امـروز : جمعه 7 ارديبهشت 1403
تاریخ : شنبه 7 آبان 1401
کد 24608

امام جمعه تبریز :

دشمن مشغول تحریک گسل‌های قومیتی، مذهبی و بین نسلی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه در حادثه تروریستی شیراز، مواظب باشید تا آدرس غلط و عوضی ندهند،گفت: دشمن در حال حاضر مشغول تحریک گسل های قومیتی، جنسیتی، مذهبی و بین نسلی و از بین بردن وحدت شیعه و سنی در ایران است.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه تبریز به حادثه تروریستی شاهچراغ شیراز اشاره کرد و گفت: هدف از این اقدام تروریستی و اقدام های مشابه، بدبین کردن شیعیان به برادران سنی است و غافل از اینکه برادری بین شیعه و سنی در ایران ناگسستنی بوده و این اقدامات راه به جایی نخواهد برد.
امام جمعه تبریز افزود: دست آل سعود، ‌آمریکا و صهیونیست در این اتفاق آشکار است و علمای شیعی و سنی این حادثه را محکوم‌ می‌کنند و همه با هم شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را تکرار می‌کنیم.
خطیب نماز جمعه تبریز با تاکید بر اینکه دشمن می‌خواهد ناامیدی را در بین مردم ما ترویج کند و آنها را ناامید نشان دهد، افزود: در حادثه تروریستی شیراز، مواظب باشید تا آدرس غلط و عوضی ندهند و تمام حملات ما باید به سمت مثلث عبری، عربی و غربی باشد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه دو روایت در مورد حوادث اخیر کشور وجود دارد، اظهار کرد: در روایت اول دشمنان اول تلاش می‌کنند تا ایران را در مسیر قهقرا و نزول و تضعیف قرار دهند و برای این کار از رسانه و فضای مجازی استفاده می‌کنند اما در روایت دوم معتقدند که ایران در مسیر قدرت قرار دارد و با وجود بعضی کُندی و خطا در روند برخی شاخص‌ها، آینده کشور به مراتب از امروز آن بهتر خواهد شد.
امام جمعه تبریز گفت: جمهوری اسلامی در مسیر درست پیشرفت و منزوی کردن استکبار در منطقه قرار دارد و  این هجمه نظام سلطه و دنباله‌روهای منطقه ای، برای نشان دادن بی‌ثباتی داخلی و ایجاد این ناآرامی‌ها جهت ایجاد دست‌انداز و مهار قدرت طراحی شده که به فضل الهی، ایران اسلامی قله‌های پیشرفت را با سرعت و قدرت طی کرده و خواهد کرد.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، پوشاندن مشکلات و ضعف آمریکا و کشورهای غربی را از دیگر وجهه های این اتفاقات در کشور عنوان کرد و گفت: وضعیت اقتصادی انگلیس از قول روزنامه وال استریت بسیار وخیم است، نخست وزیرش ۴۵ روز دوام می آورد و فرانسه در بحران قرار گرفته و همه اینها غرب را مجبور به فرافکنی کرده است.
وی همچنین به تجمع شنبه گذشته ضدانقلاب در برلین آلمان اشاره کرد و گفت: نکات مهمی در این تجمع بود و عدم حضور جمعیت کثیری از ایرانیان مقیم خارج، جواب خوبی برای چنین کارناوال‌هایی بود.
نماینده ولی فقیه در استان همچنین از مردم آذربایجان و شجاع تبریز به دلیل بصیرت و هوشیاری در جریانات اخیر تشکر کرد و گفت: مردم آذربایجان به قول مقام معظم رهبری، به مثابه سنگر دائمی از هویت دینی و انقلابی ایرانیان هستند و آذربایجان مظهر غیرت ایران و ایرانی و الگوی دفاع از شخصیت و الگوی ایرانیان و سد مستحکم در برابر استبداد و انحرافات دینی و ملی هستند.
امام جمعه تبریز با گرامیداشت ۱۳آبان روز دانش‌آموز یادآور شد: امروز برای چندین سال پیاپی دانش‌آموزان مجری برنامه نماز جمعه، موذن نماز جمعه، مکبر نماز جمعه بودند که این کار در سال‌های قبل روی روحیه دانش‌آموزان تاثیر خوبی داشت.
خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به شهادت بسیجی ۱۳ساله حسین فهمیده در هشت آبان ماه سال ۱۳۵۹ که با عنوان بسیج دانش آموزی نامگذاری شده است، ادامه داد: نوجوانان بسیجی امروز پرچمداران آینده عرصه نظام اسلامی هستند چرا که بسیج تفکری بود که در دوران جنگ شکل گرفت و توانست با سازماندهی نیروهای مردمی در تحولات نظام اسلامی مثمر ثمر باشد.
حجت السلام والمسلمین آل‌هاشم ادامه داد: در جنگ تحمیلی دانش‌آموزان کارهای بزرگی کردند و ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید تقدیم نظام و انقلاب شده است از این‌رو امید است رفتار شهید فهمیده سرمشق و الگو برای آینده‌سازان نظام اسلامی شود.
وی در ادامه با اشاره به ۱۰ آبان ماه سالگرد شهادت آیت‌الله قاضی طباطبایی گفت: فرصت است تا یادی کنیم از شهید آیت‌الله قاضی طباطبایی و شهید آیت‌الله مدنی که افرادی قاطع، محکم و شجاع و مهربان بودند.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به هفته پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیرمسلحانه‌ای که موجب افزایش بازدارندگی کاهش آسیب‌پذیری و تداوم فعالیت‌های ضروری ارتقایی پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می‌شود.
وی اضافه کرد: ما زمانی داشتیم که توجه خاصی به پدافند غیرعامل نمی‌شد ولی الان تمام اداره‌ها، کارخانه‌ها و دستگاه‌ها باید به این موضوع روی بیاورند.
خطیب نماز جمعه تبریز در بخش دیگر خطبه‌ها با اشاره به سالروز ۲ ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی و امام حسن عسکری در هفته آینده گفت: هر کسی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی را زیارت کند، به مثابه این است که زیارت حرم امام حسین(ع) را به جا آورده است. می‌توان از حضرت عبدالعظیم حسنی به عنوان سفیر اهل بیت(علیهم السلام) یاد کرد؛ این حضرت سه نوع جهاد مهم از جمله از مجاهدت علمی، مواسات، مبارزه برای تحقق تشکیل حکومت اهل بیت(ع) کرده است.
وی به ولادت امام حسن عسکری اشاره کرد و افزود: این امام در کنار مبارزه با افکار ضداسلامی چندین کار مهم از جمله تلاش علمی و دفاع از آیین اسلام و رفع مشکلات و رفع شبهات مخالفان، ایجاد شبکه ارتباطی بین شیعیان در مناطق مختلف از طریق نمایندگان خود و پیام‌هایشان، حمایت و پشتیبانی مالی از شیعیان، تقویت سیاسی رجال توسط ایشان، پرهیز از اسراف و‌ برنامه‌ریزی صحیح برای حفظ بیت‌المال انجام می دادند./*
  • نوشته شده
  • در شنبه 7 آبان 1401
  • ساعت 11
  • توسط abdolah asadi
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh