امـروز : پنجشنبه 9 فروردين 1403
تاریخ : جمعه 4 اسفند 1396
کد 6256

تهدید به جنگ نظامی و طرح ایران هراسی اسرائیل، توطئه ا‌ی رنگ باخته است/ ‌پاسداری از ارزشهای انقلاب، ترسیم آینده ای روشن برای جوانان و تلاش در راستای رونق اقتصادی داخلی اولویت اصلی کشور است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: رژیم صهیونیستی در کنفرانس مونیخ با هوچی گری، توطئه رنگ باخته ایران هراسی را تکرار و ملت ایران را تهدید به حمله نظامی کرده است، اما این تهدیدات هیچ ارزشی ندارد.\r\n\r\n

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های عبادی سیاسی نمازجمعه با بیان اینکه اگر دشمن توان کافی برای مقابله با ملت ایران را داشت، لحظه ای درنگ نمیکرد، گفت: دشمن با آگاهی و اذعان به توانایی های کشورمان طرح رنگ باخته ایران هراسی را دنبال میکند اما به حول و قوه الهی وعده سه سال پیش رهبر معظم انقلاب اسلامی تحقق نابودی اسرائیل تا ۲۵ سال آینده است.

امام جمعه تبریز افزود: نخست وزیر رژیم صهیونیستی با روشی منسوخ در کنفرانس مونیخ با اجرای یک شو تلویزیونی تکه آهنی را نشان داد و مدعی شد که این قطعه‌ای از پهباد ایرانی است.

وی با بیان اینکه اسرائیل از اقتدار محور مقاومت در هراس است، گفت: محور مقاومت با پیروزی در برابر تروریست های تکفیری صهیونیستی وارد مرحله جدیدی از قدرت بازدارنگی شده است و سرنگونی هواپیمای اسرائیل از جانب ارتش سوریه گوشه ای از این اقتدار است.

دیدار سه هزار نفری مردم آذربایجان‌شرقی با رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای بخش دیگری از سخنان امام جمعه تبریز در خطبه های نمازجمعه بود.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم با بیان اینکه معظم له در این دیدار به نکات مهمی اشاره داشتند که باید اهالی قلم و رسانه با ارائه تحلیل پیرامون این بیانات قلم فرسایی کنند، گفت: طعم شیرین دیدار مردم آذربایجان با رهبر معظم انقلاب برای همیشه تاریخ ماندگار است.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به اینکه رهبر فرزانه انقلاب در این دیدار از مردم آذربایجان به خاطر فداکاری هایی که در راه اسلام و انقلاب انجام داده اند، قدردانی کردند، افزود: حضرت آیت الله خامنه ای مردم آذربایجان و حوادث آن را برجسته خواندند و فرمودند مردم آذربایجان همواره با ایجاد ابتکار و نوآوری حوادث شگفت انگیزی را خلق کرده اند.

امام جمعه تبریز گفت: افتخار ملت آذربایجان این است که رهبر ‌معظم انقلاب این خطه از سرزمین اسلامی مان را خالق حوادث شگفت انگیز و برجسته عنوان کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نکات بسیار مهمی در آسیب شناسی انقلاب اسلامی مطرح کردند و فرمودند در جایی سراغ نداریم که ۴۰ سال از حرکت بزرگ انقلابی مردم سپری شود، و آن ملت اینگونه در صحنه باشند و این شبیه به معجزه است، لذا باید قدردان انقلاب باشیم و باید مشکلات موجود از جمله مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را هم برطرف کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: رهبر معظم انقلاب در این دیدار با اشاره به وجود برخی مشکلات در جامعه فرمودند که انتقاد از عملکرد برخی مسئولان نباید منجر به زیر سئوال رفتن نظام اسلامی و دستاوردهای آن شود.

وی گفت: معظم له در بیانات شان تصریح کردند انقلاب اسلامی باعث عزت مردم ایران شد، مردم سالاری دینی، پیشرفت کشور، از میان بردن نفوذ دشمنان و دخالت خارجی‌ها دستاوردهای بزرگی است که دشمن هم آن را نمی‌تواند انکار کند ولی در عرصه‌های عدالت باید تلاشی مضاعف صورت گیرد.

امام جمعه تبریز با اشاره به بخش دیگری از بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص وجود مشکلات در برقراری عدالت اجتماعی گفت: همه مسئولان و دست‌اندرکاران باید تلاش مضاعف داشته باشند تا دغدغه معظم له در ایجاد عدالت اجتماعی برطرف شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم توجه به جوانان را برای آینده انقلاب بسیار مهم دانست و گفت: جوانان مایه عزت و افتخار ایران هستند و در همه صحنه‌ها حضور دارند، در نماز جمعه هم اکثراً جوانان حضور دارند لذا باید کاری کنیم این جوانان به آینده کشور امیدوار شوند چرا که آینده از آن جوانان است و رهبری هم همیشه بر توجه به آنان تاکید دارند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار قرار گرفتن در مسیر ارتجاع، اشرافی‌گری، رفاه و تجمل گرایی را از آسیب ها و آفت های جامعه اسلامی عنوان کردند.

خطیب نماز جمعه تبریز مسئله ی انقلابی گری و انقلابی ماندن را نیز بسیار مهم دانست و تصریح کرد: ما باید انقلابی بمانیم و از افراد انقلابی نیز حمایت کنیم و از اتکا به خارج بپرهیزیم، چرا که نتیجه آن در موضوع برجام به همگان ثابت شد.

وی افزود: در دیدار با مقام معظم رهبری مشکلات استان را به صورت مکتوب تهیه و تقدیم معظم له کردیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر توجه آحاد ملت به ویژه مسئولان به اقشار کم درآمد و مستضعفان جامعه گفت: در آستانه عید نوروز صندوق حمایت از مستمندان تبریز در اقدامی خداپسندانه، مایحتاج ضروری افراد تحت تکفل این صندوق را تامین میکند، و همه میتوانند با مشارکت در این کار از نیازمندان دستگیری کنند.

وی افزود: شایسته است در راستای حمایت از اقشار کم درآمد و بی بضاعت، دست فروشان دم عید نیز ساماندهی و با مکان یابی مناسب برای آنها زمینه امرار معاش این افراد و خانواده های آنها را نیز فراهم کنیم.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه نباید به بهانه تبریز ۲۰۱۸ صندوق‌های حمایت از نیازمندان و کمیته امداد جمع‌آوری شود، گفت: در راستای دستگیری از نیازمندان جامعه و همچنین تنظیف شهر برای استقبال از میهمانان شهرمان، دستگاه های ذیربط با نشست های مشترک و هماهنگی های لازم، این صندوق ها را ساماندهی و در مکان های مناسب نصب کنند، به علاقه مردم در کمک به افراد نیازمند احترام بگذارند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به اغتشاشات اخیر در تهران در شب شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) گفت: در این اغتشاشات عده‌ای از افراد منتسب به گروهی خاص به اموال عمومی آسیب وارد کردند و ۴ نفر از ماموران نیروی انتظامی و بسیج را به شهادت رساندند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان قضایی و امنیتی باید با عوامل این اغتشاش که امنیت کشور را به مخاطره انداخته اند برخورد شدید کنند، گفت: اغتشاشگران خودشان رامنتسب به گروهی معرفی کرده اند که این گروه باید صف خود را از این آشوبگران جدا کند و اعلام برائت جوید، چرا که مردم از این حادثه به شدت ناراحت هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی طبق هفته های گذشته با اشاره به موضوع حفاظت از محیط زیست به روز درختکاری و اهمیت درختکاری برای حفظ محیط زیست، تاکید کرد و افزود: نامگذاری پانزدهم اسفندماه به‌عنوان روز درختکاری این فرصت را فراهم آورده است که سنت حسنه درختکاری در جامعه رواج یابد و دستگاههای ذیربط باید در توسعه فضای سبز پیشگام باشند.

امام جمعه تبریز افزود: صنعتگران اعلام کردند اگر زمینی در اختیارشان باشد، آن را بوستان و باغ میکنند، که لازم است سازمان‌های مربوطه با توجه به این موضوع، طرح بوستان کاری به دست صنعت گران را اجرایی کنند، تا به حفظ محیط زیست کمک شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، پنجم اسفندماه، سالروز خواجه نصیرالدین طوسی را به تمام مهندسین کشور تبریک و از تلاش های آنان در راستای توسعه و آبادانی کشور قدردانی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ضمن قدردانی از مردم آذربایجان در برگزاری مراسمات عزاداری شهادت حضرت زهرا (س)، با بیان اینکه برپایی نمایشگاه شهرک آسمانی فاطمیون حرکت فرهنگی تاثیر گذاری بود، گفت: این شهرک به همت جوانان انقلابی و با حمایت سپاه عاشورا بر پا شده بود، که استقبال خوبی از آن شد و ضرورت دارد با حمایت مادی و معنوی حرکت های فرهنگی در استان توسعه یابد.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان در نهم اسفند ماه، تاکید کرد: توجه به تولید داخلی از اولویت های اقتصاد مقاومتی است، که در این راستا باید از واردات بی رویه و قاچاق جلوگیری شود و سرمایه گذاری خارجی در حد ضرورت با نظارت مدیران داخلی انجام گیرد به شرطی که سر رشته امور به بیگانگان سپرده نشود.

وی با اشاره به دیگر مناسبت های هفته گفت: هشتم اسفند ماه روز امور تربیتی و تربیت اسلامی است که زمان شهید رجایی در وزارت آموزش و پرورش برای طاغوت زدایی از مدارس، گسترش تعلیم و تربیت اسلامی، هدایت و ارشاد دانش آموزان از نظر اخلاقی در کشور بنا نهاده شد، و جا دارد از مربیان تربیتی که در این راستا تلاش می کنند، قدردانی کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم با تسلیت سانحه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج گفت: به دلیل بدی آب و هوا امکان تخلیه کامل اجساد وجود ندارد، ضمن اینکه از تلاش‌های همه نیروهای امدادی تشکر می‌کنم و به خانواده‌های داغدار تسلیت عرض می‌نمایم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه اول نماز جمعه این هفته در ادامه سلسه مباحث خانواده به موضوع ازدواج و رفتار صادقانه خانواده ها در این خصوص پرداخت.

امام جمعه تبریز افزود: رفتار درست و صادقانه از سوی خانواده ها در امر مقدس ازدواج زمینه تشکیل خانواده اسلامی را فراهم می‌کند، اما چنانچه در این موضوع دروغ و حلیه از جانب طرفین در اولویت باشد مشکلات بعد از ازدواج را دامن میزند.

وی از جوانان خواست هنگام خواستگاری و برای آغاز زندگی مشترک صداقت را سرلوحه‌ی کارشان قرار دهند و خانواده‌هایشان در مورد خلق ‌و خوی دختر و پسر و شغل آنان هرچه هست را بگویند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه دروغگویی در امر ازدواج بعدها زوجین را دچار مشکل می‌کند، گفت: صداقت در هر شرایط انسان را از بن‌‌بست نجات می‌‌دهد اما حیله و مکر خسارت های جبران ناپذیری به دنبال دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تزویر و مکر برای عیب‌پوشی را از معصیت‌های بزرگ دانست و گفت: دروغگویی زمینه اختلاف و تفرقه بین زوجین را فراهم می آورد و خانواده های طرفین را نیز با مشکلات عدیده ای مواجه میسازد./*

  • نوشته شده
  • در جمعه 4 اسفند 1396
  • ساعت 20
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh