسبت به اموال صدقه و زکات بدهید. زکات نمونه‌ای برای پاک کردن انسان از بدی‌هاست.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: سومین سیره پیامبر اکرم(ص) رأفت و رحمت ایشان به امت خود بود؛ رسول خدا(ص) مظهر این صفات الهی است./*
  • نوشته شده
  • در شنبه 30 مهر 1401
  • ساعت 10
  • توسط abdolah asadi
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh