امـروز : دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 14 ارديبهشت 1397
کد 8820

ملت ایران با اقتدار در برابر مثلت ظلم و استکبار ایستاده است/ اقدامات مذبوحانه و نمایش‌های مضحک تبلیغاتی علیه ایران هیچ تاثیری در اراده ملت ایران ندارد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : داستان‌سرایی و اقدامات مذبوحانه دشمن نمایشی مضحک و تبلیغاتی از سوی آمریکا، صهیونیست‌ها و برخی رژیم‌های عربی به سرکردگی آل‌سعود هیچ تاثیری در اراده ملت ایران ندارد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه تبریز در مصلای اعظم امام خمینی(ره) با بیان اینکه مثلث ظلم و استکبار برای توجیه اقدامات خود نیاز به بهانه دارند، گفت : نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که سابقه اجرای نمایش‌های مضحک تبلیغاتی علیه ایران را در کارنامه خود دارد، هفته پیش هم یک نمایش دیگر را ترتیب داد تا با نشان دادن قفسه‌ای از پرونده و یک مجموعه سی‌دی، مدعی شود ایران با وجود تعهدات بین‌المللی، به طور پنهانی در حال ساخت کلاهک هسته‌ای است‌.

امام جمعه تبریز افزود : این نمایش مضحک نشان میدهد رژیم صهیونیستی تمام ظرفیت تبلیغاتی خود را به میان آورده تا به زعم خودشان جامعه جهانی علیه ایران متحد کنند.

خطیب نمازجمعه تبریز با بیان اینکه این نمایش مضحک بخشی از پروژه ایجاد جنگ روانی علیه کشور توسط مثلث “آمریکا- آل‌سعود خبیث و رژیم صهیونیستی” است تصریح کرد: توجه به چند نکته دراین نمایش ضروری است، نخست اینکه نخست‌وزیر اسرائیل غاصب موضوعاتی مطرح کرده است که مسائلی جدید نبود و در مذاکرات هسته ای پیرامون آنها صحبت شده بود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود : دوم اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به عنوان تنها مرجع رسیدگی، از هنگام امضای توافق برجام تاکنون ۱۰ بار پایبندی ایران به مصوبات را تائید کرده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: اقدامات مذبوحانه دشمن با این نمایش های تبلیغاتی برای متقاعد کردن جامعه جهانی علیه ایران به بهانه دروغین طراحی سلاح کشتار جمعی است، اما همه این موضوعات ارزش مصرف داخلی برای نخست وزیر رژیم صهیونیستی دارد که به لحاظ سیاسی در داخل این رژیم جایگاهی ندارد.

امام جمعه تبریز افزود : فضای سیاسی داخلی رژیم صهیونیستی ملتهب است و نخست وزیر و حزبش جایگاه مناسبی ندارد از این‌رو وی تلاش می‌کند با این کارهای مضحک از فشارهای داخلی بکاهد و خود را قهرمان نشان دهد.

خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه این قبیل اقدامات را باید در چارچوب بزرگ‌تری تحلیل کرد، گفت: نمایش های مضحک و تبلیغاتی از سوی آمریکا، صهیونیست‌ها و برخی رژیم‌های عربی به سرکردگی آل‌سعود هیچ تاثیری در اراده ملت ایران ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم خاطرنشان کرد: با نزدیک شدن به موعد تصمیم‌گیری آمریکا در مورد برجام، آنها نیاز شدید به توجیه اقدام خود دارند و از این‌رو همه برنامه‌های خود را به نمایش می‌گذارند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران بنا به دلایل انسانی، شرعی و فتوای صریح مقام معظم رهبری استفاده از سلاح کشتار جمعی را حرام میداند، گفت :ایران نیازی به تولید سلاح‌های هسته ای ندارد و این اقدامات مذبوحانه و همچنین این قبیل داستان‌سرایی ها هیچ خللی در اراده ملت ایران در تداوم مسیر انقلاب اسلامی ایجاد نمی‌کند.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به مناسبت‌های تقویمی هفته و سالگرد شهادت حسن شفیع‌زاده گفت: این شهید والامقام که فرمانده توپخانه سپاه پاسداران را عهده دار بود، در زمینه خودکفایی سپاه اقدامات ارزشمندی از خود به یادگار گذاشت.

وی افزود : ایشان مصداق بارز حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی بود، به طوریکه کار ساخت قطعات سلاح های توپخانه را به کارخانه‌های کشور سپرده بود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه به هفته برزگداشت مقام معلم اشاره کرد و گفت : این هفته که به نام معلم نام گرفته، برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهید آیت‌الله مطهری است که دشمن با ترس از اندیشه های والای دینی و انقلابی، ایشان را از ما گرفت.

امام جمعه تبریز افزود : درباره این شخصیت بزرگ انقلابی همین بس که امام (ره) درباره این این شهید فرموده اند مطهری پاره تن من است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تاکید بر توجه به دوران ابتدایی تحصیل و معلمان این دوران گفت : استخوان‌بندی تربیتی و شخصیت دینی و اجتماعی کودکان در دوران ابتدائی تحصیل آنها بناگذاری میشود و موقعیت زندگی آینده آنها را مشخص میسازد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با قدردانی از زحمات و خدمات معلمان در جامعه گفت : معلمان رُکن اساسی توسعه قلمداد میشوند و قدرتمندترین ابزار شکل‌گیری جامعه هستند.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به روز جهانی کارگر هم گفت : کارگران هسته اصلی عرصه تولید و عامل پیشرفت کشورند چرا که در کنار کسانی که بعنوان سرمایه گذار صنایع فعالیت میکنند، چرخ های اقتصاد کارخانه ها و کارگاه ها به دست توانمند کارگران به حرکت درمی آید.

وی با تاکید بر اینکه حمایت از نیروی انسانی متخصص و کارآمد، حمایت از تولید ملی است، تصریح کرد : مسیر تحقق شعار سال با حمایت از کارگران هموارتر میشود و باعث رونق اقتصاد داخلی و زمینه ساز تولید ملی با کیفیت برای عرضه به بازارهای داخلی و خارجی فراهم می آورد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با گرامی داشت روز سربازان گمنام امام زمان(عج) و مجموعه وزارت اطلاعات گفت: سربازان گمنام امام زمان(عج) نیروهای اطلاعات با تلاش شبانه‌روزی امنیت کشور را فراهم می آورند و دشمنان را در اجرای نقش های خود ناکام گذاشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به دیگر مناسبت های تقویمی و سالگرد رحلت آیت‌الله شیخ صدوق و شیخ کلینی صاحب اصول کافی گفت: علمای اسلام پرچم عدالت و مجاهدت هستند، به طوریکه آیت‌الله شیخ صدوق فقیه و محقق شیعه ۳۰۰ جلد تالیف از خود به یادگار گذاشته است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به مراسم عمامه گذاری ۸۰ نفر از جوانان استان در سالروز میلاد امام زمان (عج) گفت: به همت مربیان آموزشی و پرورشی جوانانی مؤمن و متدینی در مدارس تربیت میشود که حوزه های علمیه را برای ادامه تحصیل خود انتخاب میکنند.

وی افزود : در حال حاضر تعداد افراد متقاضی تحصیل در حوزه های علمیه افزایش چشمگیری دارد اما به دلیل کمبود امکانات و فضای آموزشی همه افراد متقاضی موفق به ادامه تحصیل نمیشوند، برای توسعه و گسترش مدارس علوم دینی باید خیران و مردم مشارکت داشته باشند.

خطبه های اول نماز جمعه این هفته تبریز به موضوع انتظار فرج و وظایف منتظران ظهور اختصاص داشت.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه زنده نگه داشتن فرهنگ انتظار و ترویج آن وظیفه منتظران واقعی حضرت ولی عصر (عج) است، گفت : فرهنگ انتظار در اندیشه و تفکر شیعه، فرهنگی است که بر مبنای ارزش های دینی استوار است.

امام جمعه تبریز با بیان ابعاد دیگری از وظایف منتظران ظهور گفت : ذکر خصوصیات و ویژگی های امام زمان، ارزش و برکات وجودی ایشان و همچنین بیان کرامات و فضایل آن حضرت زمینه ترویج فرهنگ مهدویت را فراهم میکند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه اصلی ترین وظیفه منتظران ظهور دعا برای فرج مولاست، تصریح کرد: تعجیل در فرج صاحب عصر و الزمان به اعمال و رفتارهای جامعه مدنی بستگی دارد و دعای فرج زمانی مستجاب میشود که جوامع بشری در جهت ارتقا فکری و فرهنگی خود حرکت کنند./*

  • نوشته شده
  • در جمعه 14 ارديبهشت 1397
  • ساعت 17
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh