امـروز : جمعه 10 فروردين 1403
تاریخ : جمعه 8 دي 1396
کد 3680

حماسه 9 دی و خیزش مردم انقلابی فتنه 88 را خاموش کرد/ فتنه سال 88 سد راه پیشرفت و توسعه کشور شد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: خلق حماسه ۹دی مردم با بصیرت ایران، فتنه شوم ۸۸ را خاموش و این خیزش انقلابی، نقشه های از پیش طراحی شده دشمنان را خنثی کرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز عبادی- سیاسی جمعه تبریز با بیان اینکه بازخوانی فتنه ۸۸، تحلیل اهداف و ابعاد آن امری ضروری برای عبرت آموزی از این حادثه تاریخی است، گفت: یکی از روزهای پرافتخار تاریخ انقلاب اسلامی ،حماسه ۹ دی بود، که ملت ایران یک بار دیگر توطئه‌های دشمن را نقش برآب کردند.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه طراحان اصلی قضایای شوم فتنه ۸۸ بیگانگان بودند، افزود: فتنه سال ۸۸ با هجمه به باورهای دینی مردم ایران و زیرسوال بردن نهادهای قانونی نظام یاس و ناامیدی را در افکار مردم القاء کرد با هدف بر اندازی  نظام جمهوری اسلامی طراحی و اجرا شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم گفت: حضور پرشکوه ملت ایران و حضور بیش از ۴۰ میلیونی آنها در انتخابات دهم نقطه عطفی در تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی و دستاوردهای آن بود اما دشمن با همراهی برخی خواص بی بصیرت، شهرها را با آشوب و نا آرامی کشید تا به اهداف دیرینه خود دست یابد.

خطیب نماز جمعه تبریز گفت: در پی این فتنه، مطالبات دشمن در موضوع هسته‌ای بیشتر و تحریم‌ها افزایش یافت و دشمنان با امید به براندازی نظام جمهوری مقدس ایران شد، پیوند ناگسستنی انقلاب با مردم نشانه گرفته بودند اما مردم با نمایش بصیرت انقلابی خود در ۹ دی، جواب کوبنده‌ای به دشمنان دادند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد نقش بی بدیل رهبری توطئه استکبار را خنثی کرد و بار دیگر وحدت و انسجام ملی را به نمایش گذاشت.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه حضور به موقع مردم در صحنه میثاق مردم با ولایت را به نمایش گذاشت، گفت: با ابتکار آیت الله مجتهدشبستری یک روز زودتر این حماسه در تبریز خلق شد و پیشتازی آذربایجان را دوباره به همگان نشان داد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم با اشاره به دیدار اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با مقام معظم رهبری، اظهار داشت: همانطور که چند روز قبل از محضر ایشان استفاده کردیم و شاهد نصایح ایشان بودیم، به رهبرمان اعلام می‌کنیم که رهبرا مردم قهرمان آذربایجان همانند مردم سراسر ایران  برای حراست از آرمان‌های امام راحل(ره) و نظام مقدس جمهوری اسلامی تا پای جان آماده‌ است.

وی افزود: آفرین به مردم غیرتمند تبریز و آذربایجان که در آن روز به وظیفه خود عمل کردند و امروز و فردا نیز در مراسمات این روز حضور پرشکوه خواهیم داشت.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به مناسبت‌های هفته با اشاره به درگذشت آیت‌الله حائری گفت: این عالم بزرگ خدمات ارزشمندی در داخل و خارج از کشور انجام داد و زحمات زیادی در کشور و در سمت نمایندگی ولی فقیه در استان فارس ستودنی است.

وی گفت : امروز سالروز وفات حضرت معصومه(س) را داریم که عظمت ایشان نشانگر معرفت و بزرگواری این بانو است و زندگینامه آن حضرت قابل استفاده بوده و زیارت حرم مطهر ایشان ثواب بسیاری دارد.

امام جمعه تبریز به سالگرد پیام تاریخی امام راحل به میخائیل گورباچف، گفت: در این نامه امام خمینی(ره) گفته بودند که غربی‌ها چاره‌ای جز تسلیم در برابر اسلام ندارند.

وی افزود : میخائیل گورباچف بعد از دریافت نامه امام اِذان کرده بود که، حس کردم نویسنده نامه یک فرد متفکر و دلسوز برای جهان است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم درخطبه اول نماز جمعه این هفته در ادامه سلسه مباحث خانواده درمورد وظیفه بانوان در برابر همسران‌شان گفت: پرهیز از آزار شوهر و تندخویی به قدری در اسلام مهم است که خانم‌هایی که همسران خود را مورد آزار قرار می‌دهند، حتی عبادت هایشان نیز مورد قبول پروردگار قرار نمی‌گیرد.

خطیب نمازجمعه تبریز افزود: امام صادق(ع) فرموده‌اند؛ نماز سه طایفه قبول نمی‌شود، که یکی از آنها عبارت است از خانم‌هایی که با همسران خود بدرفتاری می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین گفت: مردان که از صبح تا شب در بیرون از خانه کار می‌کنند، نیازمند محبت در خانه هستند. پیامبر(ص) از بانوان خواسته است شوکت و غرور همسران‌شان را در برابر هیچ کسی نشکنند و به آنان محبت بورزند.

امام جمعه تبریز گفت: اگر خانمی غذای خوبی برای همسر خود آماده کند، خداوند متعال خوراک‌های گوناگون در بهشت برای وی  محیا میسازد./*

  • نوشته شده
  • در جمعه 8 دي 1396
  • ساعت 07
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh