امـروز : سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 31 فروردين 1397
کد 8277

ژست های تو خالی و سلطه جویانه آل سعود محکوم به شکست است/ امنیت میهن عزیزمان را مدیون سربازان گمنام امام زمان (عج) و پاسداران انقلاب هستیم

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : حمله موشکی سه کشور حامی صهیونیست به ملت و خاک سوریه در هفته گذشته تجاوزی آشکار از سوی مدعیان دروغین حقوق بشر و ژستی تو خالی و سلطه جویانه از سوی آل سعود در منطقه بود، اما این حرکت های مفتضحانه محکوم به شکست است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با تحلیلی از حمله موشکی و طرح اعزام نیروهای عربی جایگزین سربازان آمریکایی  در سوریه گفت : هفته گذشته سه کشور حامی واقعی صهیونیست در حمله ای موشکی ملت مظلوم و خاک سوریه را مورد هدف قرار دادند؛ حمله ای که بهانه آن استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی در جنگ با تروریست بود، البته برای این ادعا هیچ سند و مدرکی در دست نداشتند.

امام جمعه تبریز افزود : این تجاوز آشکار از سوی آمریکا ، انگلیس و فرانسه و به دنبال آن زمزمه های خروج سربازان آمریکایی از خاک سوریه بازار گرمی برای دوشیدن رژیم های عربی منطقه است و مضحک تر از آن جایگزینی نیروهای نظامی سعودی بجای نیروهای آمریکایی در سوریه است، که بار دیگر اندیشه های بی محتوای آنها را به رخ دنیا خواهد کشید.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به تجاوز سه ساله آل سعود به خاک یمن و شکست سیاست های سلطه جویانه آنها گفت: سعودی‌ها با حمایت تعدادی از رژیم‌های غربی و عربی منطقه حملات نظامی خود را علیه مردم مظلوم یمن تداوم بخشیده اند اما نه تنها موفق نشدند بلکه مورد هدف موشک های ارتش یمن قرار گرفته اند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: نکته جالب اینجاست که رژیم آل سعود برای ادامه کودک کشی های خود در یمن دست به دامن کشورهایی مانند سودان و سنگال شده است و با این شرایطی که دارد به فکر اعزام نیرو به سوریه افتاده اما باید بداند این حرکت های مفتضحانه محکوم به شکست است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید به اینکه توطئه های دشمنان اسلام خنثی شده است، گفت : رژیمی که برای نجات از دریای خون شهیدان یمن به سودان و سنگال متوسل شده چگونه میتواند به سوریه سرباز اعزام کند؟

وی افزود : ژست های تو خالی و سلطه جویانه آل سعود محکوم به شکست است.

امام جمعه تبریز در ادامه خطبه های نمازجمعه این هفته تبریز با اشاره به مناسبت های هفته و تبریک اعیاد شعبانیه گفت: نیمه شعبان روز سربازان گمنام امام زمان (عج) است و باید بدانیم که حیات هر کشوری وابسته به اطلاعات آن کشور است.

خطیب نماز جمعه تبریز با قدردانی از خدمات سربازان گمنام و تلاش های شبانه روزی آنها در تامین امنیت کشور اظهار  داشت : اقتدار و استقلال هر کشوری وابسته به داشتن اطلاعات و نیروهای اطلاعاتی آن کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه اکثر سازمان ها تلاش دارند عملکرد خود را نشان دهند، گفت : همه تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) این است که زحمات و خدمات شبانه روزی آنها از نگاه های عمومی به دور باشد.

خطیب نماز جمعه تبریز افزود : وزارت اطلاعات با جلوگیری از نفوذ فردی، اقتصادی، امنیتی، سایبری، سیاسی، فرهنگی و فکری، جریانی دشمن شبانه روز از امنیت کشور صیانت و حراست میکند، که در این راستا بر همگان واجب است با سربازان امام زمان (عج) همکاری مستمر داشته باشند.

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت : سوم شعبان روز ولادت باسعادت حضرت ابا عبدالله حسین(ع) اسوه جهاد فی‌السبیل الله است، این عید یادآور رشادت‌های حضرت امام حسین(ع) و یارانش در صحنه کربلا برای پاسداری از دین اسلام است .

امام جمعه تبریز با بیان اینکه دشمن از سپاه پاسداران انقلاب در هراس است، گفت : این روز عزیز از جانب امام راحل به عنوان روز پاسدار و روز جان‌نثاری و ایثار در راه دین و ارزش الهی نامگذاری شده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به بیانات امام راحل در تکریم پاسداران انقلاب اسلامی گفت : امام خمینی (ره) فرموده‌اند من از خود خجالت می‌کشم وقتی به فکر پاسداران می‌افتم که در گرمای خوزستان برای دفاع از وطن تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: ایشان در جای دیگر فرموده‌اند “ای کاش من هم یک پاسدار بودم” و “تا رمق در جسم و جان دارم وظیفه من دعاگویی و سپاس و تشکر از سپاهیان و ارتشیان است”.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با یادآوری کارنامه سپاه در جنگ تحمیلی گفت : مقابله با گروهک‌های تروریستی و دفاع جانانه در هشت سال دفاع مقدس، حفاظت هواپیمایی و کادر پروازی کشور، مقابله با مشکلات اقتصادی و جنگ نرم دشمن از جمله صحنه هایی است که پاسداران انقلاب اسلامی در برابر دشمنان نظام ایستادگی کرده اند.

خطیب نماز جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک ولادت با سعادت حضرت عباس(ع) بزرگ جانباز راه ولایت تصریح کرد : حضرت عباس(ع) تربیت یافته دامن شجاعت و ولایت است و سالروز ولادت ایشان را برای پاسداشت رشادت ها و جانبازی های رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس روز جانباز نامگذاری کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه همسران جانبازان و بانوان پاکدامن سرزمین ما که بسیاری از آنها داوطلبانه این زندگی مشترک را انتخاب کرده اند، اظهار داشت : همسران جانبازان که شریک روزهای سخت بعد از مجروحیت رزمندگان اسلام هستند و از آنها پرستاری میکنند با جهاد معنوی و فرهنگی خود از آرمان های دفاع مقدس حفاظت و حراست میکنند.

امام جمعه تبریز ادامه داد : پنجم شعبان نیز سالروز ولادت با سعادت امام سجاد(ع) است؛ ایشان زینت دوستان خدا و پیام‌آور قیام عاشورا و مبارزه با ظلم حاکمان ظالم هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه باید برای این ایام شهر را آذین ببندیم، گفت : در جهت نشان دادن عظمت اعیاد شعبانیه و سالروز ولادت حضرت امام زمان (عج) باید کوچه پس کوچه ها و خیابان های شهر را به نحو شایسته آذین ببندیم.

حجت السلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به اینکه در گذشته های نه چندان دور مردم به صورت خودجوش شهرها را تزیین میکردند؛ از هیات امنا، انجمن‌های مساجد، پایگاه مقاومت مساجد و روحانیت مساجد خواست دست به دست هم مناطق مختلف شهر را آذین ببندند و جشن های باشکوه برگزار کنند.

خطیب نماز جمعه تبریز از شهرداری تبریز هم خواست در اعیاد شعبانیه به ویژه میلاد امام زمان (عج) تلاش بیشتری برای نشان دادن عظمت ماه شعبان و اعیاد بزرگ آن  به نحو شایسته شهر را آذین بندی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به مناسبت‌های تقویمی هفته گفت: دوم اردیبهشت‌ماه به عنوان زمین پاک اعلام شده است، کره خاکی از سیاره منظومه شمسی به خاطر اکسیژن موجود در آن امکان زندگی فراهم شده است.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه زمین زیستگاه ماست که نباید آن را فراموش کنیم، گفت : تولید زباله یکی از مشکلات کره زمین است و دفع زباله به صورت غیر اصولی مشکلات جبران ‌ناپذیری به دنبال دارد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه شعار امسال روز بدون پلاستیک است، گفت : بر مبنای این شعار در مصلی اعظم امام خمینی (ره) نیز بجای پلاستیک از کیسه هایی استفاده میشود که قابل بازیافت است.

وی با اشاره به اینکه هر ساله درختان زیادی برای تولید کاغذ قطع می‌شود، گفت : برای حفاظت از محیط زیست کارهای زیادی لازم است، اما باید در مصرف کاغذ و مصرف آب صرفه‌جویی کنیم و با مدیریت زباله‌ها توجه مضاعف داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به سوم اردیبهشت‌ماه، روز کارآفرینی گفت : اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی تنها راه نجات کشور است و برای تحقق این راهبرد باید واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارند ممنوع شود و همچنین با قاچاق کالا و ارز مبارزه جدی صورت گیرد.

بخش پایانی صحبت های امام جمعه تبریز به هفته سلامت و سفر ریاست جمهوری به تبریز در هفته جاری اختصاص داشت.

وی با قدردانی از کادر درمانی و پزشکی مراکز درمانی و بیمارستان های استان گفت : در هفته سلامت و همزمان با سفر رئیس جمهور به استان و بنا به گفته وزیر بهداشت بیش از یک‌هزار میلیارد تومان به بخش سلامت و بهداشت استان بودجه اختصاص خواهد یافت.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر ضرورت ایجاد و افتتاح بخش پیوند کبد در تبریز گفت : این موضوع مطالبه عمومی است که در سفر دکتر روحانی به استان مطرح خواهد شد، چرا که بیماران کبدی ما برای درمان به شیراز سفر میکنند، در حالی است که آذربایجان شرقی با دارا بودن متخصصان مختلف، افتتاح بخشی به عنوان پیوند کبد باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به بازدید خود از بیمارستان امام سجاد(ع) دانشگاه آزاد اسلامی تبریز تصریح کرد: با وزیر محترم بهداشت در خصوص این بیمارستان نیز صحبت کرده ام تا ان شا الله هر چه زودتر تجهیز شده و به فعالیت بپردازد.

خطیب نماز جمعه تبریز در خطبه های اول نماز عبادی سیاسی جمعه با تبریک حلول ماه شعبان، ماه رسول گرامی اسلام گفت : ذکر استغفار، صدقه دادن، ذکر صلوات، تمرین سکوت برای اندیشه و تفکر و همچنین تطهیر قلوب در ماه شعبان توصیه ائمه معصومین به مومنان است و بندگان خدا با این اعمال برای بهره مندی از فیوضات ماه رمضان آماده میشوند./*

  • نوشته شده
  • در جمعه 31 فروردين 1397
  • ساعت 18
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh