امـروز : جمعه 7 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 12 آبان 1396
کد 416

۱۳آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است/ دانشجویان و دانش آموزان با بصیرت و آگاهی فردا در راهپیمایی حضوری پرشور داشته باشند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی : واقعه تاریخی 13 آبان که روز ملی مبارزه با استکبار است، فرصتی است تا همه فریاد ها بار دیگر یک صدا شعار مرگ بر آمریکا باشند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه امروز تبریز با بیان این که استکبار پدیده‌ خاص این روزها نیست گفت: استکبار پدیده ای تاریخی است و مبارزه با آن همیشگی، و این یعنی ایستادگی در برابر این پدیده ریشه در باور های  دینی و اعتقادی دارد.

امام جمعه تبریز افزود: سیزدهم آبان سه واقعه مهم و سرنوشت‌ساز تاریخ انقلاب اسلامی علیه استکبار و استعمار را برای ما یادآوری می‌کند و این روز حاصل استکبار ستیزی امام راحل و پیروان ایشان است .

وی  گفت: تبعید امام به ترکیه، به خاک و خون کشیده شدن دانش آموزان و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بواسطه دانشجویان پیرو خط امام (ره ) سه واقعه مهم در تاریخ انقلاب و مبارزه علیه استکبار در روز ۱۳ آبان است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه استکبارستیزی از ویژگی های مسلمانان در هر جای دنیاست اظهار داشت: واقعه تاریخی ۱۳ آبان ماه دل‌ها را قوت بخشید و غرور را دوباره زنده کرد و درس‌های شهادت و رشادت را به مردم آموخت  ، این واقعه به استکبارستیزان آموخت که میتوان مستکبران را به زباله‌دان تاریخ فرستاد و همچنین به مسلمانان جهان یاد داد که می‌توان به یاری خدواند متعال، مستکبر را درهم شکست.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانش آموزان گفت: ایشان در جواب افرادی که فکر میکنند کوتاه آمدن در برابر آمریکا مشکلات را حل خواهد کرد ؛ معتقدند، کوتاه آمدن در برابر آمریکا  آنها را گستاخ‌تر و استقلال کشور را خدشه دار میکند.

خطیب نماز جمعه تبریز همچنین با اشاره به هشدار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره مذاکره با آمریکا گفت : معظم له در  همان ابتدا گفتند: ” به مذاکره با آمریکایی‌ها خوش بین نیستم ولی مخالفت هم نمیکنم ” ، و حال با گذشت زمان و با توجه به یاوه گویی های آقای ترامپ مشخص میشود این روزها را به خوبی پیش‌بینی کرده بودند .

امام جمعه تبریز با بیان اینکه مردم با بصیرت و آگاهی، همیشه انزجار خود را از سیاست های خصمانه استکبار نشان داده اند گفت:  دانشجویان و دانش آموزان در استان و تبریز فردا در راهپیمایی حضوری پرشور داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا گفت: مردم آذربایجان شرقی خواستار واکنشی انقلابی از سوی شورای عالی امنیت ملی  درمورد یاوه‌گویی‌های اخیر ترامپ هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر توجه بیش از پیش به مسئله فرهنگ عمومی گفت: رهبر معظم انقلاب چندین سالی است با طرح بحث اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات کشور را افزایش تولید ملی و مصرف کالای داخلی عنوان کرده اند که این مهم باید در قالب فرهنگی عمومی در جامعه نهادینه شود

امام جمعه تبریز خاطر نشان کرد: مقاوم سازی اقتصاد در برابر تحریم های ظالمانه دشمن موضوعی است که رئیس جمهور روسیه نیز در دیدار با رهبری می‌گوید زمانی که تحریم شدیم تکیه بر توان داخلی به رویکرد ملی شهروندان روسی تبدیل  شد، و امروز تولید کنندگان‌ روسی خواستار ادامه این تحریم‌ها هستند تا به ظرفیت آن‌ها توجه شود.

وی با اشاره به روز فرهنگ عمومی و کیفیت اظهار داشت: این روز تنها مسائل فرهنگی اختصاص ندارد بلکه باید در همه موارد مخصوصا در حوزه اقتصاد کشور موضوعات تبیین و به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

حجت‌‌الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در خطبه‌‌ اول نماز جمعه این هفته تبریز با با تبیین و تشریح ویژگی های خانواده موفق، حسن خلق، صداقت و امانتداری و توجه به سلامتی روحی و جسمی از ویژگی های بارز سبک زندگی ایرانی – اسلامی و خانواده های موفق دانست.

وی افزود: یکی از ویژگی‌‌های خانواده موفق عبادت و گشاده رویی و خوش خلقی است که باید زن و شوهر در خانواده با مهربانی رفتار کنند و گشاده رو باشند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر داشتن رفتار فردی و اجتماعی نیکو در اعضای خانواده گفت: برادران و خواهران نیز در محیط خانه و خانواده با یکدیگر مهربان و خوش خلق باشند و با رفتار نیک برخورد کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌‌شرقی با بیان اینکه اکثر اختلافات خانوادگی که منجر به طلاق می‌شود دخالت‌‌های بی‌‌مورد است گفت: پدر و مادرها آگاه باشند وقتی فرزندشان ازدواج کردند خانواده دارند و نباید در زندگی آن‌ها دخالت کنند، البته فرزندان هم‌ باید به خانواده‌‌هایشان احترام بگذارند.

وی از خانواده ها خواست به دور از سوءظن، صداقت در گفتار و رفتار را اصل مهم در زندگی بدانند و فرهنگ امانت داری در خانواده جاری باشد و همچنین پدران به سلامت روحی و جسمی اعضای خانواده توجه ویژه داشته باشند./*

  • نوشته شده
  • در جمعه 12 آبان 1396
  • ساعت 15
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh