امـروز : شنبه 1 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 19 آبان 1396
کد 752

آل‌سعود با پشتیبانی آمریکا، ثبات و امنیت منطقه را تهدید میکند/ اگر حضور و مداخله ایران در میدان جنگ علیه داعش نبود عربستان پاداش خوبی در حمایت از ترویست ها دریافت میکرد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : رویداد های اخیر در منطقه نشان از تلاش محور غربی - صهیونیستی برای خنثی‌سازی پیروزی‌های چشمگیر مقاومت، تداوم تنش در غرب آسیا و جلوگیری از افزایش نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه تبریز با بیان اینکه همه میدانند حضور و نقش مستشاری ایران در میدان جنگ با داعش از گسترش آشوب تروریست های تکفیری جلوگیری کرده است، گفت : اگر حضور و مداخله ایران در میدان جنگ علیه داعش نبود عربستان قبل از همه پاداش خوبی در حمایت از ترویست ها دریافت میکرد.

امام جمعه تبریز افزود : آل سعود بعد از شکست در پشتیبانی از گروه‌های تروریستی و گیر افتادن در باتلاق جنگ یمن و شکست در تجزیه کردستان عراق به فکر ایجاد عرصه های جدید بحران در منطقه هست و با اتهام زنی به جمهوری اسلامی ایران در خصوص موضوع یمن می خواهد ایران را به عنوان مداخله کننده در امور کشورهای منطقه معرفی کند.

خطیب نمازجمعه تبریز با اشاره به اینکه عربستان با بحران جدی رو به رو هست، گفت : در روزهای اخیر شاهد بازداشت شاهزاده‌های سعودی و کشته شدن تعدادی از آنها در سانحه بالگرد بودیم که نشان از بالا گرفتن جنگ قدرت در این کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود : حاکمیت استبدادی عربستان جهت هموار کردن راه محمد بن سلمان برای رسیدن به پادشاهی با حمایت آمریکا و به بهانه مبارزه با فساد، رقبای سیاسی داخلی را قلع و قمع می کند.

 وی استعفای سعد حریری نخست وزیر لبنان در خاک عربستان را یکی دیگر از سیاست های بحران آفرین آل سعود دانست و اظهار داشت : کنار گیری سعد حریری از نخست وزیری لبنان  در شرایطی انجام میشود که داعش به پایان کار خود در منطقه نزدیک شده و لبنان نیز بعد از انتخاب رئیس جمهور شرایط نسبتاً آرام را سپری میکند، این اقدام دقیقاً درجهت بی ثبات و نا امن کردن  منطقه، صورت میگیرد.

امام جمعه تبریز با اشاره به افشاگری اخیر سیدحسن نصرالله، گفت : همان طور که دبیرکل حزب الله لبنان گفته است، این اقدامات برای مقابله با پیروزی جبهه مقاومت است، که با جنگ روانی و بهانه ارسال سلاح به یمن، می‌خواهند علیه ایران فضاسازی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم خاطر نشان کرد : این توطئه‌ها در طول چهار دهه گذشته با شکست رو به رو بوده و بعد از این نیز با هدایت مقام معظم رهبری و هوشیاری مردم منطقه خنثی خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شهادت مهندس وحید فرهنگی والا، هجدهمین شهید مدافع حرم استان و دیدار خود با خانواده این شهید گفت : عشق به ولایت و وجود تربیت حسینی در خانواده این شهید والامقام چنین تقدیر مبارکی را بر ایشان رقم زده است که باید به پدر و مادر شهید فرهنگی والا تبریک گفت.

وی افزود : در حالی که تنها سه ماه از ازدواج این شهید والا‌مقام سپری میشود اما ایشان دفاع از حریم حرم اهل بیت را مقدم بر تعلقات دنیوی میداند و در راه دفاع از آرمانهای اسلامی و انقلابی جان خویش را تقدیم میکند.

امام جمعه تبریز خطاب به مسؤولان در خصوص قدرشناسی از جوانان، نیروهای ارزشی و بسیجیان گفت : باید با حمایت از جوانان مراقب آنها باشیم، چرا که آینده و روزهای سخت نیاز به نقش آفرینی جوانان دارد.

حجت‌‌الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به روزجهانی دیابت و حمایت بیماران کلیوی، گفت : آذربایجان شرقی در خصوص شیوع بیماری دیابت جزء شش استان اول در کشور است و در حال حاضر هشتاد هزار نفر به دلیل بیماری دیابت از خدمات مراکز بهداشتی بهرمند هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اصلاح شیوه های زندگی ، رعایت اعتدال در مصرف مواد غذایی از مهمترین راه های کنترل این بیماری دانست و گفت : ۶ درصد مرگ و میر جامعه ما مربوط به بیماری دیابت هست که با توجه به توصیه پزشکان می توان با افزایش فعالیت های فیزیکی میزان ابتلاء به بیماری های مزمن را کاهش داد.

وی گفت : در کنار بیماری خطرناک دیابت ۱۵۵۰ نفر بیمار دیالیزی در استان وجود دارد که خوشبختانه به کمک خیرین، دستگاههای دیالیزی بالاتر از استاندارد جهانی موجود است و سالانه ۸۰ نفر نیز پیوند کلیه میشوند.

خطیب نمازجمعه تبریز با یادآوری هفته کتاب و کتاب خوانی، گفت : به تعبیر رهبر معظم انقلاب، پرخسارت ترین مسئله برای مردم یک کشور عدم کتابخوانی است و سهم کم کتاب و کتابخوانی در سبد کالای خرید خانواده مسئله ای مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به نامگذاری ۲۷صفر باعنوان روز وقف، گفت : روز وقف به عنوان یکی از برکات پیروزی انقلاب اسلامی می تواند سر منشاء کارهای خیر و حسنه در جامعه باشد که بر این اساس به افراد خیّر توصیه می‌کنم از اموال خود در راه دین خدا و امور اجتماعی وقف کنند.

امام جمعه تبریز با تأکید بر تسهیل شرایط سفرهای زیارتی در ایام اربعین و رحلت حضرت پیامبر(ص) گفت : متأسفانه قیمت بلیط وسایل حمل و نقل زائران در ماه محرم و ۲۸صفر برای سفر به مشهد و عتبات عالیات چندین برابر افزایش می یابد و هیچ گونه کنترل و نظارتی از طرف دستگاه های ذیربط وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از خطبه ای نمازجمعه این هفته با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای مرزبانانی چالدران به خانواده های معزا این مصیب را تسلیت گفت.

وی همچنین با تسلیت درگذشت پدر سردار سلیمانی، فرمانده سپاه قدس، افزود: حاج حسن سلیمانی پدر بزرگوار سرلشکر سلیمانی فرزندی را تربیت و تقدیم این انقلاب کرده اند که مردم کشورهای منطقه و جهان اسلام مدیون نقش آفرینی وی در برقراری امنیت و نابودی گروههای تکفیری هستند.

حجت‌‌الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به فرا رسیدن سالگرد شهادت آیت‌الله علامه طباطبایی(ره)  خاطرنشان کرد : ایشان و دیگر علمای فیلسوف افتخاری برای آذربایجان و ایران هستند و اول آذرماه نیز به همت دانشگاه هنراسلامی تبریز مراسمی برای نکوداشت علامه جعفری (ره) برگزار خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه‌‌های نمازجمعه تبریز با اشاره به پیاده‌‌روی میلیونی اربعین حسینی گفت : کسانی که با مشقت و سختی به زیارت امام حسین علیه السلام می‌روند اجر و ثوابی دو چندان کسب می‌‌کنند، و در روایت داریم هر قدمی که برای زیارت امام حسین(ع) برداشته شود، اجر یک شهید در معرکه را دارد.

وی افزود : زیارت امام حسین(ع) در قالب پیاده روی که مرسوم شده به یک حرکت جهادی و حماسی شباهت دارد که با شور و شعور توأم است تا آرمان‌های امام حسین(ع) را در تراز جهانی مطرح و پرچم سیدالشهداء را در قله مهدوی سرافراز کند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه اخیراً توفیق حضور در مرز شلمچه را داشتم، اظهار داشت: در این موکب ها خدمات ارزنده ای توسط خادمان به زائران حسینی داده میشود.

حجت‌‌الاسلام والمسلمین آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح اهمیت و ویژگیهای عدد اربعین در متون دینی گفت : اربعین یک عدد خاص در متون دینی است؛ سن پیامبردر زمان بعثت، رشد بلوغ فکری انسان ها، عبادت حضرت آدم در کوه صفا و دیگر موارد تاریخی و همچنین عبادت مخلصانه برای خدا با عدد ۴۰ توام است که نشان از جایگاه و اهمیت اربعین دارد./*

  • نوشته شده
  • در جمعه 19 آبان 1396
  • ساعت 09
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh