امـروز : چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 11 اسفند 1396
کد 6436

عدم تمایل به غرب و سیاست‌های آنها باعث شد تلاش های ضد ایرانی در سازمان ملل با شکست روبه رو شود/ آزادسازی اقتصاد کشور و مقابله با تحریم های آمریکا با حذف دلار محقق می‌شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: شکست تلاش های ضد ایرانی در سازمان ملل متحد و وتوی قطعنامه انگلیس علیه ایران توسط روسیه نشان داد عدم تمایل به غرب و سیاست‌های آنها که از موضوعات مورد تاکید مقام معظم رهبری است، باید سرلوحه دیپلماسی خارجی کشورمان باشد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه تبریز با بیان اینکه اعمال فشار و تشدید اقدامات ضد ایرانی از سوی شورای امنیت، ماهیت سازمان بی خاصیت ملل را باز تعریف کرد، گفت: موضع منفعل سازمان ملل در برابر اقدامات استکبار جهانی، آمریکا و اسرائیل و تلاش های ضد انسانی عربستان سعودی در منطقه به ویژه کشتار کودکان و زنان بی گناه کشور یمن و تحریم دارویی و غذایی آنها نشان میدهد این نهاد به اصطلاح بین المللی، ابزار دست کشورهای غربی برای رسیدن به اهداف نامتعارف آنهاست.

امام جمعه تبریز افزود: شورای امنیت این سازمان بی خاصیت، هفته گذشته قطعنامه پیشنهادی ضد ایرانی انگلیس را که در آن کشور ما را متهم به ارسال سلاح به انصارالله یمن کرده بود به رای گذاشت که در نهایت با وتوی روسیه رد شد.

وی با بیان اینکه حمایت ایران از انقلاب و بیداری اسلامی یمن معنوی است، گفت: سازمان ملل باید نماینده واقعی دولت ها و محلی برای مقابله با کشورهای متجاوز به حقوق سایر کشورها باشد.

خطیب نمازجمعه تبریز با تاکید بر اینکه وتوی قطعنامه توسط روسیه در حمایت از ایران یکی از آثار نگاه به شرق و عدم اعتماد به غرب است، گفت: رهبر معظم انقلاب همواره تاکید کرده اند که در سیاست خارجی باید نگاه تان به شرق باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم با اشاره به اقدام اخیر دولت در خصوص حذف دلار از مراودات بین المللی گفت: این اقدام مثبت در راستای آزاد سازی اقتصاد کشور و مقابله با تحریم های آمریکا انجام میگیرد.

وی افزود: دلار دستاویز آمریکا و متحدانش برای اعمال تحریم علیه اتباع ایرانی و کشورمان است و همچنین وابستگی اقتصاد ملی به آن زمینه ساز افزایش تحریم هاست؛ اما حذف آن از مراودات تجاری میتواند این شیطنت های آمریکا‌ را با شکست مواجه سازد.

امام جمعه تبریز با اشاره به مناسبت های هفته، با گرامیداشت هفته درختکاری گفت: درخت گرانبهاترین آفریده خداوند است که نقش حیاتی در زندگی انسان دارد و در اسلام‌ نیز توجه خاصی به درخت و درختکاری شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم درخت را نماد خرمی، مظهر زندگی، آسایش و رفاه انسان و پاکی طبیعت عنوان کرد و افزود: یکی‌ از نعمت‌های خداوند در آخرت و یکی از ویژگی‌های بهشت گیاهان و درختان است.

وی گفت: لازم است همه ما در این ایام به شهرداری و منابع طبیعی در کاشت درخت کمک کنیم.

امام جمعه تبریز در خصوص آثار مخرب نبود فضای سبز و جنگل گفت: فضای سبز در کاهش آلودگی هوا و حتی کاهش آلودگی‌ صوتی نیز نقش دارد؛ همچنین در کنترل تشعشعات آفتاب و در کنترل باد و ذخیره انرژی و جلوگیری از‌ سیلاب موثر است.

خطیب نمازجمعه تبریز در ادامه با اشاره به موضوع خانه تکانی و صرفه‌جویی در مصرف آب گفت: با توجه به کاهش نزولات آسمانی و کاهش بارندگی و خشکسالی‌های متوالی در مصرف آب صرفه‌جویی و از مصرف بی‌رویه آب شرب برای شستشوهای این ایام اجتناب کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به سالروز تشکیل کمیته امداد در سال ۱۳۵۷ و آغاز هفته احسان و نیکوکاری گفت: در ایام عید به فکر نیازمندان باشیم و در حد توان به آنان دستگیری کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در بخش دیگری از خطبه ها با تسلیت وفات حضرت ام‌البنین(س) گفت: امروز وفات حضرت ام البنین است که روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است.

وی افزود: مادران دو یا سه شهید در هیچ جای دنیا پیدا نمی شوند و اینها اسطوره صبر و مقاومت هستند.

سلسله مباحث خانواده موضوع اصلی خطبه اول نمازجمعه این هفته هم بود که حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در آن راه های انتخاب همسر در اسلام و شرایط اسلامی و انسانی در انتخاب همسر را مورد توجه قرار داد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه هدف اسلام از ازدواج حفظ دین مرد و زن است، گفت: بر اساس آموزه های دین مبین اسلام باید در امر مقدس ازدواج نیت هر دو طرف در جهت خیر دنیا و آخرت باشد.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به فرزندآوری و تربیت صالح در خانواده ها گفت: ازدیاد نسل و تربیت فرزندان شایسته از برکات این سنت حسنه است که طبق آیین همسرداری هر اندازه که مزاج مرد و زن اقتضا می‌کند باید به این موضوع توجه شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم گفت: بر اساس آموزه‌های شرع مقدس اسلام خانواده‌ها باید برای کمک به ازدواج پایدار فرزندان خود، در هنگام خواستگاری زمینه دیدار و گفتگوی دختران و پسران را در جهت آشنایی بهتر و بیشتر فراهم کنند.

وی با اشاره به مزایای این موضوع مهم گفت: اگر دختر و پسر یکدیگر را ببینند و حرف بزنند و از همدیگر شناخت لازم و کافی داشته باشند از عیب تراشی های بعد ازدواج جلوگیری میشود.

امام جمعه تبریز خاطر نشان کرد: البته این دیدار و گفتگوها باید با نیت ازدواج صورت گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی از خانواده ها خواست در امر ازدواج مادیات را بر معنویات مقدم نشمارند و توانایی های فرزندانشان را با معیار پول و دارایی مورد ارزیابی قرار ندهند./*

  • نوشته شده
  • در جمعه 11 اسفند 1396
  • ساعت 20
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh