امـروز : پنجشنبه 30 فروردين 1403
تاریخ : جمعه 6 بهمن 1396
کد 4816

توان دفاعی و موشکی ایران هیچ وقت قابل مذاکره نیست/ نفوذ اندیشه های انقلاب اسلامی در کشورهای منطقه روز به روز گسترش می یابد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: قدرت بازدارندگی و دفاعی کشور قابل بحث و گفتگو نیست و متخصصان ایرانی بر اساس تهدیدات خارجی توان دفاعی و موشکی را تقویت خواهند کرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه تبریز با بیان اینکه دشمن بار دیگر توطئه های جدیدی علیه ملت ایران طراحی کرده است، گفت: آمریکا به بهانه اصلاح برجام در روزهای اخیر به همراه برخی مقامات اروپایی به ویژه فرانسوی‌ها در خصوص توانمندی موشکی ایران و نقش آن در منطقه اظهار نظرهایی کرده اند اما باید بدانند قدرت بازدارندگی و دفاعی کشور قابل بحث و گفتگو نیست.

امام جمعه تبریز افزود: جمهوری اسلامی ایران مخالف ساخت و به‌کارگیری تسلیحات کشتار جمعی است، اما برد موشک‌های خود و تنوع آنها را بر اساس تهدیدهای دشمنان طراحی و تولید می‌کند و هیچ ادعایی در این زمینه قابل پذیرش نیست.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به رفتارهای مقامات برخی کشورهای اروپایی خصوصاً فرانسه گفت: سفیر فرانسه گفته است، این کشور قصد دارد در زمینه برنامه‌های هسته‌ای با آمریکا همکاری کند که این موضوع نشان میدهد توطئه جدید در راه است.

وی افزود: وزیر امور خارجه فرانسه نیز مدعی شده است که با ایران در مورد توانمندی موشکی مذاکره کرده و حتی  در سفر آینده به ایران در مورد حزب‌الله نیز مذاکره خواهد داشت، اما باید بدانند موضوع برجام و ایران  فرصت خوبی برای آنهاست تا راه خود را از آمریکا تا جایی که می‌توانند، جدا کنند.

نماینده ولی فقیه در اذربایجان شرقی با اشاره به حضور ایران در کشورهای عراق و سوریه گفت: حضور جمهوری اسلامی ایران در عراق و سوریه به درخواست و هماهنگی دولت های قانونی کشورها صورت گرفته و با فتنه انگیزی و اشغالگری استکبار جهانی متفاوت است.

خطیب نماز جمعه تبریز با تاکید بر اینکه، نفوذ اندیشه های انقلاب اسلامی درکشورهای منطقه روز به روز گسترش مییابد، گفت: هر چند دشمنان سعی در جلوگیری از نفوذ اندیشه های انقلاب اسلامی در یمن، بحرین، فلسطین و لبنان را داشتند، اما این اندیشه ها گسترده تر و عمیق تر هم شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه تبریز با تاکید بر اینکه مسئولیت انسان در قبال طبیعت همچون احساس مسئولیت در قبال دیگر همنوعان خودش است، گفت: اهمیت مسائل زیست محیطی به قدری است که تصمیم گرفتم از این هفته در خطبه دوم نمازجمعه درباره مسائل زیست محیطی صحبت کنم، چرا که اگر به مسائل زیست محیطی توجه نشود، با بحران های جدی در این زمینه مواجه خواهیم شد.

وی گفت: امروزه بحران های زیست محیطی مربوط به یک شهر و منطقه نیست بلکه این موضوع چالشی بزرگ برای کل دنیاست که از عدم مسئولیت پذیری ساکنان زمین بوجود آمده است .

امام جمعه تبریز اشاره به ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از تخریب آن گفت: تدریس دروس مربوط به حفاظت از محیط زیست در مدارس ابتدایی و آشناکردن کودکان در خصوص اهمیت منابع طبیعی، جنگلها، آب و هوا ، نسل آینده را در قبال موضوعات زیست محیطی مسئولیت پذیرتر میکند.

نماینده ولی فقیه در استان از رسانه های دیداری و شنیداری و اهل قلم خواست در راستای اشاعه فرهنگ دوستدار محیط زیست نقش آفرین باشند و با توجهی خاص به این مسئله، افکار عمومی را برای حراست از محیط زیست آگاه و مطلع سازند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تبریک فرا رسیدن روز پرستار و ولادت حضرت زینب (س) گفت: حضرت زینب (س) الگوی ارزشمند جامعه پرستاری است که علاوه بر رسالت عظیم پیام رسانی واقعه خونین عاشورا در زمان حیات خود از ۵ امام معصوم پرستاری کرده است، که از این رو لقب بزرگ پرستار تاریخ زیبنده‌ی نام ایشان است.

وی با تاکید بر رعایت ۳ نکته اخلاقی از سوی پرستاران تصریح کرد: مسئولیت پذیری در انجام وظایف محوله ،توجه به ارزش ها و اعتقادات بیماران برای انجام فرایض دینی و نماز همراه با خوش رویی و خوش خلقی با بیماران نکاتی است که  همواره باید در اخلاق حرفه‌ای پرستاران عزیز مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از خطبه های عبادی سیاسی نمازجمعه با اشاره سفر اخیر خود به شهر مقدس قم و دیدار با علما و نخبگان آذربایجانی حوزه علیمه این شهر و حضرات آیات عظام گفت: تقویت حوزه های علمیه و برگزاری آیین های نکوداشت و بزرگداشت علما صاحب نام آذربایجان از جمله مطالبات و تاکیدات  مراجع تقلید و آیات عظام در این سفر بود.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم با اشاره به جایگاه ارزشمند حوزه های علمیه استان در تربیت علمای دینی افزود: در گذشته حوزه های علمیه توسط خیرین اداره می شد و در حال حاضر نیز کسانی که توانایی مالی دارند باید در راستای تقویت حوزه های علمیه از هیچ کوششی دریغ نکنند.

خطیب نماز جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود به ایام فاطمیه و گرامیداشت ایام الله دهه فجر اختصاص داد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه بشریت مدیون و مرهون حضرت فاطمه (س) است، همانطور که بشریت مرهون اسلام و قرآن و پیامبر (ص) است، گفت: زندگی و جامعه فاطمی با عمل به سیره آن حضرت محقق میشود و در این راستا باید از تشریفات و تجملاتی مانند مهریه های بالا اجتناب کنیم.

وی افزود: در آستانه ١٢بهمن قرار گرفته ایم، ضمن حفط شأن ایام فاطمیه سعی کنیم در دهه فجر امسال به دستاوردهای انقلاب توجه بیش‌تری داشته باشیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خاطرنشان کرد: با هماهنگی دفتر مقام معظم رهبری، روز ۲۹ بهمن روز حماسه تاریخی آذربایجان، جمعی از استان به نمایندگی برای تجدید بیعت با مقام معظم رهبری و ولی امر مسلمین همچنین میثاق دوباره با آرمان‌های امام راحل(ره) و شهدا برای عرض ارادت عازم دیدار ایشان خواهیم شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های اول نماز جمعه این هفته در ادامه سسله مباحث خانواده به موضوع کسب روزی حلال و برکات و آثار آن در جامعه پرداخت .

امام جمعه تبریز گفت: براساس آموزه دینی و سفارش ائمه معصومین کسب روزی حلال از فرایض واجب الهی است که هر کس در راه عزت و عفت نفس خانواده خود روزی حلال بدست آورد مانند آن کسی است که در راه خدا جهاد کرده باشد.

وی با اشاره به اهمیت کسب روزی حلال گفت: تربیت فرزندان و امرار و معاش خانواده ها باید بر مبنای درآمدهای حاصله از راه حلال باشد تا نسل آینده با تربیتی درست و صالح وارد جامعه شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: در آیات و روایات متعددی نسبت به جایگاه والای کسب روزی حلال تاکید شده است و هر کس با عرق جبین اندوخته های مالی را در اختیار خانواده اش قرار دهد بهشت بر او واجب میشود و در قیامت با چهره ای روشن مانند ماه شب چهاردهم خداوند متعال را ملاقات خواهد کرد./*

  • نوشته شده
  • در جمعه 6 بهمن 1396
  • ساعت 20
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh