امـروز : جمعه 10 فروردين 1403
تاریخ : جمعه 11 آذر 1401
کد 24626

امام جمعه تبریز :

مسئولان باید خدمت به مردم را یک اصل بدانند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر پرهیز از دعواهای جناحی و گروهی گفت: مسئولان باید خدمت به مردم را اصل و سایر موضوعات را فرع بدانند و هر تصمیمی در کشور باید به رضایت مردم باشد.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های این هفته نماز جمعه تبریز با بیان اینکه موفقیت های کلان دولت باید بر سر سفره مردم برسد، گفت: امروز لزوم رسیدگی بیشتر به وضع معیشت مردم، یک ضرورت است و نتیجه موفقیت های کلان اقتصادی دولت باید بر سر سفره مردم رسیده و نمود عینی داشته باشد.
خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به بروز اغتشاشات اخیر در کشور؛ هدف اصلی دشمنان از بروز آشوب و اغتشاش را ایجاد ناامیدی دانست و افزود: جامعه نباید در مسئله ای به نام اغتشاشات متوقف بماند و باید روند عادی خود را طی کند و به فضل الهی و تلاش نیروهای انتظامی، امنیتی و بسیجی و در کنار آنها همراهی مردم این بحران فروکش کرده است.
امام جمعه تبریز هر اقدام در برابر طرح ناامیدسازی مردم را جهاد دانست و تاکید کرد: اکنون نوبت دولت و دیگر قوا و نهادهای خدماتی است که برای خدمت به مردم سنگ تمام بگذارند و برای رفع مشکلات و ترمیم التهابات روحی جامعه تلاش کنند تا مسیر شادمان کردن و به دست آوردن رضایت جامعه سریع تر اتفاق افتد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ملت ایران را مردمی همیشه سپاسگزار و سریع الرضاست توصیف کرد و یادآور شد: مردم ایران و آذربایجان همواره عشق و تعهد خود به اسلام و نظام را نشان داده اند و به پاس این همه تحمل سختی، باید از سطح رفاهی مناسبی برخوردار شوند.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به اینکه ناامن سازی نظام سلطه در ایران شکست خورده است، گفت: دشمن با رفتار نمایشی و نشأت گرفته از عصبانیت شاید به دنبال زخم زدن مجدد باشد که از این‌رو دستگاه‌های امنیتی باید مثل همیشه هوشیار باشند.
امام جمعه تبریز از مردم غیرتمند و بصیر تبریز و آذربایجان که در جریانات اخیر بصیرت و میهن دوستی خود را نشان دادند، تشکر کرد و گفت: دشمن برای تحریک مردم از هیچ ترفندی فروگذار نکرد، اما مردم هوشیارانه اقدام کردند.
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر دشمن فشار اصلی خود را روی اصناف و کسبه قرار داده است، گفت: من مطمئن هستم این توطئه ها حرکتی جز آب در هاون کوبیدن نیست و اصناف ما آنها را در این کارزار نیز ناامید خواهند کرد.
خطیب نماز جمعه تبریز حرکت برای تحقق جهاد تبیین، گفت وگوهای چهره به چهره، تولید محتوا در فضای مجازی و بازنشر آن برای تبیین و تشریح دستاوردهای نظام اسلامی را از مهمترین راهکارهای مقابله با توطئه های فرهنگی دشمنان علیه ملت ایران و به خصوص نسل جدید و جوان برشمرد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی  به سفر اخیر نخست وزیر عراق به تهران اشاره و با ابراز خرسندی از اینکه پس از یک سال، بن‌بست سیاسی در این کشور خاتمه یافته است، گفت: نخست وزیر جدید عراق در قالب برنامه بلندمدت همه جانبه به دنبال ایجاد ثبات در حوزه‌های مختلف در این کشور است که یکی از مولفه‌های آن گسترش روابط با کشورهای منطقه به خصوص کشورهای محور مقاومت می باشد.
خطیب جمعه تبریز ۱۶ آذر روز دانشجو‌ را مورد اشاره قرار داد و گفت: ۱۶ آذر یادآور این است که دانشگاه همیشه منبع علم و دانش نیست بلکه جایگاه رویش‌های انقلابی در برابر ظلم‌ستیزی و استقلال‌طلبی است.
وی با تاکید بر اینکه دانشجو موذن جامعه است و وقتی خواب بماند، ملت هم خواب می‌ماند، گفت: تصور نکنید که کارهای دانشجویی شما بی‌اثر است؛ سه دانشجو در سال ۱۳۳۲ بعد از کودتای ۲۸ مرداد به شهادت رسیدند. دقیقاً بعد از آمدن نیکسون که عامل اصلی کودتا بود یک انفجار دانشجویی شکل گرفت، از این جهت ۱۶ آذر مال دانشجوی ضد استکبار، ضدنیکسون و ضد سلطه است.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم همچنین با قدردانی از بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران در رقابت های جام جهانی قطر، یادآور شد: این بازیکنان توانستند با وجود خواست دشمن، کانون همدلی، وحدت و شور هیجانی در جامعه باشند و نماینده شایسته‌ای برای ملت ایران بودند.
امام جمعه تبریز در بخش دیگر خطبه‌ها با بیان اینکه بنا به روایت در آستانه سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) قرار گرفته‌ایم، افزود: پیامبر اکرم(ص) فرموده‌اند که فاطمه پاره تن من است و هر کسی او را غمگین کند، من را غمگین می‌کند.
وی ادامه داد: در تاریخ شفاهی، وقایعه جانسوزتر از شهادت حضرت زهرا(س) وجود ندارد.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه قسمتی از مبارزات سیاسی حضرت زهرا(س) الگو در مبارزه تاریخیان شده است، افزود: حضرت زهرا از رشادت و جانبازی علی(ع) با مردم حرف زد و فرمودند که هر گاه دشمنان ولایت آتش جنگ را شعله‌ور کند، خداوند آن را خاموش خواهد کرد.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: افشای جریان براندازی و بیان ریشه‌های سیاست‌ستیز از اقدامات فاطمه زهرا(س) بود، تا نشان دهد که هر کسی که امام علی(ع) را از صحنه سیاست خارج گذاشته‌اند در حقیقت خودشان را از قاطعیت حضرت علی(ع) در برابر دشمنان محروم کرده‌اند./*
  • نوشته شده
  • در جمعه 11 آذر 1401
  • ساعت 17
  • توسط abdolah asadi
  • ویرایش شده
  • در شنبه 12 آذر 1401
  • ساعت 08
  • توسط abdolah asadi
نظرات شما
captcha refresh