امـروز : جمعه 28 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 21 ارديبهشت 1397
کد 9034

عهدشکنی آمریکا در برابر نرمش قهرمانانه ایران موضوع جدیدی نیست/ برجام؛ شکست منطق مذاکره با آمریکا را نمایان ساخت

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : اظهارات پوچ رئیس جمهور احمق آمریکا در برابر نرمش قهرمانانه کشورمان که به توافقنامه بین المللی برجام منتهی شده بود، موضوع جدیدی نیست و خروج این کشور از برجام نشان داد دشمنان تابلودار ملت ایران قابل اعتماد نیستند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا پس از چند ماه تبلیغات، خروج کشورش از برجام را اعلام و شکست منطق مذاکره را بار دیگر نشان داد، گفت : همانطور که مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله امام خامنه ای عزیز در دوم فروردین سال ۹۴ در حرم امام رضا(ع) فرمودند؛ “فریب لبخند دشمن را نخورید چرا که وقتی کارشان تمام شد به ما خواهند خندید”، بر این اساس اظهارات پوچ سه شنبه هفته گذشته رئیس جمهور احمق آمریکا و خروج این کشور از برجام نشان داد دشمنان تابلودار ملت ایران قابل اعتماد نیستند.

امام جمعه تبریز افزود : آمریکا در حالی از برجام خارج شد که از ما امتیازهایی گرفت و تحریم‌های زیادی در قالب افراد و شرکت ها به ما تحمیل کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت خدا را به خاطر اینکه دشمنان ما از افراد احمق قرار داده شکرگزاریم و افزود: این امر نشان داد آمریکا نه تنها در قبال جمهوری اسلامی بلکه حتی در قبال متحدان غربی خود نمی‌تواند خوی استکباری را کنار بگذارد.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرموده اند تا چند سال دیگر اسمی از رژیمی به نام اسرائیل نخواهد بود، گفت : پس از عهدشکنی نظام سلطه، برادران حزب‌الله با بیش از ۵۰ موشک قلب اسرائیل را هدف قرار داد تا وعده الهی معظم له بزودی محقق شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تاکید بر اینکه هرگونه پاسخ به آمریکا و غرب باید مبتنی بر صدای واحد از اتحاد مسوولان و مردم باشد گفت : وظیفه همه آحاد جامعه اسلامی از جمله احزاب، گروه های مختلف فکری و سلایق مختلف سیاسی باید یک صدا باشند تا به آمریکا نشان دهیم که خروج آنها از برجام بر مردم هیچ اثری ندارد.

امام جمعه تبریز تصریح کرد : از همان زمانی که دانشجویان پیرو خط امام لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند، تحریم ها نیز آغاز شد، تحریم هایی که باعث شد ملت ایران روی پای خود بایستند و با تکیه بر توانمندی های خودشان حرکت کنند و امروز نیز که چند سالی است دشمن جنگ اقتصادی را علیه ملت کلید زده است با رعایت الزامات اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبری، در برابر آنها خواهیم ایستاد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به اینکه اقدام دشمن در خصوص این توافقنامه بین المللی شکست منطق مذاکره را نشان داد، گفت : راهبرد نرمش قهرمانانه دیپلماسی خارجی کشور که به برجام ختم شد، در جهت خنثی سازی حربه دشمن در رابطه با ایران‌هراسی بود اما آمریکا از ابتدا نشان داد به هیچ عهدی پایبند نیست و مذاکره و توافق با این دولت استکباری کاری بیهوده است.

خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه دولت مستکبر آمریکا در همراهی و توافق با سایر کشورها و متحدان غربی خود نمی‌تواند خوی استکباری را کنار بگذارد اظهار داشت : این اقدام آمریکا استفاده ابزاری از توافقنامه های بین‌المللی و گروگان‌گیری آن برای کسب رضایت از لابی عربی صهیونیستی بود که قطعاً خطرات این روند برای آینده وجود دارد.

وی با تاکید به اینکه هدف اصلی آمریکا برهم زدن بازی خودساخته‌ای و شکسته خورده آنها در ایجاد گروه‌های تروریستی در منطقه است افزود : گره زدن یک توافق بین‌المللی به موضوع اقتدار و نفوذ منطقه‌ای ایران، حرکتی خلاف در راستای قواعد و عرف بین‌المللی است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم موضوع برجام را آزمونی بزرگ و تاریخی برای متحدان غربی آمریکا عنوان کرد و گفت: سخنان و ادعاهای پوچ رئیس جمهور احمق آمریکا درباره ملت ایران موضوع تازه ای نیست، و ۴ دهه از تقابل نظام سلطه و نظام اسلامی سپری میشود که ما همیشه در برابر ادعا ها و توطئه ها سربلند بوده ایم.

وی تاکید کرد : تردیدی نیست این بار نیز ملت ایران با وحدت، یکپارچگی و زیر پرچم ولایت و با اتکاء به توان خود و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب، از موضع قدرت طعم تلخ شکست و روسیاهی را به آمریکا و نظام سلطه خواهند چشاند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به اهمیت محیط زیست در جامعه گفت: همانطور که ما از محیط اطراف خود لذت می‌بریم و سعی می‌کنیم آن محیط را همانند خانه خود بدانیم و بیشترین تلاش را برای حفظ آن کنیم، حفظ محیط زیست نیز باید آن‌گونه باشد تا کمترین خدشه به آن وارد نشود و سعی کنیم محیط فضای سبز را سالم نگه داریم.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به مناسبت های هفته گفت : هفته بسیج سازندگی مجموعه ای است که در اوایل انقلاب به فرمان امام راحل(ره) شکل گرفت که خدمات ارزنده‌ای در همه بخش‌ها در کشور انجام داده ولی با ادغام با جهاد کشاورزی زمانی بخش سازندگی تضعیف شد ولی سپس با فرمان رهبر معظم انقلاب، این بخش به بسیج سازندگی سپرده شد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به هفته هلال احمر هم گفت: داوطلبان جمعیت هلال احمر با ارائه خدمات اجتماعی و توانبخشی، با دفاع از ارزش‌های اسلامی همواره سفیر صلح و دوستی و فرشته نجات آسیب‌دیدگان هستند.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه به برخی ناهنجاری های اجتماعی اشاره کرد و گفت : زیبنده تبریز نیست در آن سگ خرید و فروش شود.

امام جمعه تبریز با انتقاد از نبود توجه به این موضوع از سوی مسؤولان دستگاه قضایی و نیروی انتظامی گفت : تبریز شهری مذهبی و اعتقادی است و جایز نیست که برخی مغازه ها در خیابان های مختلف از جمله دامپزشکی به محل خرید و فروش سگ های زینتی اختصاص یابد.

وی با تاکید بر برخورد قاطع با این مسئله متذکر شد : اگر برخورد صحیح با این موضوع انجام نگیرد، در هفته‌های آتی برای  ساماندهی این وضعیت صحبت خواهم کرد.

موضوع رویداد فرهنگی ۲۰۱۸ و برگزاری برنامه های متعدد پیرامون این رویداد یکی از بحث هایی بود که حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در خطبه های نماز به آن اشاره کرد و گفت : سرگرم برگزاری کنسرت های موسیقی و همچنین اجرای موسیقی زنده در رستوران ها هستیم و آن را جزئی از برنامه های تبریز ۲۰۱۸ میدانیم اما باید مسؤولان توجه داشته باشند این اقدامات با آموزه های دینی و فرهنگی ما در تضاد است و ما گردشگری را که بخاطر حضورش اهداف دینی مان زیر سوال برود نمی خواهیم.

وی با بیان اینکه هیچ دستورالعملی برای رونق بخشی به موسیقی در برنامه های ۲۰۱۸ وجود ندارد، گفت: مسؤولان اداره اماکن نسبت به این موضوع اقدام و رسیدگی داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به هفته تکریم و غبارروبی مساجد گفت : مساجد سنگر انقلاب هستند و مراقبت و محافظت از آنها بر همگان واجب است و باید وحدت و صمیمیت محور فعالیت های آن باشد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه هیات‌ امنای مساجد، پایگاه‌های مقاومت، کانون‌های فکری نوجوانان و روحانیت اهتمام ویژه ای به برگزاری برنامه‌های فرهنگی در مساجد داشته باشند افزود: تشکیل مرکز رسیدگی به امور مساجد در دستور کار است تا برای رسیدگی به مشکلات مساجد و ریشه کنی اختلافات اقدامات لازم صورت گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم خطبه های اول نماز جمعه این هفته را به بیان  فضیلت های ماه مبارک رمضان اختصاص داد.

خطیب نماز جمعه تبریز گفت : ماه مبارک رمضان فرصتی مناسب برای تزکیه نفس و تمرین عادات و اخلاق حسنه اجتماعی است و انسان میتواند بواسطه این فریضه اسلامی به درگاه عبودیت نزدیکتر شود.

وی خاطر نشان کرد : در ماه مبارک رمضان، زبان، چشم و گوش‌ باید روزه باشند و همچنین هرکس در این ماه رفتار و کردار نیکو داشته باشد خداوند جواز عبور از پل صراط را به وی میدهد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی آسان گرفتن امور نسبت به کارکنان و کارگران را یکی از دستورات اجتماعی در ماه مبارک رمضان دانست و گفت : هرکس در این ماه به زیر دستان سخت‌گیری نکند خداوند حسابش را سبک می‌کند.

وی افزود : صله ارحام و حضور در منزل بزرگان فامیل و از همه مهم‌تر اطعام ایتام از دستورات اجتماعی پیامبر(ص) است که باید در ماه مبارک رمضان مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم خاطرنشان کرد : طبق روال چند سال اخیر مراسم جزء خوانی قرآن برگزار می‌شود و بنده نیز امسال نماز ظهر را در مصلا اقامه کرده و سپس در مراسم ترتیل‌خوانی شرکت خواهم کرد.

وی با بیان اینکه ادارات حق ندارند از بیت‌المال دعوت به افطاری کنند، گفت : هرکجا دیدید از ادارات به افطار دعوت کردند، نروید.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی توجه به صندوق‌های صدقه مستمندان و کمیته امداد را کار ارزشمند و مفیدی عنوان کرد و از مسؤولان و مردم خواست با نصب این صندوق‌ها در مغازه‌ و خانه‌هایشان زمینه گسترش آنها را در شهر فراهم کنند./*

  • نوشته شده
  • در جمعه 21 ارديبهشت 1397
  • ساعت 18
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh