امـروز : شنبه 8 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 17 آذر 1396
کد 2600

آمریکا مسیر آزادی فلسطین را با اعلام قدس شریف به عنوان پایتخت صهیونیست‌‌ها هموار کرد/ تسریع اتمام خط راه‌‌آهن میانه-تبریز مطالبه مردم آذربایجان و خانواده دهقان فداکار است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: به رسمیت شناختن قدس شریف به عنوان پایتخت صهیونیست‌‌ها توهین به میلیاردها مسلمان و مسیحی است و این اقدام آمریکا، مسیر آزادی فلسطین را هموار کرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه با بیان اینکه به رسمیت شناختن قدس شریف بعنوان پایتخت رژیم غاصب اسرائیل از جانب ترامپ رئیس جمهور آمریکا نوعی فرار به جلو و ناشی از عجز و استیصال آنها در مقابل مسلمانان منطقه است، گفت: اقدام ترامپ یک دهن کجی آشکار به  صلح میان رژیم صهیونیستی و ملت فلسطین بود، و این اقدام آمریکا درس‌‌های بزرگ اما تکراری به کشورهایی دارد که هنوز به شیطان بزرگ امید بسته‌‌اند.

امام جمعه تبریز افزود: قدس قلب فلسطین است و این تصمیم ترامپ توهین به بیش از یک میلیارد مسلمان و میلیون‌ها مسیحی است که مخالف این اقدام هستند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی و نابودی رژیم اسرائیل تا ۲۵ سال آینده اظهار داشت: به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و دستور انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به این مکان مقدس تحقق این وعده حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای را سرعت خواهد بخشید و مسیر آزادی فلسطین را هموار خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: تنها راه مقابله با سیاست‌های سلطه‌گرانه استکبار فقط و فقط اتحاد مسلمانان و مقاومت است و اگر مسلمانان درست و به موقع عمل کنند با ضربه ای محلک به ابهت پوشالی دشمنان اسلام، خاک فلسطین را از حضور اسرائیل پاک خواهند کرد.

خطیب نماز جمعه تبریز خاطر نشان کرد: تصمیم ترامپ درباره سرزمین های اشغالی از قبل مورد مخالفت گروه های اخوان، انصار و مجامع بین المللی آمریکا نیز بوده است که پس از اعلام رسمی مقامات کشورها موضع گرفتند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه تبریز گفت: در روزهای اخیر دیکتاتور خائن یمن علی عبدالله که بعد از سقوط از کشورش اخراج شده بود به سرنوشت صدام و قذافی دچار شد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه علی عبدالله در سه سال گذشته تحت هدایت سعودی ‌ها بود، افزود: وی برای جبران اشتباهات خود به صورت ظاهری با انصارالله متحد شد در کنار مردم یمن قرار گرفت اما  بعد از مدتی مشخص شد که این کار برای فتنه ‌انگیزی و با هدایت عربستان سعودی بوده است.

وی گفت: آتش خشم مردم یمن این خائن را بعد از چند دهه ظلم و ستم به سزای عملش رساند و علی عبدالله در صنعا کشته شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به درگذشت دهقان فداکار اشاره کرد و گفت: در مراسم ترحیم این مرحوم غیرت ملی فرزند دهقان فداکار مطالبه تحقق و تسریع در تکمیل پروژه راه‌آهن میانه به تبریز را داشت که به حق مطالبه مردم آذربایجان نیز هست .

خطیب نماز جمعه تبریز با تاکید به پیگیری استاندار محترم آذربایجان‌شرقی نسبت به این پروژه ملی گفت: این کم لطفی‌ها از سوی مسئولان ذیربط قابل قبول نیست، چرا که باید ده سال قبل خط آهن تبریز- میانه افتتاح میشد، اما نه تنها تحویل داده نشد هنوز هم آماده نیست.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تبریک روز دانشجو و یادآوری فداکاری های جوانان انقلابی در تاریخ انقلاب اسلامی و مقابله با توطئه های آن زمان گفت: سه نفر از دانشجویان پیرو خط امام با ایستادگی در برابر توطئه و سفر نیکسون به ایران در سال ۱۳۳۲ به شهادت رسیدند و تعداد زیادی مجروح شدند.

وی موفقیت دانشجویان امروز را بصیرت و شناخت دشمن اصلی یعنی آمریکا عنوان کرد و گفت: علم آموزی و کار تلاش همچنین تقویت ارتباط با پروردگار عالم در راستای پیشرفت انقلاب جزو وظایف اصلی دانشجویان امروز ایران اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به مناسبت های این هفته گفت: ۱۹ آذر سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی است که این شورا وظایف زیادی از جمله گسترش فرهنگ اسلامی در محیط های علمی و دانشگاهی دارد.

امام جمعه تبریز ابزار امیدواری کرد شورای عالی انقلاب فرهنگی در راستای اسلامی کردن دانشگاه‌ها اقدامات موثری داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم با اشاره به هفته پژوهش و فناوری در هفته‌ جاری گفت: اهمیت این روز احیای اهمیت تفکر در بین مردم و مسئولان است و تحقق این امر و توجه به تحقیق و پژوهش توسعه و پیشرفت همه جانبه استان را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به سفر اخیر به منطقه زلزله زده سرپل ذهاب، به همراه فرمانده سپاه عاشورا گفت:  تلاش‌‌های هلال‌‌احمر و کادر پزشکی اعزامی از آذربایجان‌‌شرقی، پرسنل سپاه عاشورا و به ویژه بسیج سازندگی در این منطقه بسیار ارزنده و قابل تقدیر است.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: مسئولیت ارائه خدمات درمانی، امدادی و بازسازی منازل مسکونی چندین روستای صعب العبور به بسیج سازندگی سپاه عاشورا محول شده است و ارتش سرافراز نیز در کنار نیروهای هلال‌احمر کمک های مردمی در خدماتی ارزنده به مردم آسیب دیده ارائه میدهند.

امام جمعه تبریز در خطبه عبادی این هفته طبق هفته های گذشته به تشریح  موضوع خانواده و وظایف شوهر به همسر و فرزندان در خانه پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به آیات قرآن در خصوص وظایف متقابل زن و شوهر گفت: یکی از حقوقی که مرد نسبت به زن دارد، گشایش در زندگی است .

وی افزود: خوش رویی و رفتار نیکو، توسعه در معاش خانواده در حد متعارف و بدور از اسراف و غیرت ناموسی از وظایف مردان نسبت به همسرانشان است که در دین مبین اسلام نیز بدان سفارش و تاکید شده است.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: پیامبر ثواب خرید برای همسر را مانند صدقه به مستمندان بیان کرده اند و دستور اسلام است که اگر مرد به مسافرتی می‌رود هدیه‌‌ای هر چند کوچک برای خانواده بگیرد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه یکی دیگر از وظایف مرد احترام به همسر است، امام علی(ع) می‌فرماید: زنان در دست شما امانت هستند البته محبت باید بین زن و شوهر متقابل باشد./*

  • نوشته شده
  • در جمعه 17 آذر 1396
  • ساعت 18
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh