امـروز : چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 24 آذر 1396
کد 2917

مواضع سران کشورهای اسلامی علیه اظهارات ترامپ امید رهایی ملت مظلوم و مسلمان فلسطین را افزایش میدهد/ برنامه ششم توسعه و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در لایحه بودجه 97 کمرنگ شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: مواضع سران کشورهای اسلامی در حمایت از احقاق حقوق مردم فلسطین و علیه اظهارات نابخردانه رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس شریف به پایتختی اسرائیل؛ امیدها را برای حل بحران فلسطین افزایش داده است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه با اشاره به برگزاری اجلاس سران کشورهای اسلامی در استانبول به منظور محکومیت اقدام خارج از قانون و اظهارات نابخردانه رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس شریف به پایتختی اسرائیل گفت: همراهی عملی و موثر کشورهای اسلامی، مرهمی بر زخم کهنه مردم مسلمان فلسطین خواهد بود.

امام جمعه تبریز افزود: رییس جمهور آمریکا باعث شد تا زخم کهنه فلسطین بر پیکر جهان اسلام تازه شود، اما با وجود اینکه تاکنون فلسطین از نبود اقدام عملی موثر و سازش‌های پنهانی ضربه خورده است ولی مواضع کشورهای اسلامی در حمایت از مردم مسلمان فلسطین امیدها را برای رهایی از بحران موجود بیشتر کرده است.

خطیب نمازجمعه تبریز با بیان اینکه فلسطین پاره تن اسلام است و ملت ایران همیشه از مردم مظلوم آن حمایت کرده اند، گفت: مردم ایران اسلامی و آذربایجان می‌خواهند این حرکت و مواضع کشورهای اسلامی وارد مرحله عملی و موثر شود تا مرهمی بر زخم کهنه فلسطین و فلسطینیان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در بخش دیگری از خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به اینکه برنامه ششم توسعه و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در لایحه بودجه ۹۷ کمرنگ شده است و نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید در بررسی آن حساسیت بالایی داشته باشند اظهار داشت: دولت در این لایحه هزینه های جاری را افزایش و هزینه های عمرانی را کاهش داده و همچنین توجه خاصی به مسئله رکود و بیکاری کشور نشده است .

وی افزود: در بودجه سال گذشته نرخ محاسباتی هر بشکه نفت ۵۰ دلار تعیین شده بود که الان این رقم به ۵۵ دلار رسیده و در حالی که میزان درآمدهای نفتی ۱۱۸ هزار میلیارد بود به  ۱۰۶ هزار میلیارد تومان کاهش یافته است.

امام جمعه تبریز اشاره ای هم به افزایش عوارض خروج از کشور داشت و گفت: افزایش قابل توجه نرخ عوارض خروج از کشور، علاقمندان به سفرهای معنوی به ویژه زائران اربعین و عتبات عالیات را  با مشکل مواجه می کند و قابل پذیرش نیست، چرا که این عوارض نزدیک به ۹ برابر افزایش یافته است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به  سفر وزیر امور خارجه انگلیس به ایران گفت : این سفر در ظاهر برای نشان دادن پایبندی لندن به برجام بود و حتی آنها با وجود اختلاف نظرهای بین خود و ایران اذعان به قدرت جمهوری اسلامی کردند و البته از طرف دیگر نشان داد که آمریکا توانایی نگهداری هم پیمانان خود را ندارد.

وی خاطر نشان کرد: ما با فعالیت دیپلماسی مخالف نیستیم، ولی برای تلاش به اقتدار و منافع کشور، نباید خوش بین باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به مناسبت های این هفته با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت حوزه و دانشگاه گفت: شهید مفتح منادی وحدت حوزه و دانشگاه بود و از جمله افرادی بود که نقش مهمی در تشکیل نهضت انقلاب داشته است.

وی افزود: وحدت حوزه و دانشگاه یکی از ابتکارات امام راحل بوده است که باید حوزه و دانشگاه برای رسیدن به اهداف عالی نظام و اندیشه‌های امام راحل(ره) و منویات مقام معظم رهبری تلاش بیشتری داشته باشند.

خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه روز شهادت دکتر مفتح به عنوان وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است، گفت: استقلال کشور در گرو این وحدت است.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: ۲۶ آذر ماه نیز روز حمل و نقل نامگذاری شده است که نشان از اهمیت بالای نقش زیر ساخت های حمل و نقل را در توسعه کشور دارد.

امام جمعه تبریز این روز را فرصتی را برای قدردانی از زحمت‌کشان این بخش که برای رفاه حال مردم تلاش می‌کنند، دانست.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم همچنین با قدردانی از استاندار محترم در خصوص رسیدگی به موضوع خط آهن ریلی میانه به تبریز، گفت: خبرهای خوشی از استاندار دریافت کرده و از همه زحمت‌کشان قدردانی می‌کنم.

وی اشاره ای نیز به افتتاح پروژه بزرگ مخزن ۱۶هزار متر مکعبی یا ۱۰هزار تنی نفتا در پتروشیمی کرد و اظهار داشت: در کنار این مخزن، یک مخزن ۱۶هزار مترمکعبی دیگر کلنگ زنی شد که با معیارهای زیست محیطی طراحی شده است .

خطیب نماز جمعه تبریز طراحی مخزن جدید با معیارهای زیست محیطی را با اهمیت دانست و خاطر نشان کرد: روستاهای اطراف پتروشیمی نباید بیش از این، در معرض آلودگی های گازهای آلاینده محیط زیست، پالایشگاه تبریز قرار گرفته و متضرر شوند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه اول نماز جمعه این هفته نیز به موضوع مهم خانواده و وظایف توصیه شده در دین اسلام در موضوع حقوق زن و شوهر نسبت به هم پرداخت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر انجام فرایض دینی به ویژه ادای فریضه نماز در کانون گرم خانواده ها، گفت: آراستگی و پاکیزه بودن از وظایف زن و شوهر در خانواده است و این مهم عفت و پاکدامنی را بدنبال دارد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه در خانواده ها باید برای قوام زندگی اختیارات و وظایف زن و شوهر درست تقسیم شود، افزود: اداره امور زندگی باید در اختیار مرد خانه باشد.

خطیب نماز جمعه تبریز پاکیزه بودن ، خوش لباس پوشیدن ، آراسته بودن ، خوش صحبت کردن، مدارا کردن ، جلوگیری از تند خو بودن را از موضوعاتی دانست که باعث افزایش محبت در خانواده ها میشود.

وی خاطر نشان کرد: با اعمال نیکو و خصوصیت های خوب انسانی کانون خانواده ها را گرم نگه داریم و اجازه ندهیم فضای زندگی با بهانه های واهی به سمت تلخی ها سوق پیدا کند./*

  • نوشته شده
  • در جمعه 24 آذر 1396
  • ساعت 09
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh