امـروز : سه شنبه 4 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 20 بهمن 1396
کد 5663

مردم ایران در راهپیمایی 22بهمن حضوری تماشایی و شکوهی دشمن ‌شکن خواهند داشت/ توطئه جدید آمریکا تشدید علمیات روانی علیه ملت و ایجاد نفاق میان مردم و مسئولان است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: مردم انقلابی ایران با تمام سلایق در راستای پیشبرد اهداف نظام اسلامی و مقابله با شیطنت‌های استکبار در مراسم ۲۲بهمن حضوری تماشایی و شکوهی دشمن‌شکن خواهند داشت.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه تبریز با بیان اینکه دشمن با توطئه های تکراری تبلیغات گسترده ای برای کمرنگ کردن جشن پیروزی انقلاب شروع کرده است، گفت: اخیراً تحرکات زیادی با بهانه های تکراری همچون توسعه توان موشکی کشور، از سوی مقامات آمریکایی و صهیونیستی برای تشدید تهدیدات و افزایش فشارها علیه ملت ایران در حال انجام است .

امام جمعه تبریز افزود: ۱۴سناتور آمریکایی به دولت اعلام کرده‌اند که آمادگی اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را دارند، همچنین مقامات آمریکایی با ارائه طرحی درباره دارایی‌های مسئولان درصدد تشدید عملیات روانی علیه ملت ایران و ایجاد نقاق میان مردم و مسئولان نظام هستند.

خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه مردم ایران با تحمل هزینه های زیاد در طول تاریخ انقلاب از عزت و استقلال خود دفاع کرده اند، گفت: آمریکایی‌ها باید بدانند که در مورد توان موشکی و میزان برد آنها، حق اظهار نظر ندارند و ملت ایران اجازه دخالت در امور داخلی خود را به هیچ کس نمیدهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم با بیان اینکه توان و عمق نفوذ راهبردی جمهوری اسلامی روز به روز در دنیا افزایش می یابد، گفت: ملت جواب گستاخی ها و یاوه‌گویی‌‌های بدخواهان و دشمنان را در راهپیمایی ۲۲ بهمن خواهند داد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه راهپیمایی با شکوه ۲۲ بهمن مهمترین مراسم گرامیداشت دهه فجر است، گفت: با ورود انقلاب به چهلمین سالگرد پیروزی راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال از چند جهت حائز اهمیت است، و همان طوری که مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با نیروی الهی هوایی ارتش بیان فرموده اند؛ راهپیمایی۲۲ بهمن امسال تماشایی خواهد بود و همه به صحنه خواهند آمد.

امام جمعه تبریز گفت: دشمنان برای کمرنگ شدن این شکوه ملی؛ با موج سواری در مطالبات و نارضایتی های به حق مردم از برخی موسسات مالی تبلیغات گسترده ای را شروع کرده اند اما به حول و قوه الهی و حضور میلیونی مردم در خیابان ها توطئه های آنها با شکست مواجه خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به بیانیه خلیفه گری کل ارامنه استان برای شرکت در راهپیمایی ۲۲بهمن گفت: مردم غیرتمند آذربایجان همانند دیگر هموطنانمان با سلایق مختلف برای پیشبرد اهداف نظام و مقابله با شیطنت‌های استکبار جهانی در ۲۲بهمن به صحنه می‌آیند و کثرت شرکت کنندگان در این راهپیمایی دشمنان را عصبانی تر خواهد کرد.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به مناسبت های هفته، با گرامیداشت سالگرد تشکیل کمیته‌های انقلاب در اوایل پیروزی به فرمان امام راحل(ره) گفت: زحمات همه انقلابیون در نهاد کمیته انقلاب اسلامی را ارج می نهیم و از زحمات ارزشمند اعضا، که در راستای اعطای نظلام اسلامی و اهتزاز پرچم ایران تلاش روز افزون داشتند و با نثار خون خود از این کشور حفاظت و حراست کردند، قدردانی میکنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی طبق هفته های گذشته؛ بخشی از خطبه های نماز جمعه این هفته را به موضوعات زیست محیطی اختصاص داد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به اهمیت موضوعات زیست محیطی گفت: هفته گذشته با افزایش آلایندگی در کلان‌شهرها به خصوص تهران و تبریز، شرایطی ایجاد شده که تعطیلی دوباره مدارس را به دنبال داشت .

امام جمعه تبریز افزود: موضوع آلودگی هوا با اینکه همه ساله تکرار می‌شود و شاید عادی به نظر برسد ولی یکی از تهدیدات راهبردی است که به طور مستقیم سلامت و اقتصاد جامعه را هدف قرار می‌دهد و از این رو مسئولان امر با نگاه کلان به موضوع و دور از سیاسی‌کاری ها باید راه حلی اساسی برای کاهش آلودگی ها ارائه کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: حل مشکلات زیست محیطی مستلزم اهتمام، جدیت و تلاش همه دستگاه‌های ذیربط و امید است به زودی شاهد حل این مشکل در سراسر کشور باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در پایان خطبه دوم با اشاره به اتمام ایام فاطمیه اول و قرارگیری در ایام فاطمیه دوم گفت: امیدواریم مجالس عزاداری به نحو احسن برگزار شود، برنامه‌های متنوع و با شکوهی در هیأت‌های عزاداری انجام پذیرد.

امام جمعه تبریز در خطبه اول نمازجمعه این هفته به موضوع خانواده و بهداشت در خوراک آن پرداخت و گفت: کسب روز حلال، تامین مسکن، خوراک و پوشاک از وظایف والدین در خانواده اسلامی است و همانطوریکه در آیات الهی و روایات ائمه معصومین تاکید شده بی توجهی به حلال یا حرام بودن مال و حرکت در مسیر اسراف ضررهای جبران ناپذیری در پی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم پرخوری را یکی اعمال ناپسند از نظر آموزه های دینی و اسلامی دانست و گفت: سنگ دلی و هیجان شهوت از اثرات پرخوری است و همچنین افراد پرخور هزینه های گزافی را هم به خود، خانواده و جامعه ای که در آن هستند تحمیل میکنند.

خطیب نماز جمعه تبریز، خواب بیشتر و کمرنگ شدن نماز در زندگی را از اثرات دیگر  پرخوری عنوان کرد و گفت: بر اساس آموزه های دینی افرادی که بیش از حد استاندارد غذا مصرف میکنند، علاوه بر اینکه دچار مشکلات گوارشی و بیماری های متعددی هستند، در انجام فرایض دینی نیز کم توفیق میشود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: رعایت اعتدال در خوردن و آشامیدن از مهم‌ترین اصول بهداشت خانواده هست که از بروز بیماریها جلوگیری می کند و در آیات قرآنی و روایات ائمه معصومین به آن سفارش مکرر و موکد شده است./*

  • نوشته شده
  • در جمعه 20 بهمن 1396
  • ساعت 20
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh