امـروز : شنبه 1 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 1 دي 1396
کد 3267

رفتار و گفتار ترامپ نشان از نوعی جنون استکباری دارد/ کاهش آلودگی هوا نیازمند توجه و اقدام عاجل مسئولان است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: رئیس جمهور آمریکا در راهبرد جدید امنیتی این کشور ، ایران را متهم به همکاری با تروریسم اعلام کرده است، که این رفتار نشان از جنون استکباری وی دارد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های عبادی سیاسی نمازجمعه تبریز با بیان اینکه ایران در طول تاریخ بعد از انقلاب اسلامی قربانی تروریسم بوده و همواره با این پدیده شوم مورد حمایت آمریکا و استکبار مبارزه کرده است، گفت: راهبرد جدید امنیتی آمریکا که دوشنبه هفته گذشته ترامپ آن را اعلام کرد، نشان از جنون استکباری آنهاست که تلاش دارد با هوچی‌گری ‌و اتهام به ملت ایران، مسئله اصلی جهان اسلام یعنی فلسطین به فراموشی سپرده شود و رژیم کودک کش صهیونیستی در حاشیه امن قرار گیرد و به جنایات خود ادامه دهد.

خطیب نمازجمعه تبریز افزود: آمریکا با این اقدام خود روند جدیدی در منطقه آغاز کرده و در این راهبرد بارها از ایران نام برده و آن را در کنار روسیه، چین و کره‌شمالی به عنوان تهدید جدی منطقه عنوان کرده است.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر آمریکا با حمایت از تروریست‌ در کشورهای عراق و سوریه منطقه را نا امن ساخته است، گفت: جولان گروه‌های افراطی و تندرو تروریست، تحت حمایت آمریکا، موجب کشته شدن هزاران نفر و آوارگی میلیونها تن از مردم منطقه خاورمیانه شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم با اشاره به اقدام آمریکا مبنی بر معرفی شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اظهار داشت: دوشنبه هفته گذشته شورای امنیت سازمان ملل در حمایت از فلسطین اشغالی و واکنش به اقدام ترامپ با تصویب قطعنامه ای که ۱۴ کشور نیز با رای مثبت به آن به گستاخی های آمریکا واکنش نشان دادند.

وی افزود: از جمله کشورهایی که به قطعنامه رای مثبت دادند ایتالیا، فرانسه و انگلیس بود ولی آمریکا با وتو این قطعنامه، مانع تصویب نهایی آن شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: آمریکا و سردمداران استکبار بدانند مردم جهان آگاه و بیدار هستند و نسبت به همه مسائل هوشیارند و تا آخر در مقابل زورگویی های آنها خواهند ایستاد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم با بیان اینکه روز به روز شاهد تزلزل دشمن در برابر جبهه های مقاومت هستیم، گفت: هزار روز از تجاوز عربستان به کشور مسلمان یمن گذشت، اقدامی ناجوانمردانه که مردم را به جرم آزادی‌خواهی و استقلال‌خواهی به خاک و خون می‌کشند.

وی با اشاره به اینکه نیروهای مقاومت یمن در مقابل تجاوز عربستان در عرصه‌ی موشکی به پیشرفت‌ها و‌ موفقیت‌های قابل توجهی دست یافته اند، افزود: پیشرفت‌های قابل توجه مردم یمن باعث شد، روز ۱۳ آبان فرودگاه عربستان مورد حمله موشک‌های انصارالله قرار گیرد و اخیرا نیز کاخ ریاض با موشک بالستیک یمن مورد هدف قرار گرفت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت : سعودی‌ها ادعا میکنند که این موشک قبل از اصابت به هدف منهدم شده است ولی رسانه‌ها اصابت آن را تایید کرده اند.

امام جمعه تبریز افزود: سعودی‌ها مدعی هستند که این موشک مربوط به جمهوری اسلامی ایران است، اما حتی سازمان ملل متحد به طور رسمی ادعای آنها را رد می‌کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از خطبه های نماز با اشاره به آلودگی هوای کلانشهرهای کشور به ویژه تبریز گفت: تعطیلی مدارس نمی تواند تنها راهکار برون رفت از آلودگی هوا باشد و باید برای جلوگیری از پیامدهای ناگوار این موضوع برنامه مدون و اساسی داشت.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم کاهش آلودگی هوا را نیازمند توجه و اقدام عاجل مسئولان عنوان کرد و افزود: مردم جهت کاهش آلودگی تبریز همکاری خوبی کردند و مسئولان نیز باید برای کاهش آلودگی ها برنامه ریزی اساسی به کار گیرند.

امام جمعه تبریز با اشاره به پنجم دی ماه روز ایمنی در مقابل زلزله، گفت: زلزله رخدادی طبیعی است اما آنچه اهیمت دارد واکنش ما در برابر این مسئله است که باید تمام مسئولان ساختمانی، شهرداری‌ها، بنیاد مسکن و مهندسان ناظر با توجه ویژه و اقدام مناسب، در صورت وقوع حادثه طبیعی در برابر خسارات احتمالی و جبران‌ناپذیر، ایمنی را افزایش و تلفات جانی و مالی را کاهش دهند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی، گفت: نهضت سواد آموزی یکی از برکات و یادگار ارزشمند امام راحل بوده و هدف از تشکیل این نهضت، سواد آموزی افراد بی‌سواد و ریشه کنی بی سوادی در جامعه بوده است.

بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته به اجلاس سراسری نماز که در بندرعباس برگزار شد اختصاص داشت و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اختصاص امکانات گسترده به ادای فریضه نماز از طرف مسئولان، گفت: دعوت به نماز دعوت به زیباترین جلوه زندگی است و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در پیام خود به این اجلاسیه سراسری نماز، بیان داشتند که به بحث نماز و اهمیت برپایی آن توجه ویژه شود.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به ولادت امام حسن عسگری (ع) گفت: امام حسن عسگری با تمام فشارها و مراقبت های بی وقفه حکومت عباسی، فعالیت های سیاسی، اجتماعی و علمی را جهت حفظ اسلام و مبارزه با افکار ضد اسلامی انجام داد.

وی افزود: امام حسن عسگری (ع) در آن دوران با ایجاد شبکه ارتباطی با شیعه‌ها از طریق نمایندگان، فعالیت‌های سری سیاسی، حمایت و پشتیبانی مالی از شیعه‌ها، شیعیان را برای دوران غیبت آماده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در خطبه های اول در ادامه سلسه مباحث خانواده به وظایفی که خانم ها در قبال همسران خود دارند پرداخت.

امام جمعه تبریز احترام به شوهر و عدم نفوذپذیری و اثرگیری از دیگران و خویشاوندان را که موجب ضایع شدن حقوق همسر میشود، از وظایف خانم ها نسبت به آقایان عنوان کرد.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر حسن خلق و رفتار شایسته در زندگی مشترک گفت: اطاعت زن از شوهر در تمامی امور به غیر از حج واجب است و اطاعت پذیری در واقع یکی از وظایف خانم ها در قبال هسمرانشان هست.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم خاطر نشان کرد: بر اساس آموزه های دین مبین اسلام و ائمه معصومین علیه السلام زنان باید از شوهران خود اطلاعت پذیری داشته باشند و در زندگی مشترک رفتاری داشته باشند که لحظات به کام اعضای خانواده شیرین گردد./*

  • نوشته شده
  • در جمعه 1 دي 1396
  • ساعت 05
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh