امـروز : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 4 خرداد 1397
کد 9646

سرنوشت کشور به برجام گره نخورده است/ اظهارات تکراری وزیر خارجه آمریکا خیال بافی تاریخ گذشته ای است/ رفع موانع اشتغال جوانان و ازدواج آنها باید اولویت قانون گذاران مجلس و مسئولان اجرایی کشور باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان شروط نظام برای برجام ‌بدون آمریکا تکلیف همه ما را روشن کرده اند و روشن است که سرنوشت کشور به این توافقنامه گره نخورده است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با بیان اینکه اروپایی ها هرگز به آمریکا پشت نخواهند کرد، گفت : حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای عزیز شرایط پایبندی جمهوری اسلامی به برجام را به صورت شفاف مطرح کردند، هر چند جدیداً زمزمه های ضد و نقیضی از رویکرد اروپائیان در این زمینه به گوش می رسد.

امام جمعه تبریز افزود : برجام بدون آمریکا در صورتی که اروپا شرایط ما را بپذیرد، ادامه خواهد یافت کما اینکه اگر فکر کنیم اروپا در مقابل آمریکا می‌ایستد، خیال‌بافی بیش نیست، هرچند متاسفانه برخی زمزمه‌ها در کشور شنیده می‌شود که به توافق با اروپا همچنان امیدوار هستند.

خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه اروپایی ها یکی به نعل می‌زند یکی به میخ، بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان و کارگزاران نظام را فصل الخطاب دانست و گفت : ایشان مسائل بسیار مهمی در رابطه با برجام مطرح کردند و فرمودند برای تصمیم‌گیری به ادامه برجام بدون آمریکا، باید اروپا تضمین‌هایی را بدهد البته زمزمه های اخیر برخی کشورهای اروپایی بیانگر این است که اروپایی‌ها هرگز به آمریکا پشت نمی‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم گفت : رهبر فرزانه انقلاب در موضع صریح، آشکار و بدون ابهام خود نسبت به برجام با طرح شروط در برجام،  وظیفه و تکلیف همه را روشن کردند که اگر اروپایی‌ها این شرایط را قبول کنند، مذاکره ادامه خواهد یافت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه به بیان شروط نظام در خصوص برجام پرداخت و تصریح کرد : جبران بدعهدی سابق و اعلام رسمی عهدشکنی آمریکا با یک قطعنامه، عدم طرح مباحث حاشیه‌ای مثل قدرت موشکی و نظامی ایران، مقابله با تحریم جمهوری اسلامی با تضمین فروش نفت و تجارت با ایران از سوی بانک‌های اروپایی و طرح هر موضع دیگر یا عدم توجه به این شرایط موضوعاتی هست که با تاکید رهبر انقلاب اگر رعایت نشود ادامه کار توافق نامه برجام  را با مشکل روبه‌رو خواهد کرد.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه سرنوشت کشور به برجام گره نخورده است، گفت : اگر همه کارگزاران، مسؤولان و مردم محکم و استوار پای منافع ملی نظام بایستند، جوسازی و تبلیغات دشمن محکوم به شکست است و نتیجه مذاکرات پیروزی ملت ایران خواهد شد.

نماینده مقام معظم رهبری در استان در بخش دیگری از خطبه های سیاسی نماز جمعه با اشاره به اظهارات بی پایه و اساس وزیر خارجه آمریکا ، صحبت های پومپئو را خیال بافی تکراری و تاریخ گذشته توصیف کرد و گفت : وزیر تازه کار آمریکایی که اخیراً از کسوت جاسوسی به وزارتخانه آمده ، حرفهای ۲ دهه پیش آمریکا و جرج بوش پسر را مطرح میکند که در آن زمان این مواضع ضد ایرانی با شکست مواجه شده بود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه آمریکایی ها باید بدانند که شرایط فرق کرده و بیداری اسلامی در کشور های منطقه فراگیر شده است، گفت : وزیر خارجه آمریکا باید بداند حدود دو دهه از دوران جورج بوش پسر سپری میشود و این خواسته ها زمانی مطرح میشود که بیداری اسلامی، داعش، جنگ‌های نیابتی و سایر توطئه‌ها را شکست داده است و محور مقاومت بر همه جبهه های معاند و منافق فائق آمده است.

خطیب نماز جمعه تبریز خاطر نشان کرد : انتخابات اخیر در لبنان و عراق نشان داد که تاثیرگذاری اسلام در ممالک اسلامی رشد روز افزون دارد از این رو  وزیر تازه‌کار آمریکا باید بداند که این خیال‌بافی هیچ‌گاه محقق نخواهد شد.

توجه به مسئله محیط زیست و صرفه جویی در مصرف آب بخش دیگری از صحبت نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه های نمازجمعه این هفته بود؛ که حجت الاسلام والمسلمین آل هاهشم با اشاره به رشد ۴۱ درصدی بارندگی ها در استان از مردم خواست برای نجات دریاچه ارومیه و پر شدن سفره های زیر زمینی در مصرف آب صرفه جویی کنند.

امام جمعه تبریز با اشاره به مناسبت های تقویمی این هفته آزاد سازی خرمشهر را نماد وحدت و تبعیت از فرمانده معظم کل قوا دانست و گفت : پیروزی رزمندگان اسلام در دفاع مقدس به دنیا نشان داد که جنگ فیزیکی با اراده های ملت ایران تجربه ای جز شکست ندارد ولی برای غلبه بر دشمن باید در هر مرحله جهاد اکبر را سرلوحه قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم خطاب به جوانان گفت : آینده این کشور از آن شماست و طبق بیانات رهبر معظم انقلاب خرمشهرهایی در پیش داریم که شاید میدان جنگ نباشد اما هوشیاری همه را می‌طلبد. ولیکن همان جهاد اکبر است.

رحلت خدیجه کبری(س) در دهم رمضان را از دیگر مناسبت‌های این هفته هست که خطیب نماز جمعه تبریز در این خصوص گفت: این بانوی بزرگ اولین شخصی بودند که به دعوت پیامبر اکرم(ص) لبیک گفته و تا آخر عمر عاشقانه و عارفانه پایبند این لبیک بودند، البته این بانو تاثیر بسیار زیادی در زندگی حضرت رسول اکرم و شروع رسالت ایشان داشتند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به اشاره به درگذشت روحانی نستوه و مجاهد، آیت‌الله شیخ غلامرضا حسنی، گفت : ایشان از یاران رهبر معظم انقلاب و امام راحل بودند که بیش از نیم قرن از عمر با برکت خود را در راه مجاهدت نستوه چریکی برای تثبیت نظام اسلامی صرف کردند.

امام جمعه تبریز با تقدیر از حضور باشکوه مردم آذربایجان غربی ارومیه در مراسم تشییع این عالم بزرگ گفت : آیت‌الله شیخ غلامرضا حسنی، فردی بود که امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب توجه ویژه‌ای به وی داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه با اشاره به سالروز تأسیس مجلس شورای اسلامی و نقش نمایندگان ملت در قانون‌گذاری ها توجه به معیشت مردم را موضوعی ضروری دانست و گفت : نمایندگان مجلس باید قانون‌هایی را وضع کنند که به نفع مردم بی‌بضاعت باشد و البته به فکر اشتغال و معیشت مردم هم باید، باشند.

امام جمعه تبریز با اشاره به دیدار روزانه و مردمی خود با جوانان بعد از نماز ظهر در مصلای تبریز تصریح کرد: جوانان زیادی با مدارک عالی دانشگاهی به من مراجعه می‌کنند که بیکار هستند، از این‌رو مسؤولان، شرکت‌ها، کارآفرینان، کارخانه‌دارها، مدیرکل ادارات تا جایی که برایشان مقدور است در جذب جوانان همت کنند و البته نقش نمایندگان بسیار مهم تر است.

دستگیری از نیازمندان و اکرام ایتام و همچنین توصیه بر حضور در جشن گلریزان و آزادی زندانیان غیر عمد در ماه مبارک رمضان موضوعات اجتماعی دیگری بود که نماینده مقام معظم رهبری در استان با آن تاکید کرد و گفت : البته موضوع انفاق و کمک به نیازمندان فقط به بخشش مال نیست بلکه اهدای عضو نیز از کارهای ارزشمند و خداپسندانه است که می‌تواند اثرات و برکات بسیاری در جامعه داشته باشد.

فراهم شدن آزادی زندانیان اسلام‌گرا جمهوری آذربایجان موضوع دیگری بود که خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به آن گفت : اخیراً آقای الهام علی‌اوف قول آزادی۶۳۰ زندانی در جمهوری آذربایجان را داده که سهم زندانیان اسلام‌گرا فقط ۱۰ نفر بود، بنده از رئیس‌جمهور آذربایجان می‌خواهم به احترام ماه مبارک رمضان، زمینه آزادی زندانیان اسلام‌گرا که چندین روحانی در بین آنهاست را فراهم سازد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز ماه رمضان فرصتی برای قرائت قرآن و جلاء دادن دل ها با یاد خداوند عنوان کرد و با تشریح صفات مؤمنان از نظر قرآن کریم گفت : در این ماه مؤمنان با قرائت قرآن ایمان خود را تقویت میکنند و با تمرین اخلاق حسنه اسلامی و اجتماعی در راه رفع نیازهای نیازمندان قدم برمیدارند.

پس از نماز جمعه این هفته بر پیکر شهید حامد محمدی از سربازان نیروی انتظامی، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم  اقامه نماز کرد و همراه نمازگزاران تبریزی در تشییع این شهید والامقام، که در منطقه سردشت به شهادت رسیده شرکت نمود./*

  • نوشته شده
  • در جمعه 4 خرداد 1397
  • ساعت 18
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh